20 colos felnikkel feszít a tuningolt Volkswagen T5
Hartmann Volkswagen T5 Prime: kicsit más, mint a többi kisbusz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A német Hartmann tuningcég kezelésbe vette az ötödik generációs Volkswagen Transporter személyszállító motorját, de ízlésesen átszabták a dobozos külalakját is.
Nem újdonság, hogy kormányfőnk legtöbbször a Volkswagen Transporter alapú luxusbusszal, azaz egy Multivannel jár, ám a Hartman még az ő példányánál is előkelőbbet épített. A vállalat neussi székhelyén átépített autó külseje sok tekintetben megváltozott, új első lökhárítóval gazdagodott, új küszöböket, hátsó szoknyalemezt, csiszolt alumínium fellépőket, és egy szett 20 hüvelykes Vest-3 könnyűfém felnit kapott, 275/35 R20-as gumikkal. A kocsit természetesen közelebb hozták az aszfalthoz, a kanyarstabilitást fokozó sportrugók 30 milliméterrel ültettik lejjebb a karosszériát. Az utastérben a Hartmann Volkswagen T5 Prime karbonszálas betétekkel, alumínium pedálokkal, valamint a cég logójával ellátott padlószőnyegekkel tűnik ki a többi furgon közül.
Ami a teljesítményt illeti, a Transporter egyedi motorteljesítmény-fokozóra tett szert, ugyanis ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a 140 lóerős kétliteres TDI motor 166 lóerős teljesítményre legyen képes (legnagyobb forgatónyomatéka 340-ről 395 newtonméterre nőtt). A kétliteres biturbó dízelmotoros modell esetében a motor 180 lóerős teljesítmény helyett 212 lóerős az izmosító kúra nyomán (nyomatékmaximuma 400-ról 460 Nm-re hízott). A lassulásról vörös nyergekkel ellátott Mov'It 370x35 milliméteres féktárcsák gondoskodnak.
Végül, de nem utolsósorban a Transportert megspékelték egy rozsdamentes acélból készült sportkipufogó rendszerrel, amihez egyszer vagy kétszer két 80 milliméteres kivezetőcső tartozik. A teljes tuning ára 22 200 euró (6,66 millió forint), de a legkisebb alkatrészektől, illetve beavatkozásoktól a nagyobb átalakításokig minden külön is megrendelhető a T5-ös összes változatához. A motor- és futóműtuningra két év garanciát ad a német cég, feltéve, hogy az alany új autó.
Drága J, a “Tuningolva 166 LE röhejes” megjegyzésed alapján 15 éves kis suhanc lehetsz aki 800 lóerős Suprákról álmodozik, neki azt jelenti a “Tuning”.
Tuning egy angol szó, jelentése finomhangolás, hatékonyabbá szebbé alakítás.
Hidd el az a két literes motor jóval tovább fogja bírni mint a legtöbb versenyátrsa, ezek az ékszíj nélküli VW motorok szinte örökéletűek, ha kicsit odafigyel az ember, ha meg azt hiszed hogy kiugró dolog egy kétliteresből 200 lovat kihozni akkor tényleg közöd nem lehet a tuninghoz, bőségesen alul van még úgy is járatva az a masszív kis VW motor.
Van ilyen autóm, még a facelift előtti, 5 hengeres 2,5 tdi, az 480 nm tud, (chipelve van) hidd el 1800 fordulat felett amikor elkezd harapni a turbó, úgy megrántja az autót, hogy piros lámpánál akaratlanul is otthagyom vele a népet.
Djsilas: a kipufogó olyan célt szolgál pl, hogy kisebb lesz a motor folytása, ezáltal jópár lóerővel emelkedik az effektív teljesítmény. A hangja pedig gyári kipufogóval sem rossz, persze nem üvölt mint egy benzines, de érezni rajta az erőt.
Vajon egy 2 literes motor, ekkora kasznival, amiből több mint 210 LE-t kihoznak, meddig bírja?
Tuningolva 166 LE? Röhejes.
Az M7, érdi-emelkedőjén, fel tud menni?
Bár nem igen értek az ilyen dolgokhoz, de azért kíváncsi lennék, hogy egy dízeles kerregő esetén mi célt szolgál 2×2 ilyen kidörgő és mégis milyen hangot tud kiadni… 😛