2-es Gran Coupé, a BMW legkisebb sportkupéja

Dobta az álcát, itt az új kis BMW, bővült az elsőkerekes felhozatal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ebben a méretosztályban már messze nem érdekli a vevőket az, hol hajt az autójuk. Csinos, sportos, megfelelő presztízsértékkel felvértezett normális méretű autót akarnak, megkapják mostantól a BMW-től is.


Újabb szegmensben erősít a BMW, megérkezett a Mercedes-Benz CLA és kicsit az Audi A3 szedán ellenfelének szánt 2-es Gran Coupé. Most a MErcedes volt a gyorsabb, a négyajtós kompakt kupé szegmensben idén már a második generációs CLA debütált, a kategória népszerűségére való tekintettel pedig a BMW most elég nyerő helyzetből indul. A 2-es Gran Coupéval ugyan tovább bővítik a márka elsőkerékhajtású modellkínálatát, igaz, ez a vásárlók szemszögéből teljesen lényegtelen. Csinos, látványos, megfelelő presztízsértékű autót keresnek, amiben el is lehet férni és mostantól ezt nem csak a Mercedestől, de a BMW-től is megkapják. A 2-es Gran Coupé 4525 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és csak 1420 milliméter magas, vagyis arányai megfelelően sportosak. Ahogy a csillagos kihívó, úgy az új BMW sem ötajtós, csomagtér fedele külön nyílik, ezzel közelebb áll egy hagyományos szedánhoz, mint a BMW további Gran Coupé modelljei.

Hirdetés
Dizájn tekintetében leginkább az új 1-es sorozatra hasonlít, elölről ember legyen a talpán, aki meg tudja majd különböztetni. Hátulról és oldalról persze markáns a különbség, az ablakvonal érdekessége, hogy egészen hosszan hátra nyúlik, a hátul ülőknek sem lesz rossz a kilátás, vagy kevés a fény az alacsony tető ellenére. Csomagtere 430 literes, hátsó lábtere 33 milliméterrel hosszabb, mint a hátsókerékhajtású platformra építkező, kategóriájához képest is egész korrekt helykínálatot adó 2-es kupé modellé. A Gran Coupé modellkínálat sajátos jegye a keret nélküli ablakok alkalmazása, ami különleges izgalmat csempész a mindennapokba. Többféle felszereltségi szintje között találunk elegáns Luxury Line kivitelt és sportos verziót is, a csúcs mind felszereltségben, mind külsőben az M235i xDrive sportmodell, ezen bronzos, selyemfényű kiegészítőket láthatunk és a klasszikus vesék betétei is egyedi, fűzött hálós mintát kapnak az egyszerű álló pálcák helyett.

Odabent még kevésbé tudjuk megkülönböztetni a hagyományos 1-es sorozattól, ez persze szándékos. Mindenképp egészen high-tech, amit látunk, alapesetben is kap egy 8,8 colos multimédiás kijelzőt, a BMW Live Cockpit Pro megrendelése esetén pedig 10,25 colos mind a multimédia, mid a műszeregység kijelzője. Online kapcsolat, távoli vezérlés, okostelefon integráció és fejlett vezetéstámogató rendszerek emelik a valóban modern újautó kínálat élmenői közé, a legtöbb extrát a legkisebb BMW-k is megkapják, amiből a nagyoknak jut. Motork0nálat szempontjából három féle lehetőség adódik a piaci bevezetésekor. Benzinesből a 218i, dízelből pedig a 220d indít, valamint a csúcsmodell is szerepel a kínálatban, az M235i pedig alapáron xDrive összkerékhajtással érkezik, valamint mechanikus Torsen sperr differenciálművel és Steptronic Sport automata váltóval. A kisebbik benzineshez alap a hatfokozatú kézi váltó, feláras a hétfokozatú duplakuplungos, a dízel és a csúcs benzines viszont nyolcfokozatú hagyományos bolygóműves automatát kap. A BMW 2-es Gran Coupé piaci bevezetése 2020 márciusában indul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?