Nem egy hétköznapi népautóról van szó: a Porsche Carrera GT újkora óta gyűjtői darab
Általában nem szoktunk visszahívásokról írni, még akkor sem gyakori ez a téma a oldalon, ha rengeteg autót érint a dolog akár hazánkban is. Ám előfordulnak olyan esetek, amikor még a kivételes szabályt is meg kell szegni, mondjuk ha egy gyártó ingyenes visszahívás keretei közt költ példányonként nagyjából 40 millió forintot egy hiba javítására, a cserélendő elemek pedig főként futómű-alkatrészek és gumik, amelyek annyira kopó-forgó alkatrészek, hogy a legtöbb esetben még a garancia sem terjed ki rájuk más márkáknál.
De azok más gyártók, nem pedig a Porsche, ahol minden szívfájdalom nélkül tesznek frissített, titániumból készült futóművet és új Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat minden egyes 18-20 éves, középmotoros csúcsmodell alá, ami még forgalomban van Amerikában.
Bizony, egy új 7-es BMW áráról beszélünk autónként, egy olyan rétegmodell esetében, amiből mindösszesen 1270 példány készült az egész világnak: a Porsche Carrera GT-ről. Ráadásul a visszahívást nem is katasztrofális meghibásodások sora okozta, hanem csak egy egyszerű korróziós hajlam egyes futóműalkatrészeken. Információink szerint a problémára visszavezethető baleset nem történt és egyetlen példány sem hagyta a tulajdonosát az út szélén a hiba miatt. De hogyha ilyen kevés autó érintett, ennyire idős a típus, a javítás pedig még így is kimondottan drága - és itt a futómű átdolgozásával járó fejlesztési költségekről még szó sem esett - akkor mégis miért foglalkozik ezzel a Porsche? A válasz két részre bontható.
Az új gumik is a visszahívás részét képezik: sok autóról még az eredeti, akár 20 éves abroncsok fognak lekerülni az amerikai Porsche márkaszervizekben
Egyrészt a Porsche mindenkori csúcsmodelljeinek, és úgy összességében a hiperautók, szuperautók, valamint hasonló nyalánkságok vevőköre akár évtizedekig is a gyűjteményében tartja a megvásárolt autócsodákat, ha pedig mégsem, akkor nagyon fontos számukra a jármű eladási értéke, amihez nagyban hozzájárul a gyártói támogatás is. Ezzel a döntéssel tehát a Porsche azt az egyértelmű üzenetet közvetíti a potenciális vásárlók felé, hogy ők bizony évtizedekkel később is fontosnak fogják tartani, hogy a termékük biztonságos és megbízható maradjon, így a közeljövőben is megéri náluk vásárolni, mondjuk egy méregdrága
Mission X szériaváltozatot.
Tovább árnyalja a képet, hogy több halálos baleset is köthető az ESP rendszer nélküli, középmotoros, hátsókerekes típushoz, ám ennek a ténynek leginkább az új gumikat köszönhetik a Carrera GT tulajok.
A különleges méretekkel és tulajdonságokkal rendelkező abroncsokat ugyanis még ezekben a körökben is nagyon drága, vagy épp egyenesen lehetetlen lecserélni, így rendszeresnek mondható, hogy az autóval egyidős, vagy annál alig fiatalabb abroncsokon használják őket a mai napig. Érdekes részlet, hogy a hírhedt Paul Walker balesetben érintett Carrera GT példányon is akkor 9 éves abroncsok feszültek, ami vélhetően hozzájárult a szomorú végkifejlethez. A Porsche tehát a drágának tűnő frissítéssel egyszerre előzi meg a további vitákat, illetve visszacsábítja a potenciális vásárlókat a szalonokba. És akkor még szóba sem került a gyártó rendszeres dicsekvése azzal kapcsolatban, hogy a valaha legyártott autóik 70 százaléka még mindig forgalomban van, amihez szintén hozzájárulnak a hasonló döntések.
Jelenleg egy ilyen autó átlagosan 1,5 millió euró, avagy nagyjából 600 millió forint környékén mozog használtan, úgy pedig már nem is annyira rémisztő a 40 millió forintos javítási költség