20 éve gyárt nyugati autókat a Skoda

Születésnapos, 20 éves a Skoda Felicia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pontosan 20 évvel ezelőtt gördült le a gyártósorról az első Skoda Felicia, az első Skoda, ami már a Volkswagen irányítása alatt született.


Pontosan 20 évvel ezelőtt, 1994. október 17-én gördült le az akkor már részint a Volkswagen csoport kezében lévő Skodánál az első Felicia, ami a márka hatvanas évekbeli kabriójának nevét viselte. Bár a Favoritot is Volkswagen-minőségűként hirdették már, ez volt az első olyan modell, ami a márka 1991-ben aláírt akvizíciója után, már a német irányítás alatt mutatkozott be.
Hirdetés

Mai szemmel mosolyogtató, de elődjéhez képest valóban ráaggatható volt a tágas, modern és a kifinomult jelző is. Eredetileg az 1298 cm3-es ősblokk 40 és 50 kilowattos, azaz 54 és 68 lóerős verzióival kínálták, 1996-tól 75 lóerős 1.6-os benzinessel és 64 lóerős 1,9 literes dízellel is. A praktikus, családi autónak is gond nélkül alkalmas Felicia Combi 1995 nyarától egészítette ki a kínálatot. Később pick-up is érkezett, s annak alapjain Felicia Fun szabadidő-platós kiadás is.
A Skodánál elsőként kínált ABS-t és légzsákokat a Felicia, a korábbi modellekénél jobb biztonságát a TÜV is elismerte. Légkondit szintén elsőként adhatott a Felicia, volt bőrüléses Laurint & Klement változat is. 1998-ban az Octavia arcára rímelően frissült a sorozat, amit az 1999-ben megjelent Fabia nem nyugdíjazott teljesen, a Felicia 2001-ig, kevéssel több mint 1,4 millió példányban készült.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:15
    Permalink

    Nekem a mai napig ilyen vasam van teljesen megfelel mind formailag mind motorikusan ,de sportos vezetésre teljesen alkalmatlan,lusta mint egy szamár,a fogyasztása viszont nagyon baráti ,központi injektor nem kér sok anyagot ,szerviz költsége se magas,alkatrészárak nagyon alacsonyak nagyon szeretem lustaságot .

  • 2017.10.29. at 01:15
    Permalink

    Gyerekkoromban (80-as évek) a családban nálunk is több 120-as szolgált, mindig újonnan a Merkúr-tól. 90-ben aztán egy Németországból 3 évesen vásárolt 626-os Mazda váltotta az utolsó, 1989.december 29-én átvett, az ország egyik utolsó 120L-jét. Ekkor édesapám -utólag elég könnyelműen- azt a kijelentést tette egy baráti beszélgetés során, hogy “Akkor veszünk újra Skodát, ha majd lesz diesel!” Hát erre 1996-ig kellett várni, hiszen a Feliciában megjelent az 1,9 szívó diesel motor. Nem vettünk ugyan ilyet, de a cégnél volt szerencsénk egy pick-uphoz diesel motorral. Akkori viszonyokhoz mérten kifejezetten jól mozgatta a dobozzal ellátott, akár jócskán megpakolt Skodrit még klímával is. És kiváló volt az ár-érték aránya, a szívó diesel kiment a világból (akkor még nem volt common-rail motor, részecskeszűrő, komoly ütközésvédelem stb) és mivel egyszerű és könnyű volt ezért a fogyasztása is 6liter körül volt pakolva és nem kímélve!

  • 2017.10.29. at 01:15
    Permalink

    Emlékszem egy kollégámnak volt egy ilyen korai Feliciája, és a hátuljára a Skoda Felicia felirat alá gyárilag oda volt írva – kicsit kisebb betűkkel -, hogy “VW system”.
    Amúgy tényleg jó kis gép volt, sokszor vezettem én is ilyet.

  • 2017.10.29. at 01:15
    Permalink

    Nekünk is volt ilyen! Tökéletes autó családi használatra.
    Az ún. 1998- as modelfrissítéssel viszont nagyon elkúrták kívülről. A régebbi smi nekünk is volt, sokkal szebb,Szerintem.

Vélemény, hozzászólás?