Nem a száguldozás és nem is a brutális fogyasztás a japán kombik jellemzője, ez a Mazda mégis mindkettőt kipipálta a német autópályán
217 km/óra, illetve 18,3 literes fogyasztási átlag 100 kilométerre vetítve: ezek voltak a legextrémebb számok, amelyeket a 2,0 literes, 165 lóerős benzinmotorral szerelt Mazda6 kombi fel tudott mutatni a német autópálya korlátlan szakaszán. Persze, valamitől menni kell, így egyáltalán nem meglepő, hogy megugrik a fogyasztás az ilyen extrém használat közben. Az is jól látszik azonban, hogy amint nem padlógázon használják az autót, teljesen normális fogyasztási értékeket produkál: a településről kikocsikázva a felhajtóig például csak 9,2 litert becsült a fedélzeti számítógép, illetve a videó végén a lassabb autópályázás közben is azonnal zuhanni kezdett a kiírt érték. Érdemes azonban a fogyasztás és a végsebesség mellett az utazási körülményekre is figyelni a Test Drive Freak Youtube-csatorna friss videójában, ugyanis még a felvételekről is egyértelmű, hogy pontos és precíz kezelhetőséggel, valamint nyugodt, kényelmes hangulatban képes tartósan 200 km/óra feletti sebességgel közlekedni az 1,4 tonnás, japán kombi. A végsebesség-tesztről készült videót alább láthatjátok.
Sajnos én is azt tapasztalatom hogy ezek a varrógépmotorok nem igazán pótolják a kivezetett dízeleket, és nem véletlen hogy a bődületes erővel bíró kétlityis dízelek sorra kapták meg a 8 sebességes automata váltókat mivel már 2000 fordulat felett is használhatóak, miközben itt hatodikban szinte semmi sem történik.
Ez a szívómotor alacsony fordulaton egy egyliteres dízel (vagy egy 1.2-es turbó) erejét adja, az meg hogy lehet bőgetni mint a hülyegyerek nem sok mindenre jó, főleg hogy ilyenkor már valóban dupláját fogyasztja mint egy dízel.
Nem tudom mire figyelt a szerző, de az az utazási körülményekre biztos nem, mert egy 5000 felett bőgetett motor minden más csak utazási kényelem nem, miközben egy hasonló dízel meg elmegy 180nál erőlködés nélkül 3000-es fordulaton ( https://egzostive.com/misc-stuff/ ) .
A fogasztást illetően lehet hogy hosszabb távon 18 liter alá is vihető, igazából a fő bibi a kis tank mérete ami itt sokat segít, és a 6-osnak rendes (ha jól látom 62 literes) tankja van, míg a kisebbek (beleértve a CX-5öst is) egy villanyautó hatótávját hozzák.
A pillanatnyi fogyasztása volt, amikor 220-al ment. Megnézem melyik dízel tudna annyival menni.
A pillanatnyi volt 22 is. Ha jól értelmezem a 18 liter a szakasz fedkomp szerinti átlaga nullázás után indulástól a video végéig.
Szerintem bármelyik dízel tudja ezt a sebességet a Mazda 6osban, bár ha jól látom a 150LE.s változat papíron csak 217-ig megy, a dízel motorok általában többet tudnak, és ez különösen igaz az adó okból lebutított változatokra.
Nem érted? Nem turbódízelekről hanem szívódízelekről van szó. Sokat vezettem dízeleket, de azok lusta dögök nem mennek. A turbós az más.
Nme tényleg nem értem mi a fenéről beszélsz. A dízel Turbódízelt jelent, senki sem gyárt mást, nem is értem miről hadoválsz.
Jaj, ezt nem tudtam. Szóval a dízel=turbódízel. Ez részlet a Diesel motorok felépítése és működési elve című tankönyvből? Szerzője Doktor Zöld X, a műszaki tudományok doktora.
Oszt ki gyárt szívó dizelt?
Nem tudom, undorító szerkezet.
A 2014-utáni 2.0 dizelekböl ami legalább 150-le szinte mindegyik megy 220-at de ha gondolod nézz utána.A régi szívó dizelek pedig tényleg lomhák és zajosak cserébe legalább 1000x megbizhatóbak a koukbeli benzineseknél (kivéve az aro tudor stb) és sokkal könnyeben javithatók és kevesebbet fogyasztotak.
Én most vettem új 150 lovas benzinest, a 150 lovas dízel azonos felszereltséggel 2,2 millióval drágább lett volna, azt kisebb fogyasztással 50 év alatt sem hozza vissza árban. Természetesen ezek turbósak. De ha szívó motort hasonlítunk össze turbóssal akkor nem árt pontosítani a félreértések elkerülése miatt.
Azok a régi legendás szívódízelek az első fagynál megadták magukat, mehettek a szervizbe minden ősszel éveken át. A cégünknél volt 8 db. A könnyű szerelés menete (láttam a szervizben): motor kiszerelés, daruval kiemelés, beállítás és visszaszerelés. Másnap volt, hogy visszavitte valaki, mert rosszabb lett, mint előtte.
Nem egyszer kellett valamelyiket bevontatni, mert lerobbantak, nem voltak megbízhatóak.
Értelmetlen elméleti fejtegetés amit írtál. 40 éve nem kapható szívódízel szinte egyelten gyártónál sem. Hogy miért arra jó magyarázat az a pár vacak amit azóta pár sóher gyártó piacra bocsátott (pl VW Sdi motorok).
A realitás az hogy kizárólag turbódízelt vásárolhatsz, és ha egy márka emellé ráadásul csak szívóbenyát kínál akkor ezek versenyeznek. Értelmetlen arra várni hogy még egyszer bárki szívódízelt hozzon piacra.
A dízeleknek számtalan előnye volt (brutális erő, alacsony (adóhatárra homologizálható) csúcsteljesítmény mellett, ), ami miatt megkerülhetetlenek voltak számos nyugat-európai piacon (és így használtan nálunk is). Nem a fillérvadászok körében hanem a tömegesen eladott prémiumautók között. Én az elmúlt 20 évben négyet koptattam el, egyik motorján sem volt szerelni való (egy kivétellel).
De pár éve neki álltak ezeket eliminálni egy sor piacon így a korábbi 80%ről jó ha 20% maradt. Így én is váltottam, mivel nem éri meg olyan új autót venni ami 6 év múlva már nem hajthat be a nagyobb városokba.
De különösebb előnyét nem látom
“40 éve nem kapható”, de nálunk a cégnél még meg vannak, mert nem vettek új autókat (ezért “szeretem” annyira őket). Pedig nem kis cég, több ezer fős.
Milyen cég ez? Ezeket újonnan se vette senki, és a legfrissebbek is vagy 20 évesek…
Valami nagyon szadista flottamenedzseretek lehet, vagy simán nem kedvelnek téged a cégnél 🙂
Én ennél sokkal jobb bérautókat is visszaadtam már (lásd 3 hengeres Yaris) 🙂
Nem magyar cég.
Hosszú történet, amikor ezeket vették, akkor még újak voltak. Több kisebb cég beolvadt egy nagyon nagyba és összevissza osztogatták cserélgették a járműveket. Lényeges, hogy ezeket nem viheted haza, csak munkaidőben használhatóak.