Hirvonen és az ő sebességrekorder kis szöcskéje 750 köbcentis Suzuki-motorral
Ha már a WRC-ben épp
nem áll valami fényesen, Mikko Hirvonen két raliverseny között felállított egy Guinness-rekordot, méghozzá a fedett pályán elért legnagyobb sebesség - dicső és roppant fontos - kategóriájában. A rekordok persze azért vannak, hogy megdöntsék őket, márpedig a Citroën finn pilótája meg akarta dönteni Tanner Foust csúcsát. Az amerikai 2011 szeptemberében 139,98 km/órával száguldott egy raktárban, célszerszámnak pedig egy szerény 560 lóerős, ralikrosszos Ford Fiestát használt. Namármost Hirvonen gépe csak 150 lovas volt.
A 150 lóerős teljesítményt egy 750 köbcentis Suzuki-blokk szolgáltatta, de a legfontosabb, hogy Hirvonen csővázas kis szöcskéje (hivatalosan SpeedCar Xtreme Cross Kart) alig 312 kilót nyom a mérlegen.
"Azt hittem, sétakocsikázás lesz, de nehezebbnek bizonyult, mint gondoltam, mert alig volt tapadás. Ha kicsit jobbak a beállítások, még gyorsabban is mehettem volna" - mondta az új rekorder, aki Helsinkiben, egy kiállítási csarnok aszfaltján kerek 140 km/órás sebességet ért el. Hogy mekkora helyen, milyen távolságon, nem tudni, azonban rettenet gyorsulással, a fotocella után meg lassulással, az biztos.