1600 km-t tett meg 24 óra alatt az Audi e-tron

10 országon vágott át az Audi e-tron 24 óra alatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kilenc újságíró tette próbára az Audi e-tron hatótávját: ehhez 10 országon vágtak át, mindössze 24 óra alatt.

Látványos túrán bizonyította nagy hatótávját az Audi e-tron: augusztus 20-án indult egy röpke 1600 km-es túrára 9 újságíróval egyetemben, hogy Európa 10 országában tegyék próbára a négykarikás márka első elektromos autóját. Az út a szlovéniai Bledi-tótól egészen Amszterdamig tartott, és olyan országokat ejtettek többek között útba, mint Ausztria, Olaszország, Lichtenstein, Svájc, Franciaország, Németország, Luxemburg, Belgium, végül pedig Hollandia.
A változatos földrajzi viszonyok ellenére sem fogott ki a terep az e-tronon, legalábbis Hans-Joachim Rothenpieler, a márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja szerint: "Elektromos SUV modellünk kifogástalan autó a hosszútávú utak megtételére, hiszen tökéletesen egyesíti az utazási kényelem legmagasabb szintjét a teljesítménnyel és a hatékonysággal. Az újságírók túráján láthattuk, hogy a hatótávolság mellett az akár 150 kW töltési teljesítményt garantáló gyorstöltési lehetőség is kulcsfontosságú jellemző."
Hirdetés

Utóbbival egyébként már 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint varázsolható az Audi lítium-ion akkumulátorába, ami azért egy-egy hosszabb táv esetén nem kevés időt takarít meg az utazóknak. Egyébként ebből a szemszögből nézve, nemcsak az e-tron vizsgázott, hanem az Audi e-tron Töltési Szolgáltatás is, hiszen a különböző országokban használt gyorstöltők e rendszer tagjai voltak. És nagyon úgy tűnik, hogy átmentek a vizsgán.
De az Audi még az Alpok jelentette kihívást is megugrotta: szükség is volt a meredek emelkedőkön a 300 kW-os teljesítményre és a 664 Nm nyomatékra is. A lejtősebb részeken ezzel szemben a fékenergia-visszanyerés koncepciója is bizonyítást nyert: fékezés során akár 220 kW és 330 Nm nyomaték visszanyerésére és elektromos árammá alakítására is volt példa.

Összességében elmondható, hogy remekül vizsgázott a hosszú út során az Audi e-tron 55 quattro: nemcsak hasznosnak bizonyult hosszú távon, de kényelmesnek is, hiszen a masszázsfunkcióval felszerelt bőrülések, az extra méretű hátsó lábtér és a levegő minőségére ügyelő ionizátor csomag sem vallott szégyent. Sőt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?