A 150 új busz kivétel nélkül MAN Lion's autóbusz (fotó: bkk.hu)
2022 ősze óta a fővárosban kizárólag síkpadlós buszok közlekednek, azonban akad köztük még így is olyan, amely a legjobb esetben sem nevezhető modern kivitelnek. A BKK az ArrivaBusszal közösen dolgozik azon, hogy minél több korszerű jármű közlekedjen Budapesten, ennek szól a mostani bővítés is. Május elsején ugyanis 25 szóló- és 25 csuklós busz áll szolgálatba, majd ugyanez megismétlődik júniusban és júliusban is, vagyis összesen 150 MAN Lion's autóbusz kezdi meg fővárosi működését.
Az utasokat a megszokott látkép fogadja majd, ellenben a sofőrök egy sokkal modernebb busszal dolgozhatnak
A rengeteg gomb és kezelőegység laikus szemmel nehezen emészthető, ám az értő szemnek azonnal logikus
A buszokat elsősorban a hosszabb útvonalú járatokon állítják forgalomba az alábbi vonalakon:
-május 1-jétől: 20E, 122E, 134, 147, 170, 196, 196A, 220, 270;
-június 1-jétől: 30, 30A, 31, 104, 104A, 124, 125, 125B, 126, 126A, 131, 204, 230, 231, 231B;
-június 17-étől: 100E;
-július 1-jétől: 25, 96, 120, 296, 296A.
Az új buszok esetében különösen kiemelték a babakocsis-, tolószékes- és gyengénlátó helyeket is
A Millennárison tartott sajtóeseményen az érdeklődőknek lehetőségük volt még "az éles használat előtt" megnézni a buszokat, melyek küllemre nem sokban térnek el a most használatban lévő buszoktól, ám mint mindig, most is a részletekben rejlik a megoldás. Az autóbuszok vezetőfülkéjét a sofőrök visszajelzése alapján alakították ki. Biztonságosabbá vált a sofőrt az utasoktól elválasztó ajtó, valamint a kezelőszerveket is a mindennapi használat szerint alakították. Az utasokra nézve jó hír, hogy sokkal több teret kínálnak a most átadott buszok, illetve külön hangsúlyozták, hogy a babakocsival utazók valamint a kerekesszékesek is több hellyel gazdálkodhatnak. A csuklós buszokban ráadásul még egy extra babakocsis helyet is kialakítottak a hátsó ajtóval szemben. Azonban a helyszínen jelen lévő buszvezetők elmondták, ezek a helyek csak akkor tölthetik be eredeti funkcióikat, ha az utazóközönség is partner ebben.