180 lóerős háromhengeres motort mutatott be a Volvo
Új háromhengeres Drive-E motorokat jelentett be a Volvo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A négyhengeres Drive-E motorok mellett érkezik az új, Euro 7-es normákat teljesítő háromhengeres is.
A Volvo "Elkötelezettség a műszaki tökéletesség és hatékony teljesítmény mellett" szlogennel tervezi a Drive-E névre keresztelt motorjait. A négyhengeresek mellett most megjelent egy új, háromhengeres is, melynek teljesítménye elérheti a 180 lóerőt. A gyártó szerint ezzel egy újabb lépést tettek a nulla emissziójú, ugyanakkor nagy teljesítményű motorok felé.
A jelenlegi Drive-E sorozatot összesen három darab négyhengeres motor alkotja. Mindegyik közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésű benzinüzemű. A paletta csúcsát egy 2.0 literes, 450 lóerős alkotja. Ezen kívül létezik még egy 141 lóerős és egy 306 lóerős változat. Dízel fronton pedig 122 és 231 lóerős változatok állnak rendelkezésre.
A valódi ok valóban a hősokk, hiszen a vÍz halmazállapot változásakor sok hőt elvon az égéstérből és annak alkotóelemeiből. Majd az újabb, üzemanyag elégetésével kiváltott terjeszkedéskor felmelegedett fémek számára érkezik a következő hősokk, amikor befecskendezzük az újabb adag vizet. Speciális anyagok és kialakÍtás szükséges az ilyen elven működő motor számára, ez jelentősen drágÍtja az előállÍtását. Ehhez adódik a vezérlés jóval bonyolultabb működése és annak hosszú távú, meghibásodásoktól mentes megoldása.
A gőzfejlesztés nem alkalmazható a motor teljes üzemtartományában, bizonyos részterheléseknél és motorhőmérsékleteknél. Tehát egy halom plusz fejlesztésre és műszaki megoldásra van szükség, ami a motor működési ciklusainak csak viszonylag kevés hányadában használható ki.
Mert a szénhidrogén elégetésekor mi a lószar keletkezik szerinted? H2O meg CO2 javarészt… Én inkább a dugattyú hősokkra gondolnék.
Talán mert az olaj nem szereti a vizet ? A dugattyú gyűrűk mellett nagyon elenyésző mennyiségben leszivároghat az olajteknőbe és mondjuk 20.000 km alatt ez már tetemes mennyiségű vizet jelent . Persze ha száraz karteles akkor nem jelenthet gondot de azok a motorok meg igen csak költségesek . Egyébként jó 25-28 éve volt a Peugeotnak hasonló benzines turbó motorja amit a Párizs -Dakaron vetettek be 1.8 Turbó 600 lóerő . Csak ott csekély mennyiségű vizet fecskendeztek be a munka ütem megkezdésekor ezzel növelve a gázok tágulását .
*mármint 30%-al növelni a teljesítményt
Én csak azt nem értem, miért nem fejleszt senki 6 ütemű motort, holott eleve azonos benzin/gázolaj fogyasztás mellett bő 30%-al csökkenteni lehetne a fogyasztásokat, mondjuk hideg motor mellett nem segítene sok mindent, de a kamionok/buszok úgysem mennek soha hidegen, hisz egész nap üzemmeleg.