180 lóerős háromhengeres motort mutatott be a Volvo

Új háromhengeres Drive-E motorokat jelentett be a Volvo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A négyhengeres Drive-E motorok mellett érkezik az új, Euro 7-es normákat teljesítő háromhengeres is.


A Volvo "Elkötelezettség a műszaki tökéletesség és hatékony teljesítmény mellett" szlogennel tervezi a Drive-E névre keresztelt motorjait. A négyhengeresek mellett most megjelent egy új, háromhengeres is, melynek teljesítménye elérheti a 180 lóerőt. A gyártó szerint ezzel egy újabb lépést tettek a nulla emissziójú, ugyanakkor nagy teljesítményű motorok felé.
Hirdetés

A jelenlegi Drive-E sorozatot összesen három darab négyhengeres motor alkotja. Mindegyik közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű benzinüzemű. A paletta csúcsát egy 2.0 literes, 450 lóerős alkotja. Ezen kívül létezik még egy 141 lóerős és egy 306 lóerős változat. Dízel fronton pedig 122 és 231 lóerős változatok állnak rendelkezésre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:35
    Permalink

    A valódi ok valóban a hősokk, hiszen a vÍz halmazállapot változásakor sok hőt elvon az égéstérből és annak alkotóelemeiből. Majd az újabb, üzemanyag elégetésével kiváltott terjeszkedéskor felmelegedett fémek számára érkezik a következő hősokk, amikor befecskendezzük az újabb adag vizet. Speciális anyagok és kialakÍtás szükséges az ilyen elven működő motor számára, ez jelentősen drágÍtja az előállÍtását. Ehhez adódik a vezérlés jóval bonyolultabb működése és annak hosszú távú, meghibásodásoktól mentes megoldása.
    A gőzfejlesztés nem alkalmazható a motor teljes üzemtartományában, bizonyos részterheléseknél és motorhőmérsékleteknél. Tehát egy halom plusz fejlesztésre és műszaki megoldásra van szükség, ami a motor működési ciklusainak csak viszonylag kevés hányadában használható ki.

  • 2017.10.28. at 23:35
    Permalink

    Talán mert az olaj nem szereti a vizet ? A dugattyú gyűrűk mellett nagyon elenyésző mennyiségben leszivároghat az olajteknőbe és mondjuk 20.000 km alatt ez már tetemes mennyiségű vizet jelent . Persze ha száraz karteles akkor nem jelenthet gondot de azok a motorok meg igen csak költségesek . Egyébként jó 25-28 éve volt a Peugeotnak hasonló benzines turbó motorja amit a Párizs -Dakaron vetettek be 1.8 Turbó 600 lóerő . Csak ott csekély mennyiségű vizet fecskendeztek be a munka ütem megkezdésekor ezzel növelve a gázok tágulását .

  • 2017.10.28. at 23:35
    Permalink

    Én csak azt nem értem, miért nem fejleszt senki 6 ütemű motort, holott eleve azonos benzin/gázolaj fogyasztás mellett bő 30%-al csökkenteni lehetne a fogyasztásokat, mondjuk hideg motor mellett nem segítene sok mindent, de a kamionok/buszok úgysem mennek soha hidegen, hisz egész nap üzemmeleg.

Vélemény, hozzászólás?