20 év alatt is csupán két generáció készült a Touranból
A 2000-es években az autógyártók többsége az egyterűekkel szemben nem volt annyira szigorú, mint manapság. A legkülönbözőbb méretekben születtek családi autók, de aztán ezek a modellek is szépen háttérbe szorultak a SUV-ok és crossoverek megjelenésével. Az egyterűek fénykorára ma már nosztalgiával tekintünk vissza, ekkor született a Volkswagen egyik, a szegmensben meghatározó modellje is, a Touran.
A 2000-es évekre jellemző gömbölyded formákkal indult a Touran
2003. március 14-én indult a Volkswagen Touran karrierje, azaz a kisebbik egyterű nemrég ünnepelte a 20. születésnapját. Érdekesség, hogy bár akkor még népszerűek voltak az egyterűek, mire esedékessé vált volna a generációváltás, addigra a Volkswagen már érezte a SUV-mánia erősödését, ezért a Touran megújulására 2015-ig kellett várni. Radikális változás persze akkor sem történt, a ráncfelvarrásokkal viszont 20 éves pályafutása alatt mindig meg tudott annyira újulni a modell, hogy sosem vált elavulttá. A Touran népszerűsége objektív eredményekkel alátámasztható: világszerte már több, mint 2,6 millió példány kelt el belőle.
Terepesített változat is készült belőle
A Touran egyébként egyike azon kevés egyterű modellnek, amelyek még elérhetők ma is a kereskedésekben, ráadásul öregsége miatt sem kell szégyenkeznie. A nemrég történt modellfrissítésével a Touran ma is kiváló felszereltséget kínál. A 2015-ös generációváltással az MQB platformra került az egyterű, ami számos asszisztens rendszer beépítését tette lehetővé, valamint ennek köszönhető a Touran folyamatos megújíthatósága is. Alapfelszereltség az adaptív tempomat, a vészfékasszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a sávváltó automatika. Sőt, még tolatás közben is állóra fékez az autó, ha a figyelmetlen sofőr nem vesz észre egy mögötte lévő akadályt - ez szintén széria funkció. A legmodernebb LED-es fényszóró-automatika is elérhető extra, illetve az alapvető önvezető funkciók is rendelhetők a Touranhoz, ráadásul a kormánykerék érintésérzékeny, így elég csak pihentetni rajta a kezünket, miközben az autópályán magát irányítja az autó. A benzinmotor olyan üzemanyagot is tud égetni, aminek egy része újrahasznosított, és továbbra is kérhető öt- vagy hétüléses konfigurációval a Touran, így ma is legalább annyira ideális és rugalmas családi autó, mint 20 éve. Más kérdés, hogy több SUV is kínál már hasonlókat, de az egyterűeknek még ma is van létjogosultságuk, amit a Touran sikere is alátámaszt.
Minden mai kütyüvel fel van szerelve a Touran, idős kora ellenére