200 kilométeres hatótávot ígér az elektromos Kia
Álcázott képeken az elektromos Kia Soul
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Álcázott képeken büszkélkedik a Kia a Soul elektromos változatával, amelynek a koreai gyártó szerint 200 kilométeres lesz a hatótávja. 111 lóerős villanymotorja 285 newtonméteres nyomatékra képes.
Mesés és a Soultól megszokottan vagány formájú villanyautót villant a Kia, ám a gyártó azt még nem árulta el, hogy hol és mikor hozzák forgalomba a kocsit, európai értékesítése 2014 második felében kezdődhet meg, magyarországi érkezése kérdéses. A Kia Soul EV lesz a márka első teljesen elektromos, zéró kibocsátású családi autója, amelyet Dél-Koreán kívül is bevezetnek a piacra. A Soul nem az első villanyautó a márkánál, hajtáslánca a Ray EV továbbfejlesztett, második generációs variánsa. A Ray EV kormányzati és önkormányzati flotta-tapasztalatait három éven át gyűjtötték a Kia mérnökei, ezeket is figyelembe vették a Soul EV fejlesztésekor.
Lítium-polimer akkumulátorának kapacitása 27 kilowattóra, amellyel a gyártó szerint ideális körülmények között 200 kilométernél is többet tehet meg az autós. A 2014-es modellévre megújított Soultól kissé eltér az elsőkerék-meghajtású elektromos változat, ezért is van egyelőre még álca a kocsin (állítólag a Kia Track'ster arculatát veszi magára). Gyorsulása nem lesz gyengébb, mint a kategóriában elvárt átlag, a Kia Soul EV állóhelyzetből 100 kilométer/órás sebességre 12 másodperc alatt jut el, a villanyautó végsebessége 145 kilométer/óra. Vitorlázó üzemmódban, lassításkor és fékezéskor az autó mozgási energiájának egy részét a regeneratív fékezés révén tárolni tudja a Kia akkumulátora. A gyalogosok biztonsága érdekében 20 kilométer/órás sebesség alatt és hátramenetben az autó mesterséges motorhanggal jelzi az útját.
A 2570 milliméter tengelytávval rendelkező Soult szabványos hálózati konnektorból is feltölthetjük, 230-240 voltos hálózatból töltve öt órát vesz igénybe a teljes feltöltés, 100 kw-os gyorstöltővel 25 perc alatt végzünk.
A kocsit jelenleg Észak-Amerikában és Európában nyúzzák, az esetleges hiányosságok tettenérése, kiszűrése és javítása után a prototípus gyártását felváltja az ügyfélautók összeszerelése Koreában. Elöl és hátul LED-es lámpákat kap a Soul EV, a 16 colos aerodinamikus könnyűfémkereket alapáron kínálják majd. A belteret egy nyolchüvelykes érintőképernyő uralja, az utastérben használt anyagok többsége újrahasznosított műanyag.