2 Lada viszi a tudományt Afrikába

Rögtön jövünk! - elszánt csapat készül Bamakóra az ELTE-ről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ladával a Budapest Bamako ralira? Ez önmagában még nem lenne elég bizarr, ezért az ELTE növendékei kitesznek magukért.

A fapados Dakarként aposztrofált Budapest Bamako rali legfapadosabb kategóriája a Spirit, melyben a fokozottan jótékonykodó vagy fokozottan elmeháborodott csapatokat várják - nevezési díj nélkül, csupán költségeik térítésével. Az ipari hulladék besorolású autók mellett Trabik, Ladák, Moszkvicsok, Polskik, 30 évnél öregebb, kétkerék-meghajtású autók, Velorexek, mentők, tűzoltók egyaránt díjmentesen mehetnek - mindössze a szervezőkkel kell egyeztetni e-mailben.
A mottójának az „Elmentünk 2 Ladával Afrikába, rögtön jövünk!” mondatot választott, az ELTE Természettudományi Karának aktív, illetve már végzett (és azóta a tudományért részint ott maradt) hallgatóiból verbuválódott Rögtön Jövünk csapat helye duplán is biztosított a Spirit kategóriában. Egyrészt ugyanis Ladával, és rögtön kettővel indulnak, másrészt utazásuk célkitűzése, hogy menet közben a tudományt népszerűsítsék. A fizikusok ezt látványos kísérletekkel teszik majd, a geológusok előadásokat tartanak, és persze itthoni munkájukhoz is kutatnak majd a helyszínen.
Az, hogy „a 2012-es Budapest Bamako legtudományosabb csapata” el tud-e indulni január 13-án, hogy aztán két hét alatt 9334 kilométer megtétele után Bissauba érjen, még - stílszerűen fogalmazva - sokváltozós egyenlet. A két autó közül még például csak az egyik van meg, és a költségekhez is szponzorokat keresnek. Brutális erejű lézerfényük már van, elszántságból és kalandvágyból sincs hiány, de ha csak az üzemanyagköltséget számoljuk a két Ladára, mintegy 800 ezer forintos összeget kapunk, így annak ellenére nem nevezhetjük szerény költségvetésűnek a produkciót, hogy a résztvevők gyakorlatilag maguk építik autóikat, melyek alkatrész-költségeikkel is igen visszafogottak.
Hirdetés

Az első Ladát, azaz a csapat első számú rakétáját - 75 ezer forintért már beszerezték - az 1993-as, előző tulaja által Petinek keresztelt, 1500-as, kocka, azaz 21043-as kombinak legfőbb pozitív tulajdonsága, hogy törve sosem volt, karosszériaelemein a 18 éves, bemattult fehér dukkó látható. Van viszont alsó szellőző-pontja, magyarán padlólemeze, a bal első küszöbnél már átlyukadt. Motorja gyűrű-törött volt a vásárláskor. Mára nem csak a motor, hanem a váltó és a teljes utastéri berendezés is kikerült már belőle – ez gyorsított felvételen meg is nézhető, a csupaszított karosszéria pedig hamarosan megy a lakatoshoz. Teljes generált kap a motor is, de különleges tuning nem várható, a hajtómű a tervek szerint a gyári 75 lóerőt tudja majd - remélhetőleg 10 liter/100 kilométert nem meghaladó fogyasztással. Némi erősítést a futómű kap majd, az utastérbe pedig már most biztos, hogy a hajrás felkészülésben nem fognak visszakerülni a gyári kárpitok, csak ami a legegyszerűbben betehető, a padló pedig az egyszerűbb takarítás érdekében teljesen egybefüggő burkolatot kap majd. Az autót elnézve a januári indulás bátor vállalás, persze addig még gyakorlatilag két vizsgaidőszaknyi az idő , így az ELTE TTK-n edződött társaság, ha nem is röhögve, de a tanuló-időszakokból ismerős, éjszakába nyúló munkával készül a startra. Mi egyet ígérhetünk, a felkészülés főbb lépéseit és túrájukat is végigkísérjük majd!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “2 Lada viszi a tudományt Afrikába

  • 2017.10.31. at 09:05
    Permalink

    Én is csak sok sikert tudok kívánni a csapatnak. Számomra azok voltak a legemlékezetesebbek, akik a 2008-as Bamakóra Velorex-el mentek. Igaz abban négyütemű 750-es Honda motor dolgozott, a 350-es kétütemű Jawa helyett. Mindenesetre mestermunka volt.

  • 2017.10.31. at 09:05
    Permalink

    Nem okoskodásképpen,de 300000 ft körül olyat vehettek volna,ami szinte hibátlan.Arra csak egy elektronikus gyújtás kellene,és az egyedüli hibaforrás is megszűnt volna(mert szerintem ameddig gyújtás van egy Ladán,addig üzemel is).Mindegy,így már csak sok sikert tudok kívánni a csapatnak.

Vélemény, hozzászólás?