160 km/óra magyar közúton legálisan
Kétszintű jogosítványt a magyar népnek!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egységesen szerény teljesítményű autóparkra született valaha a KRESZ, ma viszont 40-400 lóerős autók, azonos szabályokkal kellene közlekedjenek. Jó ez így?
Ahogyan az korábbi cikkünkben is olvasható, ma Magyarországon, autópályán, bármilyen helyzetben is legfeljebb csak 130 km/órával lehet haladni személyautóval. Természetesen ez sem szerény tempó, temérdek olyan autó van ma még forgalomban (nem csak az utakon, hanem az új autók piacán is), amelynek kényelmes utazótempója ennél szerényebb.
Viszont ma már olyan széles spektrumú autók kaphatók és járnak is az országban, melyek felső szeletének számára a 130 km/órás tempó bizony csak séta. Ilyen például a most tesztelt 7-es BMW is, de helyette temérdek egyéb modellt is említhetnénk, legutóbbi tesztautóink közül például a Hyundai Genesis Coupét, a Mercedes-Benz CLS-t, de akár a csúcsmotoros Ford Mondeót is. Ezen autók tulajdonosai vagy meghunyászkodnak, és nem használják ki autójuk teljesítményét, vagy (és talán ez a jellemzőbb), időnként – ha nem veszik észre a mérést vagy épp nem jelez időben a lézerblokkoló /traffipax detektor), akkor benyelik a 165 km/órás tempóig (130 km/órás megengedett autópályás tempót feltételezve) 30 ezer forintos bírságot. Ezt nyilván hozzácsapják az autózási költségekhez, hiszen ma már nagyságrendileg ilyen összegre rúg egy komolyabb egyszeri tankolása is.
Nem lenne jobb legalizálni és szigorú szabályok közé szorítani, ellenőrizhetővé tenni a gyorshajtást? Ha törvényileg szabályozva lenne, hogy mikor, milyen körülmények között, milyen autóval és vezetési tudással lehet gyorsan menni, akkor talán kevesebb sebességtúllépésből adódó baleset adódna útjainkon, s ezáltal akár a közlekedési balesetek halálos áldozatainak száma is csökkenhetne, továbbá temérdek plusz bevételt generálhatna az ország az „emelt szintű jogosítvány” megszerezéséhez és fenntartásához szükséges vizsgákkal. A profi jogsihoz ugyanis könnyedén elő lehetne írni a komoly, akár több napos vezetéstechnikai kurzusokkal képzést és az ismételt vizsgákat. Elképzelésünk szerint ugyanis csakis azon sofőröknek lenne célszerű engedélyezni a 130 km/óra feletti tempót, akik tökéletes KRESZ és extrém helyzetek kezelésére is alkalmas vezetési tudásukról egyaránt időről időre számot adnának.
Ugyanígy lehetne szigorú, akár az autópiacot is felpörgető és a szervizek forgalmának is használó előírás a fokozott tempóra jogosított autókra is. Legyenek például legfeljebb 3 évesek, (csak hasra ütés szerűen) 150 lóerő feletti teljesítményűek, gumiabroncsaik mindenképp a többi autóénál jelentősebb, mondjuk minimum 3 mm profilmélységűek, és műszaki állapotukról adjanak számot évente.
A fokozott sebességlimithez tehát egyszerre lenne kötelező elképzeléseink szerint a profi, vizsgán bizonyított vezetési tudás és a meghatározott jellemzőkkel bíró, szintén bevizsgált autó. Az ugyanis eleve fontos lenne, hogy 150, de akár 400 lóerős autót ne olyan ember vezessen, aki 40 lóerős szívódízelen tanult vezetni. Aki viszont teljesíti a feltételeket és kifizeti a komolyabb képzést, autójának nem csak magasabb árát, hanem szigorúbb ellenőrzését és a magasabb teljesítményből adódó magasabb adóját, az miért ne használhatná ki autóját egy kicsit jobban mint ma?
Joggal merül fel a kérdés: miként lehetne ellenőrizni, hogy ki, hol, mennyivel mehet. Véleményünk szerint egyszerűen, hiszen csakis autópályára javaslunk kétszintű sebességkorlátot, továbbá rendszám alapján nyugodtan rögzíthető, kereshető lenne, hogy az adott autó rendelkezik-e „mesterlicenccel”. Közúti ellenőrzéskor pedig az, hogy a sofőr annak vezetésére jogosult-e. Ha nem, nyugodtan veszítse el kiemelt státuszát az autó és annak tulajdonosa is, akár úgy, hogy soha többé ne szerezhesse vissza azt – így később meg sem kellene gondolnia, hogy kinek a kezébe ad egy valójában gyilkos fegyvert. Ezen logika mentén a kiemelt jogosítványosok gyorshajtási bírságai is együtt járhatnának a státusz időszakos vagy végleges elveszítésével, és ez talán minden eddiginél jobb szabályzórendszert, biztonságosabb, felelősebb közlekedési morált szülhetne.
Kiváncsi lennék, hogy akinek már több engedélye van a jogosítványban, pl C is szerepel annak is külön kell vizsgázni? Mert a C kategóriában azért léteznek 450 -550 -650 Lóerős teherautók is ( nyerges vontató magában ). Magyarán akinek C-je van annak nem kell ilyen vizsgát tennie mert vezetett olyan erős teherautókat, és el lehet hinni sokkal erősebbek mint az autók, mert ha egyszer meglódulnak akkor kő kövön nem marad ha elveszted az irányítást felette. A személy autósoknak is csak a szájuk jár, hogy wáá 250 -300 lóerő stb, beültetném egy 500lóerős kamionba 40tonnával és megindítom, fogja meg 90km/nál ha megcsúszik. Sok a B kategóriás szájhős. A teherautó sofőrök akik tudnak. A többi csak mese habbal.
Ugyan már micsoda képtelenség, aki ezt acikket kiagyalta semmit nem tud a valós helyzetről. Méghogy 165, legalább 365 de nem vennék rá mérget hogy nem akadna ezt is tullépő. Az meg hogy mennyi baleset van vagy lenne ekkor vagy akkor a kutyát se érdekel. Ugyanis nem létezik az a politikus (mivelhogy ők irányítják a sok birkát akik rájuk szavaztak) akit valójában érdekelne hogy hányan hagyják ott afogukat az utakon. Minél több baleset annál jobb,ezzel is csak nő a g.d.p.,őket úgyis csak ez meg a zsebük kitömése érdekli. Ami viszont a közlekedési szabályainkat illeti tele van hülyeségekkel, p.l. nappali világítás(nincs értelme,hacsak nem a többlet fogyasztás),stop tábla,30-as tábla(tele van vele az ország), aki meg annak idején kitalálta hogy lakott területen 60ról 50 re nem adnék neki többet enni, rázó gumók az útra (talán nem elég neki a sok kátyú? ,elképesztő baromságok sorolhatnám reggelig.Az egész csak arra való hogy lehessen büntetni. Tisztelettel: Tucatos
Hát sok gyalogosnak kéne kresz oktatás.
Amíg nem volt, ez a nagy mizéria, a sztrádákon, én 160-al jártam, mert akkor még nem eszik sokat az ottom, és akkor már lehet haladni, ennyi.
Német országban, 3 sávon, 3 különböző sebességgel lehet menni, 2 sávon, nem működik, az ilyen dolog.
Ez az! Ez kell a magyarnak!
Gyalogos jogsit is! Külön a járókereteseknek, külön az andalgóknak, külön a hosszútávfutóknak.
És traffipaxot is nekik. Háromszázezres büntetéssel. Lesz itt rend ha beledöglünk is!
Tiszteletben tartom véleményedet, vágyaidat sebesség ügyben. Nem vagyok a jónak elrontója. Itt most nagyon aktuális a következő. Fél éveket szoktam a gyerekeimnél az USA-ban (keleti part) tölteni. Minden egyes kinnlétkor sok ezer km-t autózok, az utóbbi időben már teljesen egyedül. Nem kérdés, motorizációban, úthálózatban, forgalomszervezésben soha nem leszünk azon a szinten. Ott mindent a biztonságnak rendelnek alá vasszigorral, de korrekt, indokolt, betartható módon. Nincs a küszöb esete ami nálunk, a se kinn se benn helyzet, ami csakis a pénzbeszedést szolgálhatja. Amikor hazajövök 3 hétig csak a fejemet fogom mi történik itt? Szűk is utakon kamikaze módon rozoga kis autókkal eszement sebességgel hajtanak. Aztán később megszokom. Na most ide 160-at ilyen körülmények közé?
Hát jó, nekem mindegy, akkor legyen általánosan 160 a limit. De a 130 tényleg elavult…
Javaslom készíts egy statisztikát az eddigi 100 hozzászólásból. Ebből kiderül mekkora véleményazonosság alakult ki e témakörben, és ki az aki ellentmond ennek.
Egyet értek Dr. Úrral.
4, Negyedik pontként azt is említeném, ismerek olyan nagyteljesítményű luxusautó tulajdonost, aki nem tud mit kezdeni a pénzével annyi van neki, viszont elvből nem hajlandó csak AMV topiktársunk által agyrémnek titulált 78.000 Ft-os minimálbért fizetni. Gyanítom nem egyedi elszigetelt esetről van szó.
Szerintem ez butaság!
1. A nagyteljesítményű luxusautók sofőrjei már így is azt hiszik, hogy ők találták fel az autóvezetést, nem kell őket még bíztatni is!
2.A nagyteljesítményű luxusautók sofőrjei a legnagyobb fillérb@szók, hiszen a többségük még a regadót sem fizeti be a huszonmillás autó után, nemhogy még tanfolyamra költsön!
3. Ki az a fontos ember ma Magyarországon akinek annyira kell sietni, hogy a 130 km/h valóban kevés neki?
Na tessék, nem erröl pofázok? Elsö dolgod, hogy rákontrázol, vitatkozol, ellent mondasz. Lehetöleg még abban a percben, amikor én lenyomom az entert. Tudod mi az agyrém? A 78,ooo-es minimálbér! Mégis meg lehet csinálni 10,000,000 birka magyarral (beleértve magamat is). Egy 130/160-as jogsi ehhez képest kutya füle. Söt, egy nagyszerü lehetöség, amivel nem kötelezö élni.
Tisztelt Katona Mátyás úr!
Ha Ön szakértő, akkor ezt a cikket nem írta volna meg, vagy nem adta volna a nevét hozzá. Tekintsünk el a képzés, a jó műszaki állapotú új autó követelménytől. Csak nézzük meg a magyarországi autópálya hálózat állapotát, szerkez
ti kialakítását és rögtön be kell látnunk, hogy nem engedélyezhető a 160 km/h sebesség. Minimum még egy sáv és a fejekben pedig rend kéne, utána majd el lehet gondolkodni a nagyobb sebességen. 130-150 közötti sebességgel közlekedve is
okszor kibóklászik elém a “hétvégi mazsola” vagy a “kalapos Skoda favoritos”, bocs, de nekem is Skodám van, nem győzök nagyokat fékezgetni. Vagy esetleg az baj, hogy nem elég ijesztő a Skodám ábrázata a visszapillantóban? Szóval ez így ne
működik. Majd ha lesz hol menni és lesz “ész” nem kicammogni a gyorsabban haladó elé, akkor esetleg, de azt én a 27 éve szerzett jogosítványommal nem érem meg.
Szerinted mi lenne a helyes lépés ez esetben? Egy emberként ezen ötlet mellé állni? Na ne vicceljünk már! A hozzászólások számát tekintve meglehetősen egységes vélemény alakult ki, széthúzásnak semmi jele. Nézzünk szét a világban hol van ilyen, hogy azonos útszakaszon két személyautóra különböző sebességhatárok vonatkozzanak? Az egész egy agyrém.
Szerinted mi lenne a helyes lépés ez esetben? Egy emberként ezen ötlet mellé állni? Na ne vicceljük már! Szerintem e témában meglehetősen egységes vélemény alakult ki a hozzászólások számát tekintve, széthúzásnak semmi jele. Nézzünk szét a világban hol van ilyesmi, hogy különbséget tesznek személyautó-személyautó között azonos útszakaszon a megengedett maximális sebességet illetően? Az egész gondolat egy agyrém.
Ez a tipikus magyar betegség, a széthúzás. Nem tudunk ám egy emberként egy ötlet mellé állni, áááá!! Majd mindenki megmagyarázza elöször, hogy miért NEM jó az ötlet, és mit miért NE csináljunk. Ezért tart itt ez az ország…
Egyelőre itt, az üzenőfalon!
A kétszintű jogosítványnak, (bocsánat vezetői engedélynek) értelme csak akkor van, ha a rendszer az A kategóriákhoz hasonlóan korlátozásokat és egymásra épülést jelent, a többi ötlet irreális.
Ma 17 évesen B-vel külföldre nem mehetsz stb.. de sportkocsit vezethetsz, na ez nem gyenge.
Bevallom a téma tetszik és azt mondanám legyen olyan szakasz ahol elengedik a tempót.
Azonban marhaság különbséget tenni az emberek között. Ezzel azt hangoztatnánk, hogy akinek jobb autója van meg jobban vezet vagy mit is csinál… (ezt persze nem lehet meghatározni)…. az ugyan úgy meg tud állni vészhelyzetben mint más aki lassabban megy.
Számoljunk csak utána és kiderül ha Sumi vezet és a reakcióideje 0.3 s egy átlagemberé 0.6 s akkor a 130-160 (36,1m/s-44,4m/s) Sumi nyer 21,6-13,3=8,3m-t, de ezt simán elveszti a fékút többlete miatt. Szóval egy versenyző talán képes rá, de erre nem lehet alapozni. A nagyobb sebesség nagyobb kockázat és kész. Ahol kicsi a kockázat esetleg ott lehet elengedni a tempót. A németek is korlátoznak azonnal ha domb, kanyar, lejt, vagy egyéb kockázat növelő tényező van a pályán.
Egyetértek azzal, hogy az önuralom és a tiszta fej a legfontosabb a vezetésnél is! Elég gyors a 130-as tempó is sokaknak. Ha nem kevesen a mostani szabályok mellett is 160-as utazósebességgel vezetnek, mi lenne akkor, ha ez a tempó legális lenne? Akkor nem lépnék túl a határt? A 2 sáv+leállósávos autópályákon őrültség lenne legalizálni a száguldozást. Egyébként nagyobb sebességgel nagyobbat lehet esni…
Csatlakozok! Hol kell aláírni?
Aki többel akart menni az eddig is többel ment. A cikk, viszont arról szólt, hogy akinek ehhez megfelelő autója és tudása is van, az ne kapjon bírságot. (jelzem itt, meg is halt az ötlet, mert egyéb bevételt könnyen kreál az állam, de lemondani a meglévőről biztos nem fog….és ez egy remekül tejelő iparág)
Egyébként meg a legtöbb negatív vélemény azt ismétli, hogy gyorsabban menni veszélyesebb, hát akkor nem kell autópályán cammogni. A csodás minőségi magyar utakért fizetünk teljesítményadót, és ezek mind ott futnak a pálya mellett. Azon lehet 90-es tempóval döcögni és nem félni tőle, hogy valaki 160-as tempóval jön mögöttünk.
Mindent összegezve szerintem is ideje lenne, hogy ebben is majmoljuk a nyugatot, bár nem a cikkben említett eszközökkel tartom életszerűnek.
Ki beszél itt vásárlásról? A képzés, vizsgázás mindenkinek pénzbe kerül, lehetne választani, hogy ki milyet tud megengedni magának, milyenre van szüksége.
Szóval, ebben is legyenek első és másodrendű állampolgárok?!
Akinek van pénze, az vásárolhat az alapjogokon felül magának lehetőségeket?
Szép!!!
A másik meg, hogy amíg a magyar autópályák túlnyomó része 2 sávból és 1 leállósávból áll, addig szintén nincs értelme ilyesmiről beszélgetni. A külső sáv alapesetben végig a kamionosoké a 80-90-es tempóval, a belsőn meg menne a harc a 160/130-as autók között… kissé átgondolatlan a téma.
Hiába a komoly autósok vezetői tapasztalata, ha olyan autós is bevonódhat a káreseménybe akinek semmi rutinja:/ Szerintem inkább önuralom és tiszta fej kellene az utakra.
A pénzfüggőség szerintem csak annyira kellene megjelenjen, hogy kell pénz a tempóra képes autóra, a megfelelő képzésre és persze az extra vizsgákra is. Az előírt visszavonásmentes jogosítvány jó ötlet! Ahogyan az is, hogy a komolyabb tempóval komolyabb szankciók járjanak!
Ekkora blődséget már régen hallottam.Ezzel csak lézer janika és kompániája járna megint jól.Vazze.
Katona úr de naív. A sebesség korlátozások 99%-a azért van, hogy a drága kis hatóságaink minél többet kaszáljanak!
udv a nemet ha kiirja akkor az megengedett sebesseg,elegsopkat kovalyogtam arra egy kamional a 3as palya talan a leghoszabb 130 az 5os ott mehetsz egy egy szakaszon de ott is 3 savos tehat hagyjuk a nyugati palyat a magyarhoz se utunk se vezetesi kulturank csak terepjaronk es sportkocsink sajna ez keves,raadasul lehet hogy ide jarna par hataron tuli autoteszter mint nemetbe,vagy csak a magyar kulonjogsis szaguldhatna?hol vagyunk europatol embrerek?
haho itt mindenki nemetautopalyara hivatkozik de azert lasuk be ott se mindenhol lehet menni mint az allat magyarosan kifejezve,arulja el barki mirol marad le egy ilyen kis orszagban ha csak 130al kozlekedik.mennyit nyer mondjuk egy budapest debrecen tavon ellenben hany veszelyhelyzetet teremt kozben.a cik irojat nem minositem de tole vennem el a jopgsit eloszor mar persze ha van.
Tisztelt Uraim Hölgyeim,aki szédül 100km/óránál az közlekedjen 90km/órával.
Véleményem szerint először be kellene vésni mindenki agyába (akik a belső sávot használják parkolásra)jobbra tartás kötelező.Tehát egy probléma a félősöké megoldva.
A többiek pedig had száguldozzanak kedvükre,nem keresztezik egymás útját nincs karambol.
Tapasztalatom szerint legtöbb konfliktus autópályán abból adódik hogy sokan sietnének de páran a belső sávban haladnak folyamatosan (törvényesen)feltartva a gyorsabb sofőröket,amitől végül minden résztvevő ideges lesz,és valaki nagy valószinűséggel hibázni fog,kész a baleset receptje.
Egyébként kérdezem én adott napon gyorshajtáson kapott elkövetők közül hányan okoznak balesetet,készült erről valamiféle kimutatás?Felelős vezetőknek nevezett megmondók papagájként kántálják mindig ugyan azt a gyorshajtás a gyorshajtás a gyorshajtás!!! nem kevés fizetésért!!!
Ez a probléma a lajtán túl már nagyon régen nem probléma,nálunk csak most kezdenek ráébredni valamit illene már tenni.Lefogadom egy pár gyűszűnyi viz még lecsorog a Dunán mire valamit kitalálnak az illetékes elvtársak.
Tisztelt hozzá szólók gondoljátok hogy akinek 400lovas autója van az mid elvégezné a különtanfolyamot 1 ilyen korupt országba. Annak lenne kiemelt kiemelt hajtási engedélye akinek több összekötetése van . Magyarul miliárdosaink hülye csemetéi száguldoznának az autópályán ez előre boritékolható. KILEHET MENNI A HUNGARÓ RINGRE SZÁGULDOZNI.
Sajnos igazat kell adnom!En olaszorszagban elek,elötte nemetorszagban eltem.Ott az autopalyakon ha egyebb tabla nincs mehetsz!!!Es nincs külön vizsga meg ilyen hülyesegek!!!
Mikor megyek haza,Ausztriaban 160 al atlag megy a forgalom,ott vannak a rendörök megis csak az extrem gyorshajtokat veszik ki!!!
Otthon mar 3 szor fizettem,a s 160 ert!!
Ez valoban igy van nallunk mindent 3 szor szigorubba kell tenni mint az euba…
Had köpködjek a magyart!
Szerintem
Az ötlet jó, hasonlót én is javasoltam régebben más fórumokon, csak nem így kéne kivitelezni! Először is nem pénzfüggővé kéne tenni, mint a cikk írója írta, mert így megint a milliomos hülyegyerekek járnának jól, és menne a vagizás a 20-30 milliós autócsodékkal, hanem tudás alapúvá. Az autó kora pedig nem garancia a minőségre, sőt egy megfelelően karbantartott 10-15 éves igényes típus sokkal megbízhatóbb és biztonságosabb is egyben, mint egy agyonelektronizált, a vezető helyett dolgozó autócsoda, mivel a meghibásodási gyakorisága valószínübb, ezt autószerelőként mondom, hisz jól ismerem a mai “ipari hulladékokat”. Nos én először is 2 nagy csoportra osztanám a vezetőket. mert ugye van aki szeret vezetni, mindene az autó, és hiába gyorsabban megy, egyben félti is az autóját, és van a másik nagy csoport, aki csak muszájból vezet, akkor is utálattal teszi, (a negatív hozzászólók szerintem ide sorolhatók) és az autóik műszaki állapota is rendszerint csapnivaló, elhanyagolt, sokszor még azt sem tudják pl. hogy milyen gumi van rajta pl
Nos az első esetet feltételezve megfelelő profi képzéssel (mint pl az emelt szintü érettségi)szerintem az egyik legbiztonságosabb vezetőforma lenne megvalósítható!!!, de fontosnak tartanám, hogy ez ne kerüljön többe, mint az alapképzés!!! De az alapképzést is szigorítanám, éspedig azért, hogy mindenki egy megfelelő alappal jöjjön ki a forgalomba. Hasonlóan, mint a repülőgép vezetőknél, először szimulációs gyakorlatokat kéne végrehajtani, ott szimulálni a különböző vészhelyzeteket (pl megcsúszás, durr defekt elöl, hátul), és éreztetni a kedves vezetőkkel a sebességet, pl a max. megengedett sebesség 130%-n végrehajtott gyakorlatokkal. mindezt persze szimulátoron gyakorolva veszélytelenül!!! és lényegesen olcsóbban, mint mondjuk igazi autókkal. Ha ez a szimulációs gyakorlat egy megfelelő szinten sikerült, akkor, és csakis akkor engedném a tisztelt vezetőjelöltet autóba ülni, és forgalomban élesben gyakorolni. A szimulációs és éles gyakorlatokon megszerzett “osztályzatokon” múlna, hogy valaki “alap képesítést”, vagy “profi képesítést” kap. Ha ez megvan, akkor jöhetne az autó kategorizálása, hasonlóan, mint a biztosításnál, itt is lehetne kategoriákat alkotni, és nem kor, hanem autó technikai paraméteri, és műszaki állapota alapján. (pl fékteljesítmény, futómű paraméterek,motorteljesítmény stb) alapján. Ezt az időszakos műszaki vizsga keretében meg lehetne tenni táblázat alapján(és persze ingyen vagy minimális díjért). Ha ez is megvan, akkor egy mátrix táblázat alapján ki lehetne jelölni azokat a “vezető-autó” párosokat, aki jogosultak a nagyobb sebesség használatára. Ezzel az elképzeléssel talán az össz jogosítványok száma csökkenne, de aki megkapná az alapjogosultságot, az is képzettebb lenne, és biztonságossabban vezetne, és talán tudomásul venné, hogy ha ő ennyire képes, akkor ennyivel mehet. Fontosnak tartanám viszont, hogy a lehetőség a Profi szintre mindenkinek elérhető legyen, és ne pénz, hanem tudás alapu legyen. Ennyit szerettem volna mondani
Ez még egy jókora baromság! Csak két apró kérdés: Hogyan ellenőrzik majd ki mehet 160-al és ki 130-al? A másik, a 160 vagy afeletti tempóval közlekedők ugyanazt az utat fogják használni amit a többiek, vagy építenek még egy sávot, esetleg kapnak saját légi folyosót?
Szerintem nem szabadna megengedni ezt a világba ordító marhaságot.Kevesebb autós iskola,bővebb oktatási idő,és igen is nagyobb bírságok.Nem pénzbeni hanem vezetői engedélyek bevonása.
Amikor ez meglesz még több veszélyhelyzet lesz, mert aki most 160-al megy az figyel mint az állat, mert tudja, hogy baleset esetén ráverik. Amikor legálisan mehet ennyivel akkor majd végig villogva fog teperni, vagy ezt is túllépi.
Hát hiába azért vagyunk mi magyarok mert hülyébbnél hülyébb ötleteink is vannak.
Sajnos ezekért nem jár Nobel díj pedig világ elsők lehetnénk.
Mit nekünk EU. nem számít nálunk minden legyen másképpen, ez a szerencsétlen cikk író meg biztos most ébresztették fel a hibernálásból.
Már csak remélem hogy angolul nem jelenik meg ez a tömény “okosság”,hadd röhögjenek rajtunk.
Érdekes cikk, de nem életképes elképzelés szerintem. Miért kellene megkülönböztetni a vezetőket? Egy 70 éves úr a 120-as Skodájával úgysem fog száguldozni, és bízzunk abban, hogy a többiek pedig fel tudják mérni a vezetési képességeiket és autójuk határait és műszaki állapotát. A tanpályáról pedig csak annyi a véleményem, hogy egy erre a célra megfelelően kialakított pálya persze biztosan csak Budapesten lesz kivitelezve, hogy ezzel még jobban meg legyen szívatva és különböztetve a “vidékiek”! Ugyan már, ez az egész egy halott ötlet…
Kinjában,minden marhaságot kitalálnak már!A KRESZ az KRESZ,nem lehet módosítgatni,ujabb dolgokat,hozzáadni,vagy az elavultat elvenni(kézikocsi).Ha már Unió van adaptálni lehetne a külföldön a környéken már jól bevált szabályokat,villogó zöld,stb.De az autóvezetés oktatása melyből hiányzik a jó rutinpálya,mint régen volt,ott lehet metanulni kezelni az autót,használni a kezelőszerveit.Életkor:nyugdijig sőt tovább balesetmentesen vezető emberek százai a bizonyiték rá,hogy nem a megkülönböztetés a fontos.És még egy:USA ott már a középiskolában tanitják a KRESZ-t és az autóvezetést,jó példa.
Nem attól lesz baleset, hogy ENGEDÉLY NÉLKÜL megy valaki száznyolcvanat! A normál tempóval közlekedők közt cikázó “engedélyesek”, még több balesetet okoznának.
pff, mekkora hülyeség.. Aki ezt kitalálta nem volt normális.
Nem:)
De azzal egyetértek, hogy a gumi is nagyon számít, ezért is javasolnék már a 160 km/órához is a most kötelezően előírtnál nagyobb profilmélységet.
Azt is megnézted milyen gumi volt a Q7-en?
Ha igaz lenne amit mondasz így ahogy van, akkor hogy sikerül a versenyautóknak 300-zal menni az esőben?????
Nem 1 paraméterből áll az élet, mindig mérlegelni kéne, és szerintem sokkal veszélyesebb egy trabant, lada, stb 120-nál mint egy mai átlag autó (akár csak egy 1,4-es Astra) 180-nál!
Ha pénz kell az államnak, ne csürjük csavarjuk, hogy talán valahogy kimagyarázzuk…. legyünk végre őszinték!!! LEgalább egyszer az életbe!!! Tudom hogy nehéz és hogy “fájni fog”, mert annyira elszoktunk tőle, de próbáljuk meg.
Az autósokat nagyon jó szivatni, mert egyszerüen elkerülhetetlen a közlekedés. Erre építeni, nem más mint visszaélés a hatalommal!!!
Szerintem aki ezt kitalálta annak már kell hogy legyen vagy 6 egyeteme, mert alapból az átlag ember ennyire nem lehet hülye.Mondja már meg neki valaki hogy nem a Columbiát kell vezetni.
Ekkora baromságot is hogy lehet kitalálni…..Ráadásul ha valaki ezt végig csinálja, annyi pénzt kiszór az ablakon, amennyiből rengeteg harmincezres büntetést kifizetne. Nehezen nyomonkövethető, ellenőrizhető, bonyolult rendszer – ami ráadásul értelmetlen is. Emeljék fel egységesen, már idejét mult a 130 egyébként is.
Egy szó mint száz, ha a jelenlegi KRESZ nem változik teljesen mindegy hogy 40, vagy 800 lóerős az autó, kihasználni a telesítményét legálisan nem lehet, ergo felesleges bármilyen szintű jogosítvány az mostanin felül…
Nem tudom ezt ki találta ki.De Németországban nem kötötték ilyen feltételekhez a száguldozást ha a 160km-h lehet annak nevezni bizonyos autópályákon.Ez megint csak A pénz lehúzásról szól.Vannak olyan autók amik pár százezerbe kerülnek de bőven 300le-felett tudnak.Aki elvégzi az emelt szintű képzést az nem hibázhat?Sehol nem hallottam ilyen bődületes buta elképzelésről!Remélem nem vezetik be!
Rolex
Kedves DemoJoe!
Ahogyan írtam, csakis az autópályán javasolnám a profi vezetők, profi autók számára a magasabb, 160 km/órás sebességhatárt – nem telített autópálya esetén, jobbról előzés tilalmával, stb.
Pontosan azt nem tartom jónak, hogy most az időnkénti “harmincezret” becsengetve bárki mehet 160-nal az autópályán. A cikkben említett esőben felúszó Q7 pedig saját szememmel látott példa volt, igaz, ő legalább 200-zal ment és szerencsére a szántás felé. De úgy gondolom, hogy a tanpályás oktatással pont az ilyeneket lehetne – valamennyire – elkerülni.
üdv,
km
Vége lemaradt
Időnként én is belecsúszok a 160-ba de ahogy isősödöm arra jövök rá hogy a nyugodt közlekedés + hazai morál kissebbegyenlő 130
Gyula
u.i.: Sokkal jobb lenne ha stabil 110-el le lehetne jutni péntek délután az M7-n a Balcsira mint két baleset miatt 4 órát araszolni. Szóval mi is kéne valójában??????????
Kedves Mátyás!
Két probléma van a logikájával:
a) Az ugymond normálautós a 26 LE-s trabijával simán befordul balra hiszen a miniszteri A6 még kb 250 m-re van. Ami 5,5 mp 160-nál. Persze ez közúton történt DE az átlag nem is tud ilyen körülményekkel mit kezdeni!
b) Azok akik azért parkolnak mozgássérült helyre mert különben a tömeg csak azt hinné hogy a gazdi autóját hozzaviszi úgy is belesz…nak ebbe a szabályba is.
Időnként én is belecsúszok a 160-ba de ahogy isősödöm arra jövök rá hogy a nyugodt közlekedés + hazai morál
Nekem két ismerősöm kipróbálta a következőt:
egy megyeszékhelytől Budapestig megtettek 100 km-t úgy, hogy az egyik minden szabályt betartott, a másik pedig a KRESZT, mintha nem ismerné, a sebességkorlátozást főleg. Az egyik 60 , a másik 40 éves. Kettőjük célhoz érkezése között 10 perc telt el. Ha valakinek ez ennyire fontos, akkor szálljon repülőre.
Találmányokban mindig élen jártunk a világban, ez magával hozza a feltalált hülyeségeket is.
Mennyi hasonló fog még megjelenni?
Egyetértek, az agyára ment a hőség akinek ilyen gondolatokat szül. Még le is meri írni?
ez egy marhaság
Ekkora baromságot kitalálni? Már megint egyesek egyenlőbbek akarnak lenni másoknál. Az viszont nagyon nehezen ellenőrizhető, hogy kivezette az adot6t időpontban a járművet. Lehet emelni a sebességet, csak a jobbra tartást be kellene tartani, és a szabályokat betartani. Egy 200 LE gépnek a 150 is csak séta. Legyen egységesen 150km/h, de mindenki tartsa be a szabályokat. Tapasztalatból tudom, hogy nagyon sok esetben nagyobb sebességnél a folyamatos képzésen résztvevő gépjárművezető sem képes kivédeni a balesetet. Sajnos minálunk a vezetési kultúra nagyon alacsony szinten van.
Én teljes mértékben egyet értek az ötlettel. Abban az esetben, ha kiépítik hozzá azt az úthálózatot, ami ezt elbírja. Ugyanúgy, mint amikor kiépítették sima utak mellé az autópályát. Legyen ez a hipersztráda. Viszont akkor ott tényleg ne legyen le és felhajtó csak pl. Budapest, Tatabánya, Győr magasságában (a mai m1-est példának véve). És ott nem szükséges a 160-as korlátozás sem. Leszabályozott 250-es végsebességek mellett a 160 is csak totyogás.
Viszont addig is adalék, amit szinte sehol nem mondanak el. Ha feltételezünk egy olyan optimális esetet, ahol az átlagsebesség megegyezik a kihasználható maximális sebességgel – annyira optimális, hogy csak papíron létezik, akkor 100 km-es úton a 130 illetve 160 km/h sebességgel 8,7 percet nyerhetünk.
Ha a kresz könyv nem csal, akkor 50km/h sebességnél 15 m-es fékutat feltételezve 130-nál 101 méter, míg 160-nál 153 méter szükséges a megálláshoz.
És végszóként: ez pont azonak az embereknek a védelmében szólna, akik ma se tartják be a megengedett sebességhatárokat. Mit várunk tőlük? Kinevettek, amikor nagy teljesítményű autóval betartottam a 30-as korlátozást, sőt, azt mondták, hogy az autó nem is képes annyival menni, mert alapjáraton gyorsabb… Képes volt…
Javaslom nézd át a gyorshajtás fogalmát..ott találsz olyat hogy relatív gyorshajtás..sőt ha tovább nézed láthatod hogy ez okozza a legtöbb balesetet.
Nem kell 90-nel menni a jeges, lefagyott úton, csak mert annyi a megengedett MAXIMUM….
anno volt egy oktatom.Még a régi vágású “szaki”.Nos ennek az úri embernek egy 46-os vasalt betétel balos bakancs “viritott” a bal lábán.Előszőr arra gondoltam hibbant szegény.Nos tévedtem.Az volt a jelmondata,hogy ha nem azt teszem és nem akkor amikor Ő mondja jön a “cipő hegye találkozik a bokámmal”! című előadás.Nos neki volt a mondása:
– sajnos a gépkocsivezetők olyanok mint a féltégla.A pedált tudják nyomni de arra már nincs eszük,hogy mikor kell fékezni!!És persze ekkor jön a csatt.Mert az az idióta fa nem tartotta be a féktávolságot.-
Nos azért felvetnék egy kérdést.Mért is kell és fontos az utazáson “spórolni”??Már mint időt!Mért fontos,.hogy hamarabb szóljon a lélek harang?? Tessenek kimenni már a temetőbe és megkérdezni úgy a motorozásba vagy az autózásban elhunytakat -HOVA ÉS MÉRT IS ROHANTAK??-(De természetesen mély tiszteletem az elhunytaknak és ezzel nem célom sem bántani sem sérteni őket.Teljes mértékben együtt érzek a családdal!)
Szóval azért mért is kell a pályákon rohanni?Két percel vagy egy órával hamarabb kapjam meg a langyos sört??Próbált már valaki mondjuk 15Km/ó megfogni egy kocsit????Nem tévedés 15Km/ó!Nos ha nem akkor javaslom menjen ki a Hungaroring Vezetésbiztonsági centrumába és menjen fel a csúszós pályára!!
De előtte azért kösse fel a liberót!Magam részéről már több alkalommal is volt szerencsém ezen a pályán menni.Nos ahogy szokták mondani van új a nap alatt.És kíváncsi lennék,hogy azok a “vagány” hülye gyerekek mit is csinálnának ott!!Vagy esetleg kaptak már előzés közben egy bal első csapágy törést!!És tessék mondani minden sofőr olyan “felkészült rutinos és főleg tapasztalt”,hogy az ilyen száguldozok nem veszélyestesék??
Nos javaslat nem 160+ÁFA és ami a csövön kifér tempó kell.Egyszerűen időben elindulni!!!Akkor nagyobb az esélye,hogy oda is és a langyos sörre!!
Talán végre azt is észrevehené valaki, hogy a súlyos balesetek nem a gyorshajtás miatt vannak, hanem az elalvó, a piás, szabálytalanul ekőző, meg a nemfigyelő (tükör mielőtt kijön elém?) hülyék miatt. Aki gyorsan hajt, az sokkal jobban is figyel.
ja, meg a sok olyan birkától is aki csúcsforgalomban, meg a körforgalomban a cd, mp3 lejátszóját buzerálja….vagy telefonál, vagy épp szop@tja a csaját, vagy a kutyája kufircolja a kopasz fejét..na ilyenekkel százszám találkozok évente 🙂 aztán akkor mindenki járjon gyalog 🙂 az lesz e öröm bódottá nem?
Te nem vagy százas tuti.Egy érettségizett ember miért tudna biztonságosabban vezetni mint egy utcaseprő 6 elsővel és két másodikkal?Ha esetleg ilyen vizsga lenne, és lehetne száguldozni akkor egy évente 3-4 hónapot (nyáron) vezető sofőrnek honnan lesz rutinja hozzá.Mert papírja az lesz, de más nem.Az ijennek kétévente kellene mennie a kocsijáal együtt vizsgázni. 🙂
Vannak fenntartásaim a dologgal kapcsolatban:
Kétsávos autópályán a max 90-nel haladó kamiont a keleti blokk kocsijaival (amik még nem haltak ki teljesen) vagy furgonnal lehetetlen megelőzni, ha a belsőben bármikor feltűnhet valaki a szokásosnál jóval gyorsabban.
A 160 + a 20km/h engedélyezett ráhagyás + a trafipaxgépre ráadott még 5km/h már 185km/h. Innen kezdődne a 30ezer Ft-os bírság, ami még 200km/h-nál is ennyi. Szerintem aki megveszi az új jogsit, és a kocsijára az engedélyt, nem riaszt vissza ennyi pénz, és 200 lesz az utazósebessége.
A magyar vezetési morál mellett nem csökkenne a balesetek száma, mert akinek lehet menni, az gondolkodás nélkül a másik kipuffogójára lépve dudálná le az előtte haladót, aki pedig csak 130-cal mehet, az simán végigelőzné a kamionsort, nem törődve a mögötte haladóval.
A külföldi, vagy külföldi rendszámú autókra hogy vonatkozna ez a rendelet? Mert a magyar autópályákon (és az M0-n) a román, a német és szlovák rendszámú kocsik vannak többségben, akiknek kevés a megengedett tempó.
Aki csak tempomattal tud közlekedni az vette a jogsit
Szerintem jó ötlet lenne ezt bevezetni, persze megint lennének durrogó emberek, mint mindig.
A mostani rendszert alapból a régi keleti autókra tervezték, a mai 10-15 éves autók meg röhögve hozzák a 130km/h-t.
Müüzlíí
Az elképzelésed az autópályás oktatásról nem egészen kivitelezhető mindenütt. Pl itt Vas megyében egy km autópálya nincs – monjuk mégis tudok autópályán vezetni normálisan.
Megnézem melyik oktató fog innen átrobogni mondjuk Győrig az autópálya miatt.
1. Van valahol ilyen rendszer bevezetve?
2. Nem az a kérdés, hogy mehet-e biztonsággal egy BMW 190-et, hanem az, hogy biztonságban vannak-e körülötte azok az autók, akik csak 120-at tudnak, és akiknek sofőrje nincsen felkészülve arra, hogy 190-es tempókban autózó őrültek között közlekedjen.
3. A szuper autókhoz és a szuper jogosítványokhoz olyan utak is kellenének, ahol csak ilyen autók járnak.
4. Kimutatták, hogy egy sebesség korlátozás mennyivel csökkenti a balesetek számát. Az ilyen szabály következtében egyértelműen nőne a balesetek száma.
Gyerekek miért köttök bele a cikkíróba? Meséljétek már el nekem, hogy mennyivel veszélyesebb egy 160km/h-val közlekedő – erre alkalmas autóval – minimum 20 éve folyamatosan vezető sofőr, minimum 200.000km-t levezetve az autópályán, mint egy 75 éves 10 méterre nem látó, mindjárt széteső, a műszakin épphogy átesett söfőr autója, amelyiknek már a szemét nyomják ki, hogy az emelkedőn még tudja tartani a fix 130km/h-t végig a belső sávban, sőt pár esetben a forgalommal szemben, mert olyan hülye, mint a seggem? Csak kíváncsi lennék a válaszra…
Részben jogos, viszont az autóra vonatkozó kor szerinti szabályozásnak nincs sok értelme, ugyanis egy 30 éves 911 turbo vagy egy 20 éves viper még mindig potenciállal bír bármelyik mai komoly sportautóval szemben is. Az alap jogsi megszerzését én személy szerint érettségihez vagy valamilyen rendes szakmai bizonyítványhoz kötném(pl. hegesztő, burkoló, gépkezelő stb.), valamint egy felelősségi tesztet is kitöltetnék a delikvenssel, hogy képes-e megfelelő komolysággal kezelni a helyzeteket. A képzés során pedig külön szenteljenek órákat az autópályás közlekedésnek is. Viszont, ha fel akarják emelni a sebességhatárt, akkor igazítsák hozzá az utakat is, pl. az autópálya mindenhol legyen kivilágítva, akárcsak Németországban(kb. 100 méterenként lámpa) az útburkolatba beépített fényvisszaverő prízmák a sávok jelőlésére stb.
Teljesen igazad van.
Ha nem lehet átmenni a sárgán, akkor időzítőt minden lámpa mellé.
Lehetnek “dinamukusabb” sebesség határok, de akkor legyen rendesen jogsi képzés, nem kell hogy 70E legyen, legyen duplája, ne legyen minden ****házinak, de akkor tudjon is mindenki vezetni és közlekedni is.
Meg előre nézni …
Ez nem igazán a cikkhez szólás, csak autópályáról van szó, aki akar, most is mehet 160-t a Hungárián! 😀
Ha meg behozzák ezt is(mint a sárgán való áthajtás büntetését), akkor ugyanúgy nem változik semmi a városban.
Az idíotaság további fokozása!Ha mondjuk egy hülye gyereknek megengedik a pályán a 160-at.Meg is van hozzá a “kocsija”.Ki és hogyan tudja biztosítani,hogy ez a barom arcú csak a pályán fog száguldozni??Hisz így is sok az illegális gyorsulási versenyek a város utcáin.Nos akkor egy ilyen barom társaság még engedélyt is kap a tuningolásra akkor ki lesz biztonságba???Ki védi meg az embereket az utcákon amikor ne adja az ég egy lassan mozgó ember megy át az utcán és jön a tuning őrült?Mert neki lehet!!Szóval tényleg az idíoták birodalma az ország!De ebbe a felső szintet bitorlok is benne vannak.
Az ötlet nem rossz,de azért van benne “hülyeség” is.Mert szerintem teljesen jogos,hogy ma már az autók sokkal több lóerővel bírnak és jóval több is fut az utakon,mint x évvel korábban.Anno meg voltak olyan kocsik (Trabi,Wartburg stb.)amik mesterségesen generálták,hogy lassítson az ember.
Ebből kifolyólag én nem ilyen macerával oldanám meg ezt a problémát,hanem a sebesség korlátokat kéne feljebb vinni,hogy dinamikusabban lehessen haladni,mint a városban,mint a pályán.A biztonság érdekében,hogy normális körülmények között lehessen megállni,ezért a lámpákba tennék időzítőt,mint már több városban is van. Meg ha lehet akkor ne úgy nézzük már megint,hogy mit bírunk lehúzni az autósokról.”Ha már pénze autóra és még tankolni is bírja akkor csak tudd még fizetni.”Így az államnak kéne ezt finanszírozni,de nem fogja,mert így lóvét kellene kiadni és még a gyorshajtásos bevétel is ugrik.Bár lehet,hogy kevesebb lenne a baleset,mert nem lenne ennyi dugó sem. nightshark
Hát persze! Ha 180 lenne nekik a megengedett sebességhatár, biztosnem menne senki 200 km/h-val! …hát persze…!!!! (Zizu)
Hülyeséget írt kedves Katona Tamás.., miért nem háromszintű vagy ötszintű vagy tízszintű stb…
A biztonságosabb, felelősebb közlekedési morálhoz a leírtaknak semmi köze!
Ez így van, M7-en péntek délután jó ha a 100-at el tudod érni, hajnal 3-kor meg hazafele, ha van pénzed és autód hozzá, veresd 160-170-el, akkor nem alszol be(olyan könnyen).
Vagy meg kell állni fél órát pihenni, sokat segit. És előre kell nézni, meg felhúzni azt a kúrva ablakot.
Nem tudom ki halottam de egy birka nő balesetet okozott a kocsiba berepülő bogár maitt(elrántotta a kormányt), na az ilyen birkáktól kéne elvenni a jogsit …
Teljesen igazad van.
A forgalmi helyzet sokkal meghatározóbb. Autópályán üres úton 130-cal elalszol, jobb a 160-180.
Sokan meg azért mennek lassan, hogy nyugodtan telcsizzenek, dumáljanak, meg a gyereket rendezik hátrafordulva a hátsó ülésen a belső sávban.
Na eze a veszély!
“Véleményünk szerint egyszerűen, hiszen csakis autópályára javaslunk kétszintű sebességkorlátot”
Na de most komolyan, mi különbség van 130 és 165 km óra közötti autópályás vezetés között?????
Hát semmi, figyelni kell a tükröt mindkét esetben és nem árt előre nézni.
Akinek ez nem megy, az ne menjen autópályára, akinek megy megy, rúgja el ott a gépnek, ahol nem áll traffi…
A törvényhozóknak nem feltétlenül kellene állandóan új szabályokon, tiltásokon és büntetéseken törni a fejüket, inkább meglévők közül a sok felesleges eltörlésével kellene foglalkozni végre valakinek.
Az életet égyszerüsíteni kellene, nem bonyolítani!
Ez mekkora hülyeség! Kinek fordul meg ilyen az agyába?
MINDENKINEK kell rendes képzés, hogy necsak városba 50-hez, meg úton 70-hez legyen valakinek jogsija.
Finnországba 3 éves képzés van, vezetéstechnikai pályán, komoly feltételeket kell ott teljesíteni – nemcsak papíron – hogy meglegyen a jogsi.
Itt még éjszakai oktatás sincs(van, de pl. nekem sem volt).
Minden jogsihoz vezetéstechnikai tréninget irnék elő (legyen benne kopott gumival fának csapódás, hogy a paraszt megtudja miért kell új gumi a zsigulira is).
DE erre mit akartak? Pár éve még arról cikkeztek, hogy nem kel még 8 általános sem majd, hogy a cigány is vezethesse a mopedautót … Nevetséges ami itt folyik…
T Katona Mátyás:
A vázolt 2 szintű jogsi csak igen keveseket érinhet, mert sok bonyodalom árán szinte semmit sem ad cserébe.
Arra kellene inkább valami szabály, ami szinte minden autóst érint:
A rengeteg indokolatlanul kitett vagy kintfelejtett sokszor 30-as táblát is kelljen beszedni különben ugyanúgy bírság a kihelyezőnek, mina a gyorshajtóknak.
Egy időben szokás volt, külföldön most is az, hogy pl útépítéseknél munkaidő után, hétvégéken a korlátozó táblákat letakasják, elfordítják….Nálunk meg kinthagyják, hogy a rendőrök nyugodten trafipaxolhassanak.
Kedves oktató!
Pont arra utaltam, hogy a pénzbírság (ami egyébként szintén lehetne sokkal súlyosabb az “emelt szintű jogsisok” számára mellett egyéb szankció, a kiemelt státusz elvesztése lehetne. Egyáltalán nem az autós anarchia volt a felvetésem, hanem a nem telített sávos autópályákon való sebességkorlát megemelése – azok számára, akik ehhez kellően felkészített, ellenőrzött autóval és kellő tudással rendelkeznek. Nem lenne biztonságosabb, mint a 30 ezres bírságok beszedése ugyanezért?
Üdvözlettel,
Katona Mátyás
PS: világ életemben 3 hengeres, sokak szerint alulmotorizált, szerintem a magyar viszonyokhoz bőven elegendő autóim voltak. Tesztautókkal sem szoktam gyorshajtani – ennek köszönhetően még csak parkolásért kaptam bírságot (pl egyszer elfelejtettem kitenni a jegyet…:).
Pontosan ez is a felvetésem értelme! Ha engedményeket teszünk az egyik oldalon, a másik oldalon elfogadhatóbbak lennének a korlátozások, amelyekre szintén nagy szükség lenne, a folyamatos KRESZ tudásfrissítés és a jobb rutin-képzés mellett.
Sok olyan mai 4-5-6 millió forintos autó van, amivel szerintem (pl 5 fokozatú váltó esetén) nem kényelmes a 130 km/óra sem. Szerintem tényleg csak olyan autóknak lenne ajánlható a 160, amelyek azt nagyon könnyedén futják.
Ez megint arra utal,hogy KOMPLETT IDIÓTÁK VANNAK A TÖRVÉNY HOZÁSBAN!!Mert eddig is mi van?
Van egy tízen éves elkényeztetett hülye gyerek aki nem tudja,hogy nemcsak Ő van a világon.Elő kapja az Apucitól kapott (vagy elvett) Bőmcsít.Kimegy az útra és mint egy idióta gyerünk.Nem lát nem hall mert neki mennie kell.(csak az a baj,hogy néha a fának de inkább másnak.)És utána jön a sopánkodás,hogy mért is lett ez a vége??Nos magam részéről 3X-óta van PÁV-I-es jogsim.Nem keveset vezettem megkülönböztető jelzésű autókat.Több félét is.De amikor kimegyek véletlenül az autó pályára akkor szinte félelmetes,hogy mik is történnek ott vezetés gyanánt.Hozzá teszem magam sem tudok vezetni csak szeretek.Vagy egy másik példa.Budapesten az Árpád hídon nem tudok úgy átmenni kék lámpa sziréna használata mellett,hogy legalább egy kocsi meg ne előzőn!!!Pedig én sem TRABIVAL MEGYEK!
A 130 autópályán gyakorlatilag minden korszerű autónak kényelmes tempó.
Inkább az lenne fontos, hogy aki lassan megy, az takarodjon ki a külső sávba, ha az nincs tele,
mint ahogy azt a KRESZ egyébként előírja. Régen a rendőrök büntették a folyamatosan bent haladókat, mert AZ SOKKAL veszélyesebb, mint 160-al menni.
Száraz úton autópályán a 160 alapból megengedhető lenne.
Extra jogsi 180-200 felett kellhet, de ennyire spéci autó a 160-hoz tuti nem kell!
Én a bonus besoroláshoz,az autó korához ,tipusához teljesítményéhez,a söför életkorához,a jogsi megszerzésének évéhez kötném, mely valójában a kötelező biztosításban mind megtalálható!
Egy háttér számítással kapnál egy sebességet ,mely a Tied!
Már csak hozzá kellene rendelni az autó rendszámához az engedélyt és gyia!
Aki a pályán pl. egy C5 -ben ül az tudja, hogy a 130 az sétaautókázás! Mondjuk egy suzukiban pedig ámokfutás!
Én ezt már régen kitaláltam és most csodálkozva látom, hogy más is! zz
A kétszintű jogosítványnak egyetlen esetben van értelme: az, ha ezzel korlátozható a friss jogosítvánnyal rendelkező tapasztalatlen vezetők által irányított gépjárműbe zsúfolt lovak száma.
A nagy fekete autók nemcsak gyorsan hajtanak, de lelkiismeretfurdalás nélkül parkolnak a rokkant helyre is, illetve fordulnak ki a benzinkútról az út mentirány szerinti jobb oldaláról balra.
laci írta: “vannak tőlük jobbak, akiket el kell engedniük”
Honnan veszed, hogy jobbak? Én nem azért engedem el az engem előzőt, mert ő bármivel is jobb nálam, hanem azért, mert: “hadd menjen”. Abszolút nem érdekel, hogy ki miért előz meg, mint ahogyan én sem érzelmi okok miatt előzök adott esetben.
Ebből megint mi lesz?
Megvásárolják majd e lehetőséget is, miközben nálunk az autóvezető képzés korán sem éri el a finn színvonalat és igényességet. Nálunk a figyelmetlenség mellett eddig is a volán mögött ördöggé vált ember jelentette, jelenti a legnagyobb problémát. Ha nem is siet, akkor is száguldani akarás erőszakosan.
…és máris elérkeztünk két alapvető problémához.
1.) Lassabb és gyorsabb közlekedőket zárnak össze egyazon közegbe. A meglévő tapasztalataink szerint tudható a következmény. Nagyobb és több katasztrófa.
2.) A gyorsabb közlekedés nagyobb tüzelőanyag igénnyel jár. Környezetvédelem?
Egyértelműnek látszik, hogy ez az intézkedés megint csak egy szűk kör (celebek, pénzügyi és/vagy hatalmi befolyással rendelkezők) elvárásának kielégítése.
Na ja!
Évek óta így működik a magyar “fejlődés”.
Régen olvastam ekkora ostobaságot. Majdnem megvalósíthatatlan, és teljesen felesleges. A közl. rendszabályok mindenkire egyformán vonatkoznak. (elmélet). A közl.rendszabályok be nem tartása egyforma büntetést ” vált ki” (elméletileg). Amíg a büntetést, büntethetőséget olyan kitételek változtathatják, hogy “útviszonyoknak nem megfelelő, látási viszonyoknak nem megfelelő” ,ami azt jelenti ,hogy akkor büntetek ,amikor akarok, ezt megtoldani egy olyannal pl.: A jogosítvány szintje nem megfelelő, egy vicc. A vezetni tudás nem az autó minőségétől függ, és a közlekedés egy “társasjáték”. Érdekes helyzetek szülne ez. + minden magyar egy kicsit jobban vezet ,mint a másik… + az átlag német jobban vezet ,mint a magyar.. + kérdésként ,a szlovák rendszámú autóra is lehet ,majd ezt kérni, venni, vagyők automatikusan kapják e ” kedvezményt”…
Értelmes a felvetés,de jelenleg többségben vannak azok akiket irritál a dolog,rosszul tűrik ha megelőzik őket,meg szeretnek önfeledten a belső sávban tilinkózni ha van előttük megelőzendő autó ha nincs.Az önértékelésük is csorbát szenvedne,ha le lenne írva hogy vannak tőlük jobbak akit el kell engedniük,másrészt viszont vannak bőven akik nem az utakra valók mert közveszélyesek.A rendőri munka szinvonalát mutatja növekvő számuk…A büntetési összeg növelése nem munka!!!Tisztelt rendőri vezetés.
Én azt gondolom,hogy a magyar úthálózat minőségéhez ez a korlátozás elég.És én is egyetértek abban,hogy aki most is túllépi a korlátozást,az a 160-at is túl fogja.
.. a jobb képességű autós sem tudja minden esetben kivédeni a “kétbalkezesek” trükközéseit…,a fizika törvényszerűségei nem felülírhatóak…,nagyobb tempó esetén pedig….?..
Ez tényleg ostobaság.Ily módon is csak differenciálnánk a autóvezető társadalmat-én emeltszintű sofőr vagyok te meg csak mezei… Na meg ki áldozna erre külön?Ha enélkül is száguldozhat.semmilyen szempontból nem áll meg a lábán ez a terv szerintem csak még több feszültséget,balesetet és halált okozna.Mert a magyar ember olyan,hogy ha lehet menni 160-nal akkor ő legalább 180-190-nel menne.Szerintem ennek csak úgy lenne értelme,hogy mindenkire vonatkozzon.Akinek olyan autója van ami nem bírja a nagy sebességet az egyszerüen nem fog annyival menni.
Nem hinném,hogy erre szükség van, Időben kell elindulni ezt sokan elfelejtik és száguldozással próbálják behozni az eltökölt időt.Persze ha Porsche-m lenne lehet másképp látnám…
Ez egy irgalmatlan baromság. Európában Németországon kívül sehol nem legális a 130 feletti tempó sőt még ott is csak egy két szakaszon lehet gyorsabban menni mert nagyon sok helyen korlátoznak. Néhány országban még a 130 sem legális. Tapasztalatom szerint sokkal keményebben büntetik mint nálunk a gyorshajtást. (azUSA ról ne is beszéljünk ahol 110 a max az autópályán. Magyarországon a trafipax 150 ig úgy sem mér szerintem a kérdés így okafogyott és értemetlen.
na akkor én is:
mi a veszélyesebb: kétütemű Trabival 120-al menni, vagy egy Opel Omega MV6-tal 160-al menni?
Nem ugyan az a kategória, nem ugyan az a vezetési technuka ami kell hozzá.
Vagy személyes példa:
Volt anno egy 68ccm-es Puch Cobra motorom, amivel gyerekjáték volt a 90-100km/h még a 125 kilómmal is!.Hétvégén felültem fater közel ugyanolyan idős Jamaha Jog-jára.40-nél már halálfélelmem volt, mert a 125 kilóm alatt az úton nem talált el egyenesen a motor, csak dobálta az elejét minden irányba.
Vagy a hátsókerekes Opelem után amit 4 évig hajtottam , egy elsőkerékhajtású Mazdánál is hozzá kellett szokni az autóhoz mert hiába volt ugyanaz a köbcenti, lóerő, sőt az autó hossza, szélessége is majdnem centire megegyezett, mégis más volt az autó vezethetősége.
Minden autó-motor, egyedi vezetést igényel, hozzá kell szokni.Amúgy meg ha vannak sebességhatárok akkor mindegy a 600 vagy 60 lóerő, csak 50-90-130-al lehet szabályosan haladni.
Ennek az oktatásnak akkor lenne értelme ha mondjuk autópályán -Németország- ahol nincs sebességkorlátozás, és lehet menni mint a meszes.De érdekes szerintem a németeknél fel sem merült ez a dupla oktatás, pedig ott még lenne értelme is.
Motornál is vannak teljesítmény kategóriák, de mondjuk mi az a pár év ami után tehetem a következőt?
A1 16 évesen max 11kW, A korlátozott 18 évesen max 25kW,majd az A 21 évesen akár 200lóerő is lehet.
Értelme nincs hogy 22 évesen letehetem az A kategóriát úgy hogy nincs is előtte motoros tapasztalatom, és már apuci vehet is nekem egy Kawa Zx13R-t meghalni.NA itt lenne értelme a fokozatossának, de nem életkorhoz kötve.
Ekkora baromságot!!!!!!Szóval ön legalizálná a mindenkit lesöprő, dudálgató, ki ha ő nem stílusban vezető, minden szabályt megszegő vezetőket. Gondolom, ez után jön, hogy rá a rokkant parkolási és behaj
ási szabályok, tilalmak nem vonatkoznak, mert neki nagy hely kell, hogy biztonságosan közlekedjen.Természetesen a többi autóst ki kell tiltani a közlekedésből, mert őt zavarják.Javaslom irány Afrika, ott van bőven hely.
Kedves Akárki !
Én meg a motorommal szeretnék legálisan menni minimum 160-at de jobb lenne a 340 !
Helló!
Katona Mátyás Úr írása elgondolkodtató bár szerintem tele van felesleges lépésekkel. Nemrég láttam egy filmet melyben vezetési képzést mutattak be Németországban. Egyik anyag része az autópályás vezetés. Nálunk ez kimarad. Legalább is ahogy azt Ők csinálják. Tempó 180-200km/h és urald a gépet. Nálunk nem tudnak az emberek vezetni autópályán. Tisztelet a kivételnek. 3 sávos úton a legszélső sáv szinte mindig tök üres. Fáj lemenni. Ide megérkezik valaki 160-al és nem győzi a féket nyomni. Az autók műszaki állapota elvileg nem korlátozható bizonyos sebességig. Vagy jó vagy nem. 170-180-as tempó nem szédületes száguldás. A majd Én megmutatom, hogy mennyivel szabad itt menni na az a baj. A mai autók rendkívül biztonságosak és most nem a légzsákra gondolok. Stabil vezethető. Aki nem mer gyorsan menni az úgyse fog száguldozni. Örül, hogy él. Csak nem mindig a megfelelő helyen autózik. Ez a legelső baj.
A probléma felvetése jogos! Csak másképpen!
A fő kérdés, hogy kinek hány éve van jogosítványa, és azóta hányszor módosították a KRESZ-t?
Talán a múlt század hetvenes éveiben volt utoljára átfogó, mindenki részére kötelező KRESZ vizsga az akkori módosítások miatt. Állítom! Ma a közúti közlekedők kétharmados többségét pótvizsgára utasítanák egy ilyen tudásfelmérésen. A cikkben jelzett autók használói sajnos ugyanígy kétharmados többségben – személyiség zavar miatt – a jelenlegi autóik vezetésére is alkalmatlanok. Az, hogy nem okoznak több karambolt, az a többi autósnak köszönhető, akik kitérnek az agresszió elől.
Tény, hogy differenciáltabb sebesség korlátokat kellene felállítani akár kül-, vagy éppen belterületen, de amíg a törvényhozók közül egy is lézerblokkolóval(v. jelzővel) jár, nem várok előrelépést.
Kedves nagyon ráérő cikk író!
Gondolom az “elit” autósok kasztjához tartozik, mert ekkora hülyeséget ritkán olvas az ember!!!
Először is, közlekedési KULTÚRÁT kellene tanulni szinte mindenkinek (autó típustól függetlenül!!!!),
másodszor, be kellene tartani a KRESZ szabályait MINDENKINEK!!!, Harmadszor, nem kellene ittasan meg drogosan volánhoz ülni, és aki ezt a két szabályt megszegi egy életre bevonni a jogsit!!!! Az agresszív, másokat SZÁNDÉKOSAN veszélyeztető sofőröket kivonni a forgalomból!!
Ha ezek meglennének, lehetne lazítani a szabályokon, MINDENKI részére!!!!! (kocsitípustól függetlenül!!!!!!)
Jelenleg, akinek 7-es BMW-je van (új) vagy hasonló 3 év alatti autó annak komolytalan a 160 km/h sebesség, és nemhogy a 30 ezres, de a 300 ezres bírság sem kottyan meg neki.
Az Ön által leírtak ellenőrzése, szinte kivitelezhetetlen illetve rengeteg pénzzel részben lenne az…..gondolom, mindenki egyetért azzal, hogy ma Magyarországon fontosabb dolgok is vannak amire lehet költeni!!!!
Ezek a 130km/h sem tartják be!!! Miért tartanák be a 160 km/h??? Legyen részese egy olyan balesetben amikor vétlen K.M. és megsérül valakije mert a vétkes nem tartotta be az előírt sebességet…. 30 km/h is lehet nagyon nagy baj! Na akkor írjon ilyen cikket!!
ez egy marhaság
Ez egy baromság, a világon ilyen nem létezik, s nem is fog. Aki ma 130 helyett 160-al autózik, mert nem számít neki a 30000ft-os büntetés, az ha 160-al szabad menni akkor 190-el fog, mert akkor sem számít a 30000. Ha gazdag barátaink ki akarják használni autójuk teljesítményét, erre megvannak a különböző lehetőségek. Hungaroring vagy akár Németország, ahol mindenki száguldozhat nem csak Ők.
Ekkora eszetlenséget !
A szerző talán azt hiszi , hogy a normál tempóban közlekedő autósok között az újgazdagok csodakocsija el fog cikázni 160-al ? És be is tartja a 160-at ?
A magyar közlekedési morált ismerve , el sem fogják engedni . De miért is engednének el egy kocsit , amin semmi sem jelzi látványosan , hogy gyorsabban mehet , mint a többi ?
Ráadásul úgyis besűrűsödik előtte a forgalom , tehát nincs is értelme gyorsabban menni , csak a balesetveszélyt növeli . Meg fognak szaporodni a ráhajtások , a villogtatások , növekedni fog az agresszív vezetők száma , a póri autós pedig csak azért is betart . Agyament ötlet .