Hatalmas és drága is a Skoda villanyautója - amely elsőként épült az MEB platformra, tehát a VW csoport kimondottan villanyautók számára kifejlesztett padlólemezére - ám ennek ellenére bizonyos piacokon szépen fogy. Szüksége is van erre a Skodának, hiszen 32 millió eurót fektettek be arra, hogy a gyártósoron párhuzamosan készülhessenek villanyautók és belsőégésű motorral felszerelt masinák.
Az Eniaqból 2023-ban összesen 81 700 darabot szállítottak ki, ami 52,1 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbi adathoz képest. A Cseh Köztársaságban az Enyaq és az Enyaq Coupé az elektromos autók piacának negyedét kaparintotta meg, Szlovákiában pedig ugyanennek a piaci szegmensnek a 17 százalékát tudhatja magáénak. Emellett a második legkelendőbb villanyautó Észtországban, Finnországban, Ausztriában és Svájcban. Idén pedig már el is jutottunk a 200 ezredik legyártott darabig. De nincs megállás, a Skoda erősebb és hatékonyabb villanymotorokkal frissül a 2024-es évre, valamint egy szoftverrel, amely intuitívabb felhasználói felületet eredményez a multimédiás rendszerben. Összességében javul tehát a hatótávolság, a töltés hatékonysága és lehetővé teszik az akkumulátor előmelegítését is az egyenáramú töltéshez. A maximális hatótávolság így 560 kilométerre nő a SUV változat esetében, és több mint 570 kilométerre a Coupé változatnál, míg a 10-ről 80 százalékra töltési idő kevesebb mint 30 percre csökken.