Vége a téli szezonnak a Magyar Közútnál, indulhatnak a komolyabb burkolatjavítási munkák
Tény, hogy a kevésbé csapadékos tél a burkolatállapotokat is kevésbé viselte meg, de azért nagyon gyakoriak voltak az éjszakai és reggeli fagyok, páralecsapódások. Ezért a megelőző és aktív síkosságmentesítő munkák során összesen 122 ezer tonna útszóró sót és 9,8 millió liter kálcium-klorid oldatot juttattak ki a Magyar Közút szakemberei, a cég által kezelt 32 ezer kilométeres közúthálózatra. Előbbi 13%-kal kevesebb, utóbbi viszont 35%-kal több a 2020/21-es télhez képest. A látványosan megnövekedett oldatfelhasználást az átlagtól jóval nagyobb mennyiségű ónos eső indokolta.
Enyhe volt a tél, de azért így is lesz munka bőven
A burkolathibákkal kapcsolatos kárbejelentések száma 2021 első két hónapjához képest 2022 január-februárban 33%-kal kevesebb volt. Azért, hogy ne növekedjenek a bejelentések számai, a Magyar Közút már neki is látott a burkolatjavítási munkáknak. Tavaly egyébként évtizedes rekordot döntött a Magyar Közút, ugyanis közel 1280 kilométernyi, főleg mellékút felújítása indulhatott el, míg idén a rekordhoz képest is további 15%-kal több, körülbelül 1500 kilométernyi úton kezdődhetnek el az átfogó beavatkozások 300 milliárd forintot meghaladó értékben.
300 milliárd forintból gazdálkodhat a Magyar Közút az útfelújításokhoz
A Magyar Közút 95 mérnökségének brigádjai a lokális és nagyfelületű burkolatjavításokra fókuszálnak. A kátyúzási munkákra közel 90 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezték be 2022-ben, csaknem 9 milliárd forint értékben. Ezen kívül alvállalkozóikon keresztül végzett lokális burkolatjavítási munkákra közel 3 milliárd forintot fordítanak majd idén. A Magyar Falu Útfelújítási Program keretében pedig 2021-hez képest 5,5 milliárd forinttal többet, 16,5 milliárd forintot használhatnak fel idén burkolatfelújtásra.
Forrás: Magyar Közút