20 év után újra nyereséges az Opel
Az Opel és a francia anyavállalat is profitot termelt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szép üzleti eredményeket produkált a nemrég a PSA-csoport kezébe került Opel, de az anyavállalat sem szégyenkezhet.
Egy év telt el azóta, hogy a francia PSA-csoport megvette az Opelt a General Motorstól és alapos átalakításba kezdett a német cégnél. A GM irányítása alatt közel húsz évig veszteségesen működött az Opel, a PSA irányítása alatt azonban újra nyereségessé vált üzemi szinten. A tavaly még veszteséges márka az idei első félévben viszont már 502 millió euró operatív profitot könyvelhetett el. A PSA-csoport az idei első félévben 38 százalékkal több, összesen 2,18 millió járművet adott el, ebből az Opel közel 572 ezer autóval vette ki a részét.
A PSA-csoport árbevétele 40 százalékkal emelkedett, így 38,6 milliárd eurót számolhattak össze a könyvelők, persze a növekedésben szerepet játszanak az időközben felvásárolt Opel számai. A német márka nélkül 11,4 százalékkal bővültek a franciák, tehát az Opel közel 10 milliárd eurót adott hozzá a csoport bevételeihez.
A PSA operatív profitja 48 százalékkal emelkedett 3,02 milliárd euróra, emellett a vállalat operatív marzsa 7,8 százalék volt. A jövedelmezőség látványos javulása egyrészt annak köszönhető, hogy közös alkatrészeket használnak a különböző márkáknál, amellyel jelentősen csökkenthetők a költségek, másrészt sok pénzt keres a cég a szabadidő-autókon. A menedzsment idén egy stabil európai piacra számít, Kínában 2, Dél-Amerikában 4, Oroszországban pedig 10 százalékkal nőhet az autópiac az előzetes számításaik alapján.
Arról viszont nem szól a fáma, hogy az eladások csökkennek. Csak a szokásos: a szépet és a jót kitesszük a kirakatba, a rosszról meg szemérmesen hallgatunk 🙂
http://carsalesbase.com/european-car-sales-analysis-may-2018-brands/
És az Opel nem egy olyan márka, ami egy esetleges európai gyengélkedést kompenzálni tudna egy másik piaccal…