200 ezres felárral itt az új Renault Clio kombi
Itthon próbáltuk: Renault Clio Grandtour
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett az új Renault Clio Grandtour, s az egy dolog, hogy az ötajtósnál jóval praktikusabb, de bizony egész jól is néz ki. Alapbenzinesként vezettük, ára 3,2 millió forint.
Renault Clio Grandtour 2013 - méretek
Hosszúság | 4267 mm |
Szélesség | 1732 mm |
Magasság | 1445 mm |
Tengelytáv | 2589 mm |
Saját tömeg | 1105-1196 kg |
Csomagtér | 443-1380 l |
A másik benzines az új 3 hengeres, mindössze 898 köbcentis TCe turbómotor 90 lóerővel és - a stop-start rendszernek is hála - elvileg még szerényebb, csupán 4,5 literes étvággyal. Hogy megéri-e a 340 ezres felárat? Ki-ki döntse el maga. A dízelek nyilván még durvább felárért spórolnak: az 1.5 dCi 75 lovas verziója a szívó benzineshez képest 680, a stop-startos 90 lóerős már több mint 1 millió forinttal kerül többe. Cserébe nyomatékosak, és papíron 3,6 liter gázolajjal is elketyegnek. Az ötajtós palettáján fellelhető GT (120 lovas 1.2 TCe benzimotorral és EDC kétkuplungos automata váltóval) Grandtour-kasztnival nem elérhető.
Renault Clio Grandtour - műszaki adatok
1.2 16V 75 LE |
0.9 TCe 90 LE Energy S&S | 1.5 dCi 75 LE |
1.5 dCi 90 LE Energy S&S | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1149 | 898 | 1461 | 1461 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 | 4/8 | 4/8 |
Váltó | manuális/5 | manuális/5 | manuális/5 | manuális/5 |
Teljesítmény (LE 1/p) | 75/5500 | 90/5250 | 75/4000 | 90/4000 |
Nyomaték (Nm 1/p) | 107/4250 | 135/2500 | 200/1750 | 220/1750 |
Végsebesség (km/ó) | 167 | 182 | 168 | 178 |
Gyorsulás 0-100 km/ó (mp) | 15,4 | 12,2 | 14,3 | 11,7 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 5,5 | 4,5 | 3,6 | 3,6 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 127 | 105 | 95 | 93 |
Renault Clio Grandtour - árak
Felszereltség | Motor | Listaár (Ft) | |
Authentique | 1.2 16V 75 LE | 3 190 000 | |
1.5 dCi 75 LE | 3 870 000 | ||
Expression | 1.2 16V 75 LE | 3 490 000 | |
0.9 TCe 90 LE Energy S&S | 3 830 000 | ||
1.5 dCi 75 LE | 4 170 000 | ||
1.5 dCi 90 LE Energy S&S | 4 510 000 | ||
Dynamique | 1.2 16V 75 LE | 3 690 000 | |
0.9 TCe 90 LE Energy S&S | 4 030 000 | ||
1.5 dCi 90 LE Energy S&S | 4 710 000 |
A Grandtour az ötajtósnál 200 ezer forinttal drágább, versenyképes indulóára 3,2 millió forint. Dízelként 3,87 milliótól kapható. A garancia rá 5 év/100 ezer km. Kellemes autó, vezetni jó, kiscsaládosoknak ideális választás.
Én kifejezetten szeretem a Renault márkát, Trianont meg nem csak a Franciáknak köszönhetjük.
Ha a kötelezőn kívüli szervizigényeket nézzük nem az alkatrészárakat a Renault szerintem elég jó más neves vagy kevésbé neves márkákkal szemben is.
Én nem dőlök be a „kategória etalonnak” sem, mert megsínyli a pénztárca a szervizigénynél, az olajfalásokat meg nem mindenki nézi nyugodt szemmel.
A japán már nem a régi megbízható csillogásában tündököl, a koreai meg most igazán kezd ellenfél lenni, csak ha bontott alkatrészre lenne szükség anyagiak miatt, akkor koppannánk szerintem.
A többi európaival szemben meg szerintem olyan, ha valaki más márkát akar úgysem Renaultot vesz.
Az első Clio egy 1991-es évjáratú volt, 10 évesen vettük. Nepper hozta be Németországból, akkor még amatőrebb vásárlóként „örültünk, hogy kaptunk”. A kocsi korábban törött volt, valószínű borult is, valószínű visszahajtott órás volt, szakértők szerint 200 ezer lehetett benn, amit 80 ezerre hajtottak vissza. De ezekből következően soha semmi gond nem volt, ezeket az információkat csak eladáskor tudtuk meg amikor egy márkakereskedésben beszámítattuk. 4-5 év alatt csak olajcsere, akksi, kipufogó és fékbetét csere volt, soha semmi nem romlott el rajt. A következő Clio 2003-as, jövő héten lesz 10 éves, 8 éve van nálunk. Soha semmi baja nem volt. Olaj+szűrők, egyszer akksi csere, és egyik hátsó rugó csere, semmi más. Jövő héten, vagy utána megy műszakira, valószínű meglesz az első fékbetét csere 🙂
Szóval én nagyon elégedett vagyok a Clioval. A családban van egy Corsa, hasonlóan második autóként, azzal sokkal több a gond, hozzá kell tenni, hogy azt azért sokkal többet is használják. Szintén a szűkebb családban van egy Fabia, azzal sincs semmi probléma.
Már csak azért is mert valamennyi érdekeltsége van a merciben, nisanban is 44% tulajdon része van.
Amúgy meg meg kell nézni a forma1 et hány renault motor is van?
Én nem tudom milyen a clio, de nekem már a harmadik renaultom van, és még lehet hogy lesz negyedik is.
Gondolom sejted miért. Mert nem tudok nála megbízhatóbb autót!
A funkciót kissé feláldozták a forma oltárán,de cserébe a Clio nagyon mutatós kocsi lett!
A koherens dizájn kiemeli a konkurensek közül(Fabia combi,206 combi stb)a belső minőségérzet is jobbnak tűnik a francia átlagnál,bár a sok színes belső elem és lakkozás inkább giccses,mint mutatós.
Esztétikailag nem tetszik. Lehet, hogy praktikus, de valahogy úgy vagyok ezzel a megoldással, mint a nők esetében, vagyis aki 5 méter távolságból nem tetszik, annál nem tud meghatni, ha amúgy kedves, aranyos, stb., mert el sem jutok odáig :)))
Kifejtenéd bővebben,mire gondolsz?Én nem látom a hasonlóságot,bár lehet,velem van a baj.
Gratulálok! Megint sikerült ellopni a dizájnját a VW csoporttól! 🙁
Próbáltad már a gyakorlatban is, vagy csak esztétikailag nem tetszik?
Szerintem praktikus.
Létezik egy másik, az kifejezett francia megoldás,méghozzá a kürt nyomógomb elhelyezése.
Az indexkar végében! Először furcsállottam, de kb. 2 hét idegenkedés után rájöttem, eszméletlenül jó megoldás. Annál tökéletesebb, ergonomikusabb, biztonságosabb elhelyezése a kürt nyomógombnak nem létezik.
Mikor először olvastam, hogy van aki Trianon miatt nem szereti a franciákat és ez még az autóválasztásra is kihat, akkor azt sem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek. Igazi IQ harcosok lehetnek, akik ilyeneket írnak. Na mindegy erre kár is vesztegetni a szót.
Nekem ez a Clio nem tetszik. Pontosabban tetszene, mert az egész kocsi rendben van úgy ahogy van 99%-ban. De sajnos van 1% ami nem tetszik, és ez elrontja az egészet, elveszi a kedvem. Ez pedig a hátsó ajtó kilincsmegoldása. Tudom, hogy van akinek tetszik, de én „eltörném a kezét” annak aki először ilyet tervezett (ha jól emlékszem valamelyik Alfán volt először), és annak is aki lemásolta. Számomra az egész kocsi vonalvezetését megtöri, szóval nem teszik. Persze ez ízlések és pofonok kérdése. Amúgy a Clio nagyon nálunk a családban második autóként már a másodikat koptatjuk, úgyhogy több, mint 12 év tapasztalatával mondhatom, hogy a kategória talán legmegbízhatóbb típusa.
A sok idióta még mindig érzelmi alapon (Trianon) választ autót, és fröcskölődik. Igen ha a mercinek megfelel akkor mia kérdés?
Nekem tetszik. Nem vagyok francia auto fan, de kipróbálnám. A francia ellenszenv fénye kezd kihunyni, főleg, hogy a mercedesekben renault motorok ketyegnek és pl a Citan egy Kangoo. Ha a mercinek is megfelel, akkor azért annyira rossz nem lehet.