17 és 18 colos, 300 km/óráig jó abroncsokat tesztelt az ADAC
ADAC nyárigumiteszt: mutatjuk a németek listáját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén először UHP, azaz ultranagy-teljesítményű, 300 km/órás tempóig használható abroncsokat is tesztelt az ADAC, a prémiummárkákhoz - a gumiknál is - egyre közelebb kerülnek a feltörekvő távol-keleti márkák.
Nézzük azonban most, mire jutottak a németek! A 18 colos, bármennyire is meglepő, "kompakt" autókra szánt méretosztályban a Continental PremiumContact 6 nyert. Ha megnézzük az ADAC súlyozását, rögtön megértjük, hogy miért. Míg ugyanis a száraz utas jellemzőket 20, a nedves úton tapasztaltakat 40 százalékos súllyal veszik figyelembe a végeredményhez; további 20 százalék a kopásé és 10-10 százalék a fogyasztásé és a zajé. Kevéssé meglepő módon az az abroncs áll az összesített első helyen, amelyik vizes úton a legjobb volt, vagyis a Continental PremiumContact 6. Ha a vizes utas jellemzőket nézzük, második helyen áll a Pirelli P Zero, ám az kopás szempontjából olyan gyengén szerepelt, hogy csak közepes ADAC értékelést kapott.
Ahogyan saját gumitesztjeinken, az ADAC-nál is kiegyensúlyozott eredményre van szükség ahhoz, hogy egy-egy gumiabroncs jó összesített eredményt érjen el. A Continental abroncsa mellett a Michelin Pilot Sport 4 és Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 végzett még a dobogón, de hozzájuk hasonlóan jó minősítést kapott a Maxxis Victra Sport 5 is, ami a jó minősítésű abroncsok legolcsóbbja volt. Ha valaki a dobogósokat nézi részletesebben láthatja, hogy a Continental jó vizes tulajdonságaival szemben a Michelin Pilot Sport 4 kedvezőbb zajszintet és jobb fogyasztási, valamint száraz utas jellemzőket ajánl.
A táblázat olvasásához fontos információi, hogy a pontozás a német iskola szerinti: az alacsonyabb szám jelöl jobb eredményt. Amelyik abroncs valamelyik jellemzőből kiemelkedően gyengén szerepelt, az összesítettben sem kaphatott annál jobb értéket.
ADAC nyárigumiteszt 2020 − 225/40 R18 - eredmények
Gumimodell (címkebesorolás) | Száraz úton (20%) | Nedves úton (40%) | Zaj (10%) | Fogyasztás (10%) | Kopás (20%) | ADAC értékelés |
Continental PremiumContact 6 (C/A/72) | Jó (2,4) | Jó (1,7) | Kielégítő (3,6) | Jó (2,1) | Jó (2,0) | Jó (2,1) |
Michelin Pilot Sport 4 (C/A/71) | Jó (1,9) | Jó (2,0) | Közepes (2,9) | Jó (1,9) | Jó (2,0) | Jó (2,1) |
Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 (E/A/71) | Jó (1,7) | Jó (2,3) | Közepes (3,1) | Jó (1,9) | Jó (2,0) | Jó (2,2) |
Maxxis Victra Sport 5 (E/A/72) | Jó (2,0) | Jó (2,2) | Közepes (2,8) | Jó (2,4) | Jó (2,0) | Jó (2,0) |
Nexen N'Fera Sport (E/A/71) | Jó (2,0) | Jó (2,2) | Közepes (2,8) | Jó (2,4) | Jó (2,0) | Közepes (2,6) |
Sava Intensa UHP 2 (C/A/67) | Jó (1,8) | Közepes (2,7) | Közepes (3,1) | Jó (1,6) | Jó (2,0) | Közepes (2,7) |
Vredestein Ultrac Vorti (E/B/70) | Jó (2,5) | Közepes (2,7) | Közepes (2,9) | Jó (2,4) | Jó (2,0) | Közepes (2,7) |
Falken Azenis FK510 (E/A/69) | Közepes (2,9) | Jó (2,4) | Közepes (3,0) | Jó (2,0) | Jó (2,0) | Közepes (3,0) |
Bridgestone Potenza S001 (E/A/72) | Jó (1,7) | Közepes (3,0) | Közepes (3,5) | Jó (2,1) | Jó (2,5) | Közepes (3,0) |
Kumho Ecsta PS71 (E/A/72) | Jó (2,4) | Jó (2,3) | Közepes (3,3) | Jó (2,0) | Közepes (3,0) | Közepes (3,0) |
Nokian Powerproof (C/A/69) | Kielégítő (2,4) | Kielégítő (2,4) | Közepes (2,8) | Jó (2,0) | Közepes (3,0) | Közepes (3,0) |
Pirelli P Zero (E/A/72) | Nagyon jó (1,3) | Jó (1,8) | Közepes (2,9) | Közepes (2,7) | Közepes (3,0) | Közepes (3,0) |
Toyo Proxes Sport (E/A/71) | Jó (2,0) | Közepes (2,8) | Közepes (2,9) | Jó (2,0) | Közepes (3,0) | Közepes (3,0) |
Hankook Ventus S1 evo3 (C/A/72) | Jó (2,0) | Közepes (3,1) | Közepes (3,4) | Jó (1,8) | Jó (2,5) | Közepes (3,1) |
Cooper Zeon CS-Sport (E/A/70) | Jó (2,0) | Közepes (3,3) | Közepes (3,2) | Jó (2,5) | Jó (2,0) | Közepes (3,3) |
Rotalla Setulla S-Pace RU01 (C/B/69) | Közepes (2,9) | Kielégítő (3,6) | Közepes (2,8) | Jó (1,6) | Jó (2,0) | Kielégítő (3,6) |
A jó abroncsok nyomában van még erős közepes minősítéssel a Nexen N'Fera Sport, ami fogyasztás szempontjából elég jó, nedves úton azonban kevésbé. A Sava Intensa UHP-2 leginkább zaj szempontjából gyenge, de vizes úton is csak közepes, a Vredestein Ultrac Vorti kapcsán hasonló mondható el. A középmezőnyben érdekes a Bridgestone Potenza S001, ami száraz úton remek, a többi szempontból viszont kevésbé. Száraz úton amúgy a Pirelli P Zero nyújtotta a legjobb jellemzőket, ám ahogyan már említettük, annak kopása is a legjelentősebb. Nagyon rossz abroncs a "kompakt" méretosztályban nem szerepelt, a 16 abroncsos mezőnyből 4 jó mellett 11 közepes és 1 kielégítő értékelés született, utóbbi a Rotalla Setulla S-Pace RU01 abroncsé.
Érdekesség, hogy az ADAC közúti, 15 ezer kilométeres konvojos és laboratóriumi vizsgálatok alapján a kopást nem csak pontozza, várható élettartamot is jósol. A legrövidebb, mindössze 25.500 kilométeres futás a Pirellitől várható, de a Nokian és a Kumho gumija is várhatóan 30 ezer kilométer alatt csereérett lesz. A Toyo Proxes Sport és a Bridgestone Potenza alig több mint 33.000, a Hankook Ventus S1 evo3, a Maxxis Victra Sport 5 és a Vredestein Ultrac Vorti egységesen 36.100 kilométert ígér, a Nexen és a Sava abroncsa néhány száz kilométerrel többet. A Cooper, a Michelin és a Falken 18 colos gumija már 38 ezer kilométer fölötti élettartammal kecsegtet, a Continentalé 39.200, a Goodyearé 39.600 kilométerrel. Beszédes számok ezek, jól mutatják, hogy ne akarjunk nagy lábon, akarom mondani nagy abronccsal élni, mert drága lesz.
Mi újság a SUV-abroncsoknál?
Az ADAC által idén tesztelt 235/55 R17 méretű abroncsok nem csak a szabadidő-autókra megfelelők, akár a kisbuszokra is, amelyek esetén a C-s (kishaszonjármű) abroncsok tavaly erősen leszerepeltek. A 17 colos méretosztályban 12 szett mérkőzött, a szűkebb mezőnyből is 4 abroncs szerzett jó minősítést, 7 közepest, míg egy kifejezetten rossznak bizonyult. Bár SUV és furgon abroncsokról van szó, ezek is 270-300 km/órás sebességidexszel mérkőztek. A súlyozásos értékelésnek köszönhetően a leginkább kiegyensúlyozott eredményt hozó Michelin Primacy 4 végzett az élen, nedves úton csak a Kumho - szárazon viszont gyenge - abroncsa ért fel a képességeihez, de a Michelin kopássálóság kapcsán is kimagasló és az összes többi versenyszámban is jó volt. A dobogóra még a Bridgestone Turanza T005 és a kevéssé ismert Maxxis Premitra 5 fért fel, de hozzá hasonló végeredménnyel végzett a Pirelli Cinturato P7 is, ami 18 colos márkatársához hasonlóan a legjobb száraz utas jellemzőket adta. A jó abroncsoktól szerény lemaradással, erős közepesként végzett még a Hankook Ventus Prime 3, a Semperit Speed-Life 2 SUV és a Yokohama BluEarth RV-02. Még náluk is hátrébb a győztes Michelinhez hasonlóan tartós Continental EcoContact 6 és az Esa+Tecar Spirit Pro. A Kumho Ecsta HS51 száraz úton, a Kleber Dynamxer HP 3 vizesen volt gyenge. Nedves aszfalton a Hankook budget márkája, a Laufenn S-Fit EQ kifejezetten rosszul szerepelt, így az idén tesztelt 28 abroncsból egyedüliként rossz ADAC-értékeléssel végzett.
ADAC nyárigumiteszt 2020 − 235/55 R17 - eredmények
Gumimodell (címkebesorolás) | Száraz úton (20%) | Nedves úton (40%) | Zaj (10%) | Fogyasztás (10%) | Kopás (20%) | ADAC értékelés |
Michelin Primacy 4 (B/A/70) | Jó (2,0) | Jó (2,2) | Jó (2,3) | Jó (2,0) | Nagyon jó (1,0) | Jó (1,9) |
Bridgestone Turanza T005 (A/A/72) | Jó (1,9) | Jó (2,3) | Közepes (2,6) | Nagyon jó (1,4) | Jó (2,0) | Jó (2,1) |
Maxxis Premitra 5 (B/A/70) | Jó (1,9) | Jó (2,4) | Közepes (2,7) | Jó (2,3) | Jó (2,0) | Jó (2,3) |
Pirelli Cinturato P7 (C/A/71) | Jó (1,7) | Jó (2,4) | Közepes (2,7) | Jó (2,3) | Jó (2,0) | Jó (2,3) |
Hankook Ventus Prime 3 (C/A/72) | Közepes (2,7) | Jó (2,4) | Közepes (2,6) | Jó (2,0) | Jó (2,0) | Közepes (2,7) |
Semperit Speed-Life 2 SUV (C/A/72) | Jó (2,5) | Közepes (2,7) | Közepes (2,6) | Jó (1,9) | Nagy jó (1,0) | Közepes (2,7) |
Yokohama BluEarth RV-02 (C/A/70) | Közepes (2,6) | Közepes (2,7) | Jó (2,1) | Közepes (2,6) | Jó (2,0) | Közepes (2,7) |
Continental EcoContact 6 (A/A/72) | Jó (2,0) | Közepes (2,8) | Jó (2,3) | Nagyon jó(1,2) | Nagyon jó (1,0) | Közepes (2,8) |
Esa+Tecar Spirit Pro (C/B/72) | Jó (2,4) | Közepes (2,8) | Jó (2,5) | Jó (2,1) | Nagyon jó (1,0) | Közepes (2,8) |
Kumho Ecsta HS51 (C/C/69) | Közepes (3,0) | Jó (2,2) | Jó (2,5) | Jó (2,5) | Jó (2,5) | Közepes (3,0) |
Kleber Dynaxer HP 3 (C/B/72) | Jó (2,4) | Közepes (3,3) | Közepes (3,3) | Jó (1,8) | Közepes (2,0) | Közepes (3,3) |
Laufenn S-Fit EW (C/B/72) | Jó (2,1) | Rossz (5,0) | Jó (2,3) | Jó (2,5) | Jó (2,0) | Rossz (5,0) |
Az ADAC tesztje nem csak a fenti méretekből választóknak lehet jó mankó, jól látszik az eredményekből, hogy miközben egyre több kevésbé ismert márka ér el jó minősítést, vagy ahhoz közelit, a prémiumgyártók továbbra is tartják a minőséget, igaz, egy-egy eco abruncsuk, mint például a Continental EcoContact 6 lehet, hogy a mezőny második felében végez csak, miközben címke-besorolásával a mezőny legjobbja. Aki 16 colos eredményeket keres, nézze meg tavalyi saját tesztünket, vagy várja meg az ideit, amivel hamarosan jelentkezünk.
A németek elég furcsán állnak a témához, hiszen nedves úton mindenki egy kicsit visszavesz a tempóból, így indokolatlan dupla súllyal figyelembe venni azokat a tulajdonságokat.
Száraz úton viszont sokkal bevállalósabb az ember és nagyobb igénybevételt kaphat a gumi is, főleg az ilyen sportos gumik.
Tehát elég egyértelmű, hogy a Michelin sokkal jobb a Continál. Mellesleg jóval drágább is.
Én is nagyon meg vagyok elégedve a Michelin Pilot Super Sport gumijával. Hihetetlen amit az a gumi nyújtani tud.
El van rontva…
A Maxxis és a Nexen ugyan azokat a pontokat kapta mégis utóbbinak rosszabb az végeredménye. Meg a leírás is helytelen hogy az utóbbi nedves szakaszon gyengébb miközben szintén egyezik a pontszám…
Nem tudja, hol található egy lány egy éjszakára? Üdvözöljük – http://3sex.club/Lana23