200 ezres felárral itt az új Renault Clio kombi

Itthon próbáltuk: Renault Clio Grandtour

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett az új Renault Clio Grandtour, s az egy dolog, hogy az ötajtósnál jóval praktikusabb, de bizony egész jól is néz ki. Alapbenzinesként vezettük, ára 3,2 millió forint.

Elődjénél nagyobb, de praktikusabb sem lett, viszont sokkal mutatósabb, szinte olyan mutatós, mint az ötajtós, annál bezzeg jóval praktikusabb a genfi premier után itthon is bemutatkozó második generációs Renault Clio Grandtour. A franciák B-szegmensű kombijának ütőkártyája feltétlen az egész megnyerő külseje, de az sem mindegy, hogy kevesen kínálnak kisméretű puttonyost (SEAT Ibiza ST, Skoda Fabia Combi). Nemsoká házon belül kap még egy konkurenst a Logan MCV személyében, ám a Renault-leányvállalat Dacia deklaráltan lejjebb pozicionált, kevésbé flancos kocsikat gyárt, ergo a friss Clio Grandtour potenciális vevőkörét nem feltétlen zavarhatja meg a román kombi piacra lépése.
Hirdetés
A ferdehátúéval azonos tengelytávolságú, vele egyforma széles és magas Grandtour hátsó túlnyúlása 20 centivel nagyobb, az autó hossza 4,27 méter. Az első Clio kombinál csöppet nyúlánkabb, s amiért nem látjuk olyan púposnak, mint az elődöt, annak oka a 6 centis magasságcsökkenés. A csomagtartó alapból lényegében ugyanakkora, mint volt (440 kontra 443 liter), azonban bővítve már jelentős a különbség (1275 kontra 1380 liter). Az ötajtós rakterének befogadóképessége ugye 300 liter. A hátfal magasra nyílik, a rakodóperem alacsonyan van, a nyílás hatalmas, támladöntés után a padló sík, s mivel az anyósülés is majdnem vízszintesre dönthető, jó hosszú, 2 centi híján 2,5 méteres tárgyat is beszuszakolhatunk az autóba.

Renault Clio Grandtour 2013 - méretek
Hosszúság 4267 mm
Szélesség 1732 mm
Magasság 1445 mm
Tengelytáv 2589 mm
Saját tömeg 1105-1196 kg
Csomagtér 443-1380 l


Motorból kétféle benzines és kétféle dízel választható (a váltó mindhez 5 fokozatú manuális). A belépő benzines a jó öreg 1,2 literes, 75 lóerős darab a próba alapján elégséges dinamizmussal és gyárilag 5,5 literes vegyes fogyasztással - aki nem siet sehová és nem dízelpárti, elégedett lesz vele. A futómű és a kormány egész precíz, már-már élmény vezetni a Grandtourt (a kombi 50 kilóval nehezebb az ötajtósnál). A fékre azzal együtt sem lehet panasz, hogy hátul csak "dobos", a váltó pontosan kapcsolgatható. Az ülés kényelme és tartása átlagos, az üléspozíció rendben, konfekciómérettel hátul is jól el lehet férni. A fejtér mindenesetre bőségesebb, mint a lábtér.

A másik benzines az új 3 hengeres, mindössze 898 köbcentis TCe turbómotor 90 lóerővel és - a stop-start rendszernek is hála - elvileg még szerényebb, csupán 4,5 literes étvággyal. Hogy megéri-e a 340 ezres felárat? Ki-ki döntse el maga. A dízelek nyilván még durvább felárért spórolnak: az 1.5 dCi 75 lovas verziója a szívó benzineshez képest 680, a stop-startos 90 lóerős már több mint 1 millió forinttal kerül többe. Cserébe nyomatékosak, és papíron 3,6 liter gázolajjal is elketyegnek. Az ötajtós palettáján fellelhető GT (120 lovas 1.2 TCe benzimotorral és EDC kétkuplungos automata váltóval) Grandtour-kasztnival nem elérhető.
Renault Clio Grandtour - műszaki adatok
1.2 16V
75 LE
0.9 TCe 90 LE Energy S&S 1.5 dCi
75 LE
1.5 dCi 90 LE Energy S&S
Hengerűrtartalom (cm3) 1149 898 1461 1461
Hengerek/szelepek száma 4/16 3/12 4/8 4/8
Váltó manuális/5 manuális/5 manuális/5 manuális/5
Teljesítmény (LE 1/p) 75/5500 90/5250 75/4000 90/4000
Nyomaték (Nm 1/p) 107/4250 135/2500 200/1750 220/1750
Végsebesség (km/ó) 167 182 168 178
Gyorsulás 0-100 km/ó (mp) 15,4 12,2 14,3 11,7
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 5,5 4,5 3,6 3,6
CO2-kibocsátás (g/km) 127 105 95 93


Az Expression-szinten szürke, mindazonáltal érzetre jó minőségű anyagokból megépített utastér ergonómiája remek, s jó tudni, hogy számos színnel és dekorbetéttel dobható fel a hangulat, szabható személyre a Grandtour is úgy, mint a ferdehátú Clio. A kombi debütálásával az R-Link okostelefon-kompatibilis multimédiás rendszer is befutott - ő 7 colos érintőképernyős fedélzeti számítógép, navigációs berendezés, eco-tanácsokat osztogató, internetkapcsolattal e-maileket olvasó, hangvezérléssel azokat akár be is gépelő kvázi táblagépes kütyü. Pluszban extra motorhangokat is tud, a művi szólamok Bass Reflex hangszórókból vidíthatják fel az utasokat. Ára 120 ezer forint, s ha már itt tartunk: széria (Authentique) egyebek mellett a menetstabilizáló elektronika, a dombsegéd, 4 légzsák, a fedélzeti computer, a tempomat, a LED-es nappali menetfény, az osztottan dönthető hátsó üléstámla, a mélységben is állítható kormányoszlop, az első elektromos ablakemelő is.

Renault Clio Grandtour - árak
Felszereltség Motor Listaár (Ft)
Authentique 1.2 16V 75 LE 3 190 000
1.5 dCi 75 LE 3 870 000
Expression 1.2 16V 75 LE 3 490 000
0.9 TCe 90 LE Energy S&S 3 830 000
1.5 dCi 75 LE 4 170 000
1.5 dCi 90 LE Energy S&S 4 510 000
Dynamique 1.2 16V 75 LE 3 690 000
0.9 TCe 90 LE Energy S&S 4 030 000
1.5 dCi 90 LE Energy S&S 4 710 000



Az Expression kivitelt színre fújt tükreiről, kilincseiről, krómszerű tetősínjeiről lehet felismerni, s ad már klímát, magasságállíthatós vezetőülést, valamint MediaNav hifi/navi/telefonkihangosító cuccot is. Összességében 300 ezres felárért. Minden bizonnyal ez lesz a sláger ellátmány. Még 200 ezerért a Dynamique alufelnis, ködlámpás, bőrkormányos, automata Renault-kártyás, stb., tejben-vajban fürösztő.
A Grandtour az ötajtósnál 200 ezer forinttal drágább, versenyképes indulóára 3,2 millió forint. Dízelként 3,87 milliótól kapható. A garancia rá 5 év/100 ezer km. Kellemes autó, vezetni jó, kiscsaládosoknak ideális választás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    Én kifejezetten szeretem a Renault márkát, Trianont meg nem csak a Franciáknak köszönhetjük.
    Ha a kötelezőn kívüli szervizigényeket nézzük nem az alkatrészárakat a Renault szerintem elég jó más neves vagy kevésbé neves márkákkal szemben is.
    Én nem dőlök be a “kategória etalonnak” sem, mert megsínyli a pénztárca a szervizigénynél, az olajfalásokat meg nem mindenki nézi nyugodt szemmel.
    A japán már nem a régi megbízható csillogásában tündököl, a koreai meg most igazán kezd ellenfél lenni, csak ha bontott alkatrészre lenne szükség anyagiak miatt, akkor koppannánk szerintem.
    A többi európaival szemben meg szerintem olyan, ha valaki más márkát akar úgysem Renaultot vesz.

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    Az első Clio egy 1991-es évjáratú volt, 10 évesen vettük. Nepper hozta be Németországból, akkor még amatőrebb vásárlóként “örültünk, hogy kaptunk”. A kocsi korábban törött volt, valószínű borult is, valószínű visszahajtott órás volt, szakértők szerint 200 ezer lehetett benn, amit 80 ezerre hajtottak vissza. De ezekből következően soha semmi gond nem volt, ezeket az információkat csak eladáskor tudtuk meg amikor egy márkakereskedésben beszámítattuk. 4-5 év alatt csak olajcsere, akksi, kipufogó és fékbetét csere volt, soha semmi nem romlott el rajt. A következő Clio 2003-as, jövő héten lesz 10 éves, 8 éve van nálunk. Soha semmi baja nem volt. Olaj+szűrők, egyszer akksi csere, és egyik hátsó rugó csere, semmi más. Jövő héten, vagy utána megy műszakira, valószínű meglesz az első fékbetét csere 🙂
    Szóval én nagyon elégedett vagyok a Clioval. A családban van egy Corsa, hasonlóan második autóként, azzal sokkal több a gond, hozzá kell tenni, hogy azt azért sokkal többet is használják. Szintén a szűkebb családban van egy Fabia, azzal sincs semmi probléma.

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    Már csak azért is mert valamennyi érdekeltsége van a merciben, nisanban is 44% tulajdon része van.
    Amúgy meg meg kell nézni a forma1 et hány renault motor is van?

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    Én nem tudom milyen a clio, de nekem már a harmadik renaultom van, és még lehet hogy lesz negyedik is.
    Gondolom sejted miért. Mert nem tudok nála megbízhatóbb autót!

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    A funkciót kissé feláldozták a forma oltárán,de cserébe a Clio nagyon mutatós kocsi lett!
    A koherens dizájn kiemeli a konkurensek közül(Fabia combi,206 combi stb)a belső minőségérzet is jobbnak tűnik a francia átlagnál,bár a sok színes belső elem és lakkozás inkább giccses,mint mutatós.

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    Esztétikailag nem tetszik. Lehet, hogy praktikus, de valahogy úgy vagyok ezzel a megoldással, mint a nők esetében, vagyis aki 5 méter távolságból nem tetszik, annál nem tud meghatni, ha amúgy kedves, aranyos, stb., mert el sem jutok odáig :)))

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    Próbáltad már a gyakorlatban is, vagy csak esztétikailag nem tetszik?
    Szerintem praktikus.
    Létezik egy másik, az kifejezett francia megoldás,méghozzá a kürt nyomógomb elhelyezése.
    Az indexkar végében! Először furcsállottam, de kb. 2 hét idegenkedés után rájöttem, eszméletlenül jó megoldás. Annál tökéletesebb, ergonomikusabb, biztonságosabb elhelyezése a kürt nyomógombnak nem létezik.

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    Mikor először olvastam, hogy van aki Trianon miatt nem szereti a franciákat és ez még az autóválasztásra is kihat, akkor azt sem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek. Igazi IQ harcosok lehetnek, akik ilyeneket írnak. Na mindegy erre kár is vesztegetni a szót.

    Nekem ez a Clio nem tetszik. Pontosabban tetszene, mert az egész kocsi rendben van úgy ahogy van 99%-ban. De sajnos van 1% ami nem tetszik, és ez elrontja az egészet, elveszi a kedvem. Ez pedig a hátsó ajtó kilincsmegoldása. Tudom, hogy van akinek tetszik, de én “eltörném a kezét” annak aki először ilyet tervezett (ha jól emlékszem valamelyik Alfán volt először), és annak is aki lemásolta. Számomra az egész kocsi vonalvezetését megtöri, szóval nem teszik. Persze ez ízlések és pofonok kérdése. Amúgy a Clio nagyon nálunk a családban második autóként már a másodikat koptatjuk, úgyhogy több, mint 12 év tapasztalatával mondhatom, hogy a kategória talán legmegbízhatóbb típusa.

  • 2017.10.30. at 05:01
    Permalink

    Nekem tetszik. Nem vagyok francia auto fan, de kipróbálnám. A francia ellenszenv fénye kezd kihunyni, főleg, hogy a mercedesekben renault motorok ketyegnek és pl a Citan egy Kangoo. Ha a mercinek is megfelel, akkor azért annyira rossz nem lehet.

Vélemény, hozzászólás?