1,5 TWh-ra lesz szüksége az autóiparnak a VW szerint
A Volkswagen aggódik az áramellátás miatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ulrich Eichhorn szerint késhet a hibrid és villanyautók térnyerése, hiszen a mostani áramkapacitás sokszorosára lenne szükség 2025-re.
Az autózás legszebb korszakát éljük, hiszen jelenleg egyszerre élvezhetjük a belsőégésű motorokat és részesei lehetünk az autóipar mélyreható átalakulásának a különböző villanyhajtások megjelenésével. A hibrid vagy full elektromos autók elterjedése azonban késhet a Volkswagen fejlesztési vezetője szerint, a lítium-ion akkumulátorok masszív hiánya miatt. Ulrich Eichhorn tavalyi számításai szerint 150 gigawattórányi elektromos áramra lesz szüksége a Volkswagen-csoportnak 2025-re, hogy teljesíteni tudja a vásárlói igényeket. Mostanra azonban megváltoztatta véleményét, előrejelzései szerint már 200 GWh-ra lenne szükség.
Eichhorn globálisan is számolgatott: szerinte, ha minden autógyártó arra törekedne, hogy eladásaik mindössze 25%-át villanyautók és hibridek adják 2025-re - amire jó esély van, hiszen a Volkswagen is ezt szeretné elérni -, akkor több mint 1,5 terawattóra előállítására lenne szükség. Ez több mint 40 Tesla-féle Gigafactoryt jelentene. További érdekes gondolat a fejlesztési vezetőtől, hogy ha nem lett volna a texasi olajboom, talán a kezdetektől az elektromosságra épül az autóipar. „Ha a történelem másképp alakul, ma nehezen győznél meg egy mérnököt, hogy a belsőégésű motorok leválthatják a villanyautókat. Hogyan adnád el azt az autót, aminek idő kell a maximum teljesítményleadáshoz egy olyannal szemben, ami azonnal leadja?”
ez a 2,5-3 milliós előállítási költséget honnan veszed? Van valami pontos infód róla vagy csak tippeled?
Jelen pillanatban a magas akkumulátor árak ellenére is olcsóbb előállítani egy ugyanolyan teljesítményű és felszereltségű autót elektromos verzióban mint belsőégésűben . A belsőégésű motor eléggé komplikált szemben egy elektromos motorral … A „problémát ” abban látom hogy az elektromos autónak nem kell szinte semmi szerviz és olaj sem kell bele ..ezért jönnek itt a hablaty dumákkal hogy így meg úgy drágább …valójában olcsóbb csak átverik az embereket .
Komolyan le kellene szopatni az összes gyártót hogy jó fél vagy 1 évig ne venne senki új autót kíváncsi lennék hirtelen mennyit esne az új autó ára … egy Mercedes Benz C220d előállítási költsége nagyjából 2.5-3 millió forint fullos felszereltség esetén és mégis 2X millióba kerül … És még van pofájuk sírni hogy keveset keresnek az autóikon .
[i]„Ha a történelem másképp alakul, ma nehezen győznél meg egy mérnököt, hogy a belsőégésű motorok leválthatják a villanyautókat. Hogyan adnád el azt az autót, aminek idő kell a maximum teljesítményleadáshoz egy olyannal szemben, ami azonnal leadja?”[/i]
A fejlesztési vezető azt akarta mondani, hogy:
Hogyan adnád el azt az autót, ami évente sok százezer embert megöl a mérgező gázok miatt, egy olyannal szemben, ami nem?
Csak jött a pénzügyi és marketing vezető és megtiltotta neki, mert az elavult belsőégésű több profitot hoz.
🙂
https://autopro.hu/beszallitok/A-Volkswagen-megvalna-a-Renk-sebessegvalto-gyartol/22772/
Az MAN ócska sebváltóit kidobják és helyette a svéd scaniáét kapja megkapta erről már tudni lehet egy ideje.
Több Man szervizben láttam kupacokban álló széthullott német technikájú váltókat.
a vw szerint, más szerint meg másra.