2%-os spórolás a motorfékkel játszva

Helyettünk gondolkozik és üzemanyagot takarít meg a Scania

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Régi dilemmára ad választ a Scania Eco-roll rendszere: a sofőr helyett dönti el, hogy az üresben vagy a motorfékkel gurulás számít-e gazdaságosabbnak.

Idén ősszel vezeti be legújabb fogyasztáscsökkentő újdonságát a Scania. Az Eco-roll 2 százalékos üzemanyag-megtakarítást ígér azzal, hogy a sebesség, illetve a domborzati viszonyok alapján kiszámolja, hogy mikor érdemes motorfékkel, üzemanyag-befecskendezés nélkül gurulni, s mikor jobb a váltót üresbe kapcsolni és alapjáraton csorogni.
A két megoldás közötti választás – üresben gurulni vagy motorfékkel leereszkedni – nem annyira egyértelmű, mint amilyennek első hallásra tűnik. A Scania Active Prediction rendszere végzi el az automatikus számításokat. Amennyiben a rendszer az Eco-roll és így a mozgási energia használatát választja, akkor a cél, hogy legalább tíz másodpercen keresztül üresben guruljon a jármű, ugyanis rövidebb idő a gyári kalkulációk szerint kevésbé hasznos. Ugyanakkor a sebesség sem lehet annyira magas, hogy a motorfék aktivizálódjon, mert az negatív hatással lenne az üzemanyag-megtakarításra.
Hirdetés
A Scania Active Prediction rendszere egyaránt használja a GPS-t helymeghatározás céljából, valamint a domborzati térképeket a sebesség megfelelő beállítása érdekében. Attól függően, hogy a sofőr milyen üzemmódot választ, a tehergépkocsi számtalan stratégia közül választhat annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot használja el vagy a legmagasabb átlagsebességet érje el.
A Scania Active Prediction rendszere ráadásul most a további fejlesztéseknek köszönhetően a korábbiaknál is jobb a sebességváltási stratégia optimalizálásában. Elemzi, hogy az emelkedőből még mennyi van hátra, így a Scania motorok már alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló nagy nyomatékát kihasználva elkerüli a felesleges sebességváltásokat. Gondolkodik tehát a sofőr helyett, míg a legtöbb autóban azt a vezetőnek kell megtennie. Ha így vesszük, az újdonság nem csak üzemanyagot spórol, a sofőr szürkeállományának kímélésével talán még a közlekedésbiztonságot is fokozza.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?