160 km/h-nál is tud álló motorral vitorlázni az új Audi A8
Még a stop-start is fejlettebb lesz az új Audi A8-ban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rásegítős 48 voltos enyhe hibrid rendszert és a fedélzeti kamerákkal és radarokkal együttműködő stop-start rendszert kap az új Audi A8.
Egyre többet tudunk meg az új Audi A8-ról, de még mindig oly messze a leleplezés. Most az óriás szedán zöldebb változatáról tudhattunk meg többet, ami a Suzuki SHVS rendszeréhez hasonló elven működő, ám annál sokkal fejlettebb enyhe hibrid rendszerrel dolgozik majd. A rásegítésért felelős rendszer egy, a motor elején elhelyezett, vízhűtéses, 48 voltos önindító generátort jelent, ami a hagyományos önindítót egészíti ki. Az Audi hozzátette, hogy utóbbit csak hidegindításkor használja. A mild hibrid rendszer másik fontos része a 10 Ah kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomag, ami viszont a farban helyezkedik majd el.
Eddig soha nem látott vitorlázási képessége is lesz az Audi csúcsmodelljének. Ha 55 és 160 km/h között vesszük le a gázról a lábunkat, akkor az új A8 motorja akár 40 másodpercre teljesen leáll, hogy üzemanyagot spóroljon. Ha újra a gázra lépünk, a belsőégésű motor késés nélkül indul újra. Ez a korábban említett 48 voltos önindító-generátornak köszönhetően lehetséges, ami egy szíjjal állandó és közvetlen összeköttetésben van a motorral, így mindig startra kész.
A német márka másik nagy dobása az okos stop-start rendszer, ami már 22 km/h-nál aktiválódik és együttműködik az A8 első kameráival és szenzoraival. Segítségükkel azt is érzékeli, ha az előtte álló autó elkezd mozogni, így még akkor is újraindítja a motort, ha még a féken állnánk. Az új fejlesztés lehetővé teszi, hogy gyorsabban elinduljuk, ezzel a forgalomáramláson is javít, no meg a mi életünkön is. Természetesen lassítani is képes, ha úgy érzi, hogy túl közel merészkedtünk a nagy vitorlázás közben. Mindezen fejlesztések az Audi szerint 0,7 liternyi fogyasztásjavulást eredményeznek 100 kilométerre vetítve. A negyedik generációs A8-at július 11-én leplezik le Barcelonában.
15-20 év lemaradás. Erre tényleg büszkének lehet lenni.
De fasza szóval 160 km/h ig lehet vele vitorlázni … akkor ez most hajó ? És hová szerelik az árbócot ?
Könnyen meglehet. Ilyen autókat az átlagember sem megvenni, sem fenntartani nem tud. Mire meg hozzájutna, 8-10 éves korára egy kész katasztrófa lesz, tele hibákkal. Feleslegesen túlbonyolított, kamerák, érzékélők serege van beépítve, minden alkatrésze úgy tervezve, hogy garancia idő után nem sokkal el fog romlani. Sajnos erre tart az autóipar. Én sokkal többre tartok egy ilyen überwagennél egy szívómotoros, normál átlagautót.
Lehet ez is a süllyesztőbe végzi…?