190 kilométeres hatótávval jön az elektromos Volkswagen Golf

Érkeznek a Volkswagen villanyautói, Frankfurtban debütál az e-Golf és az e-up!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kettős villanyautó-premiert tart Frankfurtban a Volkswagen. Egyszerre fog bemutatkozni az e-Golf és az e-up! - utóbbi a legtakarékosabb, előbbi a legnépszerűbb EV lehet.


Belehúzott a Volkswagen, teljesen kész villanyautót visz a Frankfurti Autószalonra, nem is egyet, hanem kettőt. Közösen debütál az e-Golf és kistestvére az e-up!. A két ötajtós közös jellemzője az emissziósmentes üzem és az alapáron is gazdag ellátmány. Mindkettőben alapfelszerelés az automatikus, parkolás közbeni temperálásra is képes légkondicionáló, a navigációs rendszer, a fűtött szélvédő és a LED-es menetfény, a Golfhoz pedig a Volkswagennél először a LED-es fényszóró is.
Hirdetés

A két újdonság közül az e-up! 11,7 kWh/100 km fogyasztásával a legtakarékosabb villanyautónak ígérkezik, németországi (0,258 euró/kWh) energiaárak alapján 3 euróból képes megtenni 100 kilométert, míg a 100 kilométeren 12,7 kWh-t felhasználó Golf esetén 3,3 euró a 100 kilométerenkénti "üzemanyagköltség". Mindkét autóban lítium-ionosak az akkumulátorok, a Golf azonban nagyobb kapacitásút kap, így 190 km a hatótávja, míg az e-up valamivel szerényebb távot, 160 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Az e-Golf nem csak hatótávjával, természetesen méretével és 115 lóerős, 270 Nm nyomatékú villanymotorjával is komolyabb autó, mint az e-up!, melybe 82 lóerős, 210 Nm-es kerül. Menetdinamikai értékeivel is jobb a Golf, 100 km/órára 10,4 másodperc alatt ér, végsebessége - természetesen elektronikus korlátozással - 140 km/óra, míg az e-up! esetében a vonatkozó értékek 12,4 mp és 130 km/óra. A felmérések szerint mindkettő maximálisan megfelel az átlagos autóhasználói szokásoknak, hiszen a hazaiaknál többet futó német autók 80 százaléka is napi 50 kilométernél kevesebbet tesz csak meg. Ha valakinek mégis kevésnek bizonyulna a Volkswagen elektromos újdonságainak hatótávja, jó hír, hogy mindkettő fogadja a gyorstöltést, akkumulátoraik 30 perc alatt 80 százalékosra pumpálhatók. Ígéretes tehát mindkét elektromos Volkswagen, már csak árukat kellene megtudni, hogy kiderüljön, vajon itt van-e a vége a kőolajtól függésnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?