20 év után is pöccre indult az első Astra
Útra készen az első hazai Opel Astra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb epizód a 20 éves, első hazai gyártású Opel Astra jubileumából: megfelelő felkészítés után megtörtént az első indítás, pöccre.
Az elmúlt két évtizedet a Közlekedési Múzeumban töltött 1,6-os, 75 lóerős, GL, azaz alapfelszereltségű ötajtós márkaszervizben kapott felkészítést a nagy útra, az idős autókért rajongó és nem mellesleg évtizedes Opel márkakereskedői múlttal rendelkező Gaál József és csapata által kapott némi vérfrissítést.
Vérfrissítést? Inkább valódi vérátömlesztést, ugyanis miként azt a szerelésben személyesen résztvevő Gaál Józseftől megtudtuk, a kenőanyagok és menetfolyadékok cseréjén túl az egész autót tüzetesen átnézték. Minimális felületi rozsdát csakis üzemanyagtankjában találtak, a zökkenőmentes üzem érdekében cserélték gyertyáit, szűrőit is, s bár az eddig megtett kilométerek száma messze nem indokolta, vezérműszíját (és vízpumpáját) is, a kora alapján már bőven cserélendő gumialkatrész ugyanis szinte szögletesre merevedett. A 100 százalékosan hibamentes üzem érdekében több egyéb gumialkatrészt is újra váltottak, az 1991 ötvenedik hetében gyártott abroncsokat még nem, de az indulás előtt a gyárilag felrakott Michelin MXT tappancsok helyett is újat kap az Astra, a hosszas egy helyben ácsorgásban ugyanis keletkezett bennük egy-egy "lapocska".
A biztos indulás érdekében egy új indítóakku is a motortérbe került - a motor startja valóban pöccre ment. Az az indítás, mely állítólag 20 év után, azaz a Közlekedési Múzeumba parkolás óta az első volt. Khm, khm, azért nem hallgathatjuk el: az elmúlt 3 hétben, azaz amióta kikerült a múzeumból az Astra, 2 kilométer valahogyan (nyilván kézi tologatással) belekerült a kilométer-számlálójába.
Mindenesetre nekem nagyon tetszik az autó belső állapota, én oda vagyok az Astra-ért, jelenlegi tervem venni egyet magamnak… ilyen állapotút sajnos segol nem veszek, de szeretném ilyen tisztán tartani 🙂
f
Nem igazán értem hogy ebben a cikkben állítanak valótlanságot vagy 2011 ben a vasúttörténeti parkban másik opelre irták ki hogy ez az első magyar astra?
Mert igenis mozdultak vele-sőt lábon, járó motorral álltak ki vele a csarnokból!
Pl : „. Az az indítás, mely állítólag 20 év után, azaz a Közlekedési Múzeumba parkolás óta az első volt. ” Na ezt a mondatot nem tudom értelmezni. Bakker, fizettem azért hogy megnézzem az ott kiállított darabokat. Több ezer ember látta rajtam kívül. Átverés volt?
Ezek szerint amit láttam az nem volt igaz! :-))) Köszönjük Emese! :-)))
Persze. akkor mérnem járatják meg valamelyik mozdonyt is?
Nem egyszerűbb és olcsóbb szíjat cserélni, mint járatni egy múzeumi autót?
Olyanokat bírsz trollkodni itt a fórumon, hogy már fáj …
nemtom elég nagy az a múzeum
És ennek mi értelme lett volna? 🙂 Ugyanúgy kellett volna cserélni a kopó alkatrészeket, csak gyakrabban. 3 évente olajat cserélni úgy, hogy használatban van, ha csak ritkán is, barbárság. A vezérműszíj nem lett volna szögletes, mert ez idő alatt minimum háromszor cserélni kellett volna. 🙂
vipo
úgyértem hogy évente párszr megjáratják és 3 évente mondjuk olajat cserélnek vagy ijesmi akkor a vezérműszíj nem lett volna szögletes. de a múzeumé ők tudják
Miért, ha járatták volna, akkor kibírt volna 20 évet olaj, szűrők, szíjak, gyertyák akku, stb. cseréje nélkül?
Mennyi baja van? Nincs az égvilágon semmi baja ennek az autónak.
nemértem hogy a múzeumiak miért nem járatták meg néha akko nem lenne ennyi baja