Egy hetedik generációs Toyota Corolla már 2 millió kilométeres futásteljesítménynél jár Új-Zélandon
Graeme Hebley minden nap elindul Új-Zéland fővárosából, Wellingtonból, hogy a 350 kilométerre fekvő New Plymouth városáig autózzon, miközben ügyfeleihez eljuttatja a friss napilapokat. Majd hazafelé megteszi ugyanezt a távot, így hétszázzal többet mutat a kilométer-számláló a nap végén. Az új-zélandi férfi több mint fél évszázada csinálja ezt, a lapterjesztő szakmát tizennyolc évesen kezdte, és ma, a nyugdíj küszöbén ugyanolyan lelkesen és precízen végzi a dolgát, mint a hatvanas években. Ám az első pár évtizedben gyorsan koptak ki alóla az autók, ötvenévesen azonban ráunt a folyamatos cserékre, és úgy döntött, keres magának egy megbízható járművet. Egy helyi kereskedésben talált is egy szép állapotú, 1993-as gyártású Toyota Corolla kombit. Ráadásul a hetedik generációs modell addig mindössze 80 000 kilométert futott.
A tulajdonos lapterjesztéssel foglalkozik, rengeteget autózik
„Az autót Japánból hozták be, úgy tudom, éttermi kiszállításra használták" – emlékszik vissza a kezdetekre Graeme Hebley, aki nyilvánvalóan nem egyedül, és nem egyetlen autóval dolgozik, hiszen ezzel a tempóval mostanra öt és félmillió kilométeren is túl kellene, hogy járjon a Toyotája – ezzel szemben a Corollában „csak” kétmillió kilométer van. Ezt a félelmetesen nagy távot eredeti motorjával és sebességváltójával tette meg a szerény kompakt modell, bár vezérműszíjat mintegy húszszor cseréltek rajta, a kerékcsapágyak cseréjét pedig már nem is számolják.
Mindig ugyanott szervizelik az autót
A közel harmincéves autó állandó gondoskodásban részesül: amikor a Corolla használatban van, Hebley úr átlagosan kéthetente gurul be vele az útvonalának féltávjánál fekvő Guthrie's Auto Care szervizbe. Évtizedek óta ide hordja az autóit, a Toyotáról mindig is ők gondoskodtak. „
Láttam már sokat futott autókat, de a legtöbb, amivel találkoztam, 700 ezer kilométert ment. Ha nem én szervizelném, el sem hinném, hogy eredeti fődarabokkal ennyit mehet egy gépkocsi.” – kommentálta a Corolla nem evilági teljesítményét John Sherman, a szerviz vezetője.
„A kilencvenes években gyártott Toyotáknak génjeikben volt a megbízhatóság, és persze Graeme Hebley is mindig gondosan ügyelt az autóira.”
A hetedik generációs Corollából még áruszállító is készült annak idején, bizonyos piacokra
A kétmillió kilométert futott autóról egyébként, még 2022 márciusában jelent meg egy cikk egy helyi lapban, a nemzetközi sajtó azonban csak néhány napja figyelt fel a történetre. A Corolla azóta tehát jócskán túl lehet a kétmillió kilométeren, már ha együtt dolgoznak még, hiszen Hebley úr mégis csak elmúlt hetvenkét éves – igaz, tavasszal még hallani sem akart arról, hogy szegre akassza a slusszkulcsot.
„Imádom ezt az autót. Bármit tehetek vele, zokszó nélkül megy tovább. Nem csodálkoznék, ha túlélne engem.” – nyilatkozta akkor a különleges rekordjáról beszámoló Whanganui Chronicle újságírójának.
Forrás: Smarter Media
Nem, nem, nem!!! A VW-nek, Renault-nak, Peugeot-nak szebb a beltere, ezért sokkal jobb autók! Punktum!(asztalra csap) 😀
Egy igazi pöcsfej vagy: a VW-nek, Renault-nak, Peugeot-nak, Volvonak, SAAB-nak és Mercedesnek is számos modellje van, amelyik brutálisan tartós típusok hírében állnak és millió kilométereket futnak becsületes karbantartás mellett. Igen, a régebbi japán autók valóban elképesztően meghbízhatóak és tartósak, de ugyanezt tudják a régebbi európai modellek is. A világrekordot tudtommal egy Volvo tartja, ami pedig a francia autókat illeti, nézd meg, mennyire sok Citroen és Peugeot fut Afrikában a mai napig. A Peugeot 504 vagy 505 simán van olyan tartós (és még kényelmesebb is), mint egy kortárs Toyota. (Sajnos viszont tény, és ezt el kell ismerni, hogy ezt a futásteljesítményt egy Fiattól, Alfától vagy Lanciától nem lehet elvárni, egyetlen modelljuk sem tudja ezt, még megközelíteni sem.)
Nagyotmondásokat pufogtatsz, de bizonyítani már nem tudnád egyiket sem. Az a rekorder Volvo tipikus példa az „öregapám fejszéjére”, több motorcseréje is volt. Öreg francia meg Afrika azon részein van sok, ami francia fennhatóság alá tartozott egykor, ezt nem kell magyarázni. Algériában sok öreg Renault futkos? Ne baxx már, tényleg? Fúú, azta, öcséém… 😀 Marokkóban meg Dacia-gyár épült, az se véletlen, a régóta tartó marokkói Renault-szeretet téglái is ott vannak a falaiban. Jaj, ez de gyönyörű volt… hüpp-hüpp… 😀
Azt meg ne felejtsd el, hogy ez a Corolla benzinesként futotta meg ezt a km-t, magasabb fordulaton használva, pörgetve. Melyik európai benzines tud ilyet?
Direkt csúsztatsz és értetlen vagy, nem fogok most belemenni a cáfolatokba.
Azt meg ne felejtsd el, hogy ez a Corolla benzinesként futotta meg ezt a km-t, magasabb fordulaton használva, pörgetve. Melyik európai benzines tud ilyet?
Szerintem a Volvok, Saabok, régebbi Mercedesek simán tudják, tudnák. Ezt találtam, de nyilván lehetne keresgélni még:
https://www.hotcars.com/15-cars-with-the-highest-mileage-ever-recorded/
https://avtotachki.com/en/top-5-avtomobilej-s-samyh-bolshim-probegom-v-mire/