Ezt a képet, meg persze a hozzá tartozó összeszerelési hibákat kellett levetkőznie magáról a Daciának
Maga a Dacia 1966-ban született és mindig is kapcsolatban állt a Renault vállalattal. Első modelljét csak a helyi piacon forgalmazták Dacia 1100 márkajelzéssel, ami valójában egy Renault 8 volt, és Franciaországból érkeztek az alkatrészei is. Aztán 1999-ben a Renault Csoport felvásárolta az egész Daciát, többek között azzal a céllal, hogy a márkanév alatt a piac legolcsóbb lépcsőshátú autóját piacra dobhassák a kelet-európai országokban.
A piac legolcsóbb autójának szánták és sikerült is azzá tenni a Logant
A projekt megvalósításához az autóiparban először alkalmazták a „design-to-cost” modellt, amelynek szellemében már a tervezés szakaszában elkezdtek számolni a költségekkel. Abban az időben ez kiemelkedően innovatívnak számított, mivel a módszer szakított a hagyományos tervezési logikával. A megbízhatóság és a biztonság mellett a költségoptimalizálás is a jármű tervezésének legelső szakaszától kezdve prioritást élvezett. A fejlesztés kezdetétől a végéig a teljes műszaki kialakításnál figyelembe vették a végső eladási árat. Így született meg a 2004-ben bemutatott
Logan. Rekord helykínálat, valamint minden lényeges felszereltség - verhetetlen áron.
Verhetetlen áron kínálták
A használt autókkal versenyképes újautó-árral annyira sikeres volt a Logan, hogy 2005-től egész Európában forgalmazni kezdték. Azóta összesen 1,8 millió darab talált gazdára. A kínálat 2007-ben bővült először a Logan MCV-vel, majd 2008-ban a Sanderóval, utána jött a szintén forradalmi
Duster 2010-ben, sokak számára elérhetővé téve a SUV szegmenst. A Sanderóból a bemutatása óta összesen 2,1 millió darabot adtak el, a Dacia Dusterből pedig1,6 milliót. Utolsóként érkezett a
Lodgy és a
Dokker, hamarosan pedig érkezik az első villanyhajtású Dacia is.
A már második generációjánál tartó Duster bombasiker lett
Hazánkban az új életre kelt Dacia több mint 63 ezer darab autót adott el, ezzel a márka átlagosan 3,3% piaci részesedést ért el az elmúlt 15 év során, viszont, ha a Duster 2010-es bevezetése óta eltelt 10 évet nézzük, akkor ez az érték 5,4%. A legmagasabb piaci részesedést egyébként 2019-ben regisztrálták 6,6%-os aránnyal. 2010-es hazai megjelenése óta a legnépszerűbb Dacia modell itthon a Duster összesen 24 ezer darabos forgalomba helyezéssel 2020. április végéig a Datahouse adatai alapján. Itthoni bevezetése óta a modell a Dacia-értékesítés jelentős hányadát, kb. 40%-át adja, piaci részedése pedig átlagosan 2,3 %-ot tett ki ugyanebben az időszakban.
A Lodgy a nagycsaládosok egyik kedvence, az idei évben összesítettben is a legkelendőbb modell
Az eladási listán a városi terepjárót Magyarországon a Logan követi, összesen több mint 13 ezer eladott példánnyal 2005. és 2020. április között. A rangsor harmadik helyezettje itthon a Dokker, illetve a Dokker Van változat, amelyekből közel tízezer darab kelt el. A Sandero a negyedik helyig jutott, 2005 óta ugyanis több mint 9 600 példány kelt el. 2020 áprilisának és egyben az idei év első 4 hónapjának összesített nyertese a Dacia Lodgy 1 839 eladott járművel, köszönhetően a családtámogatási programnak.
A 15 éves évfordulóra egyedi limitált széria is érkezett a piacra, amelyet a 15th Celebration felirattal ellátott embléma és más egyedi dizájnelemek különböztetnek meg a többi modelltől. A jubileumi Sandero (TCe 90) 3 699 000, míg a Duster (TCe 100) 4 549 000 forintos kezdő ártól érhető el.
A Dacia lett az ötödik Európában a privát értékesítés terén
Ez az a kategória, ami a németeknek egyszerűen nem megy. Egy Logan-szintű autó, úgy, abban a formában sosem hagyhatná el egy német gyártó üzemét – mert nekik „rangon aluli” ilyen termékkel előrukkolni. Vicces például, hogy a VW-csoporton belül jelenleg a Skoda a „budget-márka” :DDD Mindent bőrbe varrnak, ami a kezeik közé kerül, a végtermék így méregdrága lesz, de ők nem restellik a „ha német minőséget akarsz, fizess!” jelmondatot hozzácsapni, és ezzel el van részükről intézve… Érdekes, hogy a franciáknak, az olaszoknak, a japánoknak, a koreaiaknak, de még az USÁ-nak is megy, hogy kispénzűeknek kínáljanak alternatívát – a németeknek sehogy sem akaródzik…