Egy Volvo S90 a csúnya ütközés előtti utolsó pillanatban
Aki szereti az autókat, annak fájdalmas lehet látni, amikor csúnya karambolokban összetörik egy-egy négykerekű. Megéri viszont szándékosan összezúzni a kocsikat, ha ezzel emberéleteket menthetünk, így gondolja ezt a Volvo is. Svédországban 20 évvel ezelőtt adta át a márka biztonsági központját a svéd király, ahol azóta átlagosan napi egy vadonatúj Volvót törnek össze. A létesítmény fontos szerepet játszik a Volvo hosszútávú céljának elérésében, miszerint a jövőben senki sem fogja életét veszteni vagy súlyosan megsérülni a márka bármelyik modelljében autózva.
Ha kívülről súlyosnak is tűnik, a bent ülők viszonylag biztonságban lennének egy ilyen ütközés során
"A biztonság iránti elköteleződés nem egy teszt sikeres teljesítéséről vagy egy biztonsági osztályozásról szól," nyilatkozta Thomas Broberg, a Volvo Cars egyik vezető biztonsági mérnöke, aki 20 éve dolgozik a vállalatnál.
"A biztonság iránti elköteleződésünk arról szól, hogy feltárjuk, hogyan és miért történnek a balesetek és a sérülések, és az ezek megelőzését elősegítő technológiák kifejlesztéséről. Reméljük, úttörő munkánk másokat is a közúti balesetek számának csökkentésére ösztönöz majd szerte a világon."
Ha a Volvón múlik, egyik utasuk sem fog meghalni a jövőben az ilyen teszteknek köszönhetően
2000-ben, a laboratórium átadásakor az egyik legfejlettebb ilyen jellegű létesítmény volt a Volvo Cars Safety Centre, és a mai napig modernnek számít. Legimpozánsabb eszközük egy masszív, 850 tonnás törésfal, amit ráadásul mozgatni is tudnak légpárnákkal, ha a szükség úgy hozza. Két tesztpályájuk 108 és 154 méter hosszú, amiből a rövidebbik mozgatható és forgatható is. 120 km/h-ig bármekkora sebességgel, szinte bármilyen szögben tudnak autókat egymásnak vagy a falnak ütköztetni. Az épületen kívül található egy árok is, ahol az útról való lecsúszást és a borulásokat tudják szimulálni, és még a mentési munkálatokban résztvevőknek is lehetőséget adnak, hogy gyakorolják az ilyen helyzetekben való helytállást - ez történt nemrég is, amikor 30 méter magasból
ejtettek le Volvókat. És hogy igazán svéd legyen az egész központ, jávorszarvasokat imitáló tárgyakkal is tudják karamboloztatni az autókat. Minden tesztet több szögből vesznek fel nagyfelbontású kamerákkal, hogy az adatokat később felhasználhassák modelljeik biztonságosabbá tételében.
"Bármilyen helyzetről legyen is szó, a Volvo Cars Safety Centre-ben mi azt tudjuk szimulálni és részletesen elemezni." - jegyezte meg a Volvo munkatársa.