Egyre több online szolgáltatást is nyújt az iDrive
2001-ben a 7-es BMW-ben debütált a bajorok forradalmi újdonsága, az iDrive rendszer és a hozzá tartozó, műszerfalba épített képernyő, valamint a tekerőgomb. A limuzin járműirányító rendszerének alapvető célja a műszerfalra helyezett gombok számának csökkentése volt, de az iDrive kezelhetősége kapott bőven kritikát (bár Chris Bangle 7-esét ezen kívül is érte hideg-meleg vélemény). Mint ahogy a Porsche az először szinte irányíthatatlan, farnehéz 911-eséből is az évtizedek alatt mérnökien precíz szerkezetet faragott, úgy az iDrive újabb és újabb generációi is remek rendszerré váltak úgy, hogy közben az alapvető motívum, a tekerőtárcsa megmaradt.
Ebben a 7-esben mutatkozott be az iDrive, azóta már érintés- és hangvezérlés is bekerült a tekerőtárcsa mellé
A következő hónapokban egyes BMW modellekbe (7-es, iX, i4, X5, X6, X7, XM) megérkezik az iDrive legújabb, 8.5-ös generációja. Az újdonság alapelve a zéró réteg: próbálták minimalizálni a menük és almenük számát. Ennek persze alapfeltétele a nagyobb modellekben óriásira nőtt központi képernyő, hiszen csak ezen férhet el egyszerre rengeteg információ. A 8.5-ös iDrive kezdő képernyője személyre szabható, és alapesetben az egész hátteret a navigáció tölti ki (bár ez is módosítható). A képernyő bal szélén, a térkép fölött lebegve találhatók a csempék, melyek egy-egy gyakran használt funkció alapvető információit és legfontosabb gombjait mutatják, hogy azok rögtön elérhetők legyenek. Bármelyik menübe lépés után könnyedén visszatérhetünk a kezdő képernyőre a fixen elhelyezett házikó gombbal.
Az új rendszer egyébként a körülményektől függően változik, megpróbálja azokat az információkat és beállításokat felkínálni, amire az adott helyzetben valószínűleg a leginkább szükség lehet. Grafikailag mellesleg a 2010 körüli iPhone-ok és Androidos mobilok tükröződő üveglapjaihoz hasonló stílust képvisel, ami prémium hatást kölcsönöz a rendszernek, pláne a bronz gombokkal. Az iDrive most Linux alapú, de a BMW kisebb modelljeinek apróbb kijelzőin ez a rendszer nehezen férne el, ezért ezekre az iDrive 9.0-t fejlesztik már, ami nyílt forrású Android alapú lesz. „
A BMW iDrive járművezérlő technológia ma már nem csupán egy operációs rendszer, hanem egy digitális élményvilág, amely lehetővé teszi az ember és autó közötti interakciót és információcserét” – fogalmazott Stephan Durach, a BMW Group Connected Company Development vezető alelnöke. „
Ahogyan Las Vegasban, a 2023-as Szórakoztató Elektronikai Kiállításon is mondtuk, felhasználóink élményét a legkorszerűbb technológiákra építkezve, folyamatosan új szintre emeljük” – zárta gondolatait.