2 tonna/320 km/h: jönnek a Brabus CLS kombik
Kupékombi Brabus kezeléssel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Brabus még a CLS 63 AMG V8-asában is talált közel 100 további lóerőt, a kéttonnás kupékombi 4,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 320 km/h.
Alig öt napja jelent meg a piacon a Mercedes CLS Shooting Brake - az európai bevezetés hivatalos időpontja október 6. volt - de a Brabus máris bejelentette a modellsorozathoz készített tuningprogramját: feltehetően ők már korábban kaptak párat az előszériás modellekből. A csomag unalmasabb részét az optikai elemek alkotják: mélyre húzott első spoiler, szélesített lökhárítók LED-es menetfénysorral, domborúbb kerékjáratok és kéken derengő fénnyel megvilágított szélesebb küszöbök. Az AMG-sportcsomaggal felszerelt autókhoz még mélyebb első kötény jár, míg a CLS 63 AMG lökhárítóját világító Brabus logókkal is kiegészítik. Az utastérbe is számtalan kiegészítőt kínál a bottropi műhely, de az egyedi kárpitokról, alubetétekről és új műszerekről még nem adtak ki fotókat.
Ahogy közelítünk a motorkínálat csúcsához, úgy lesznek a menetadatok is egyre TGV-sebbek. A CLS 500-hoz kialakított B50-es kittel 408-ról 500 lóerőre emelkedik a teljesítmény, a nyomaték pedig 720 Nm-en tetőzik: az elektronikus határoló eltávolításával a V8-as kombi már a 300 km/h-s álomhatárt is megfutja. A CLS 63 AMG-hez készített új vezérléssel és lecserélt töltőlevegő-hűtővel 525-ről 619 lóerőre emelkedik az 5,5 literes nyolchengeres biturbó teljesítménye, a nyomatékadat pedig négyjegyű, pontosan 1000 Nm. Ezzel a csomaggal a CLS Shooting Brake 4,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből, végsebessége pedig szupersportkocsis tartományba tartozó 320 km/h.
Az autókhoz kínálnak még négy csőben végződő rozsdamentes acél kipufogórendszert, 40%-ig záró sperrdifit, sportrugókat és egy elekronikus modult, mely 35 mm-rel engedi lejjebb az Airmatic futóművel felszerelt modellek karosszériáját.