13+1 autó kéthavi átlagbérért
Minimálprojektes átlagautókat néztünk, íme a kínálat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly már nettó 192 ezer forintra nőtt az átlagbér, ennek a duplájáért néztünk átlagéletkor alatti autókat.
13+1, évben ennyi az autók átlagéletkora, most pedig 13+1 olyan autót mutatunk, amelyeket már az aktuális átlagbér kétszereséért meg lehet kapni. Ez az az összeg aminél többet nemigen ajánlott az átlagbérből élő átlagpolgárnak autóra költenie. Persze ennek összespórolása sem piskóta, és ne feledjük, az autó megvásárlása után még kapásból ott a vagyonszerzési illeték, az új forgalmi engedély és a törzskönyv is - ezek az olcsó autók vételárának gond nélkül kitehetik a 10-20 százalékát. Továbbá ott van a mindenképp megkötendő kötelező biztosítás is, aminek összege a szerződő személytől és az autótól függő, de mindenképp tízezres tétel. És még említhető az első szervizelés, meg esetleg a gumiigény is. Mindezt csak azért taglalom, hogy egyértelmű legyen: az átlagbér duplájáért az keressen autót, aki legalább a háromszorosával rendelkezik autóra, de akár még egy negyedik havi összeget is tud mozgósítani.
13+1 modell kéthavi átlagbérért, az átlagos életkor alatt
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Hirdetési ár [Ft] |
Chevrolet Kalos 1.2 8V AC | 2006 | 168 759 | 399 000 |
Citroën Xsara Picasso 1.6 | 2005 | 195 000 | 270 000 |
Dacia Logan 1.5 dCi | 2006 | 255 000 | 399 000 |
Daewoo Kalos 1.2, 1.4 | 2004-2005 | 143 210-240 000 | 279 000-375 000 |
Daewoo Matiz 0.8 | 2004 | 110 000-168 300 | 390 000-395 000 |
Fiat Punto 1.2, 1.3 JTD | 2004-2006 | 128 536-230 000 | 385 000-399 999 |
Fiat Seicento 1.1 | 2006 | 65 000 | 299 000 |
Fiat Stilo 1.4, 1.6 | 2004 | 232 000-326 567 | 250 000-299 000 |
Ford Ka 1.3 | 2004-2007 | 73 000-180 000 | 333 333-395 000 |
Hyundai Accent 1.3 | 2004 | 156 000 | 400 000 |
Renault Clio/Thalia 1.4, 1.5 dCi | 2004 | 228 800-430 000 | 280 000-399 999 |
Suzuki Ignis 1.3 | 2007 | 206 352 | 280 000 |
Suzuki Liana 1.6 (Automata) | 2004 | 245 000-272 000 | 249 000 |
Bár a Használtautón az átlagbér duplájáért, illetve némi felfelé kerekítéssel 400 ezer forintért a 14 év alatti tartományban is nagyon sok autót találunk, már azzal nagyon sokat józanítunk a szóba jöhető modelleken, ha elvárjuk a légkondit és az érvényes magyar forgalmi engedélyt. A kínálat zöme kisautó lesz, de van egy-két nagyobb modell is. Ezeknél különös figyelmet kell fordítani az állapotra, illetve az azzal összefüggésben álló óraállásra (és persze annak valódiságára). Akár egyterűt, Citroën Xsara Picassót is választhatunk, csupán 270 ezer forintért, de bevallottan füstölő motorral. Chevrolet Kalost éppen vehetünk, de elődje, a Daewoo Kalos még a Daewoo Matiznál is olcsóbban kínálkozik, minőségéről talán elég annyit mondani, hogy a piac beárazta.
Beárazta a Dacia Logant is (pozitívabb értelemben), amiből csak sokat futott dízel fér bele a 400 ezres limitbe. Jó tipp azonban a Fiat Punto, amiből találni szerényebb futásút is, Seicentóból (ami persze még puritánabb) akad 65 ezer kilométeres is, hiszen ökölszabály, hogy
jellemzően a legkisebb autókat használják a legkevesebbet.
Hogy a két kategóriával nagyobb, két évvel idősebb Stilók azonos összegért kínálkoznak, az bizony a fenntartási költségek arányára is utal.A Ford Ka nem csak mini, egészen vagány autó is, a korabeli kategória legjobb vezethetőségével, így belőle főként ajánlott egy jó példány felkutatása, ha nem kell nagy hely, jó választás lehet. A Hyundai Accent egyetlen példánnyal és csak éppen fér bele a limitbe, de ugyancsak lehet jó, ha nagyobb autóra van szükség. Hasonló méretű Renault Tahliát jóval olcsóbban, persze jóval több kilométerrel kaphatunk, aligha érdemes 280 ezer forintért megvenni egy 430 ezer kilométert futott dízelt, ilyen futás után a dCi-vel már adódhat probléma, a javítási költség pedig akár a kocsi vételárával vetekedhet. A török gyártású szedánnál drágább a meredekhátú Clio, ami szintén leginkább benzinmotorral javallott.
Ha fiatal(abb) autóra vágyunk a Ford Ka mellett még Suzuki Ignist kaphatunk 2007-es évjárattal. Egyszerű, akár családi használatra is befogható autó, olcsó fenntarthatósággal és persze szerény biztonsági jellemzőkkel. Ha automata váltót áhítunk, a japán gyártású Suzuki Lianából olyat is kaphatunk, ami eleve autóbb autó, mint az Ignis, persze valamivel torkosabb és drágábban fenntartható is.
Olcsó autót keresve nyilván fontos tényező a költségminimalizálás, már a keresés, a telefonos érdeklődés során legyünk alaposak, kérdezzünk rá az autó előéletére, kérjünk be minél több fotót, ha van, szervizköny-másolatot, hogy csak a valóban szemlére érdemes autókat menjünk el megtekinteni, ami után természetesen egy átvizsgálás is erősen ajánlott, hiszen a szervizkönyv sem feltétlenül szentírás. Szerződést pedig csak eredetiségvizsgával írjunk, különben előfordulhat, hogy már rögtön az elején megütjük a bokánkat. Ha van az ismeretségi körben leinformálható autó, első körben arra repüljünk rá, az ismert előélet komolyabb felárat is megérhet.
Csalfa csalogató termékek. 😀
A fenti képen lévő Mazdák, a koreaiak és a Suzukik igen. Lehet, hogy a Logan is érdekelne. Tudjuk, hogy te Chironnal jársz, nem is neked íródott a cikk 🙂
Szerintem az ég világon semmi baj nincs a koreai kocsikkal, akár a Daewoo-val sem, főleg itt a 20+ éves használt német autók világában. Én speciel 14 éve használok egy Kalost, igaz újként vettük és úgy gondolom vigyáztunk is rá, de gyakorlatilag problémamentesen lehozta ezt a “kis” időt. Így az hogy a magyar piac mit és hogyan “áraz be” annak sokszor semmi köze nincs a valósághoz.
Persze. Mégis hova árazza a piac egy kb. 10-12 évig létező, korábban főleg mikrosütőiről és videóiról ismert márka meglehetősen puritán típusát, amit dízellel nem kínáltak, elavult, sokat eszik és egy olyan kategória résztvevője, ahol más típusok sem a szuper ártartásukról híresek? Nem tudjuk, mire vitte volna a Daewoo, ha máig fennmarad, de a Kiánál már látható, hogy pl. a Cee’d ártartása meglepően jó, amire rá is szolgált a megbízhatósága miatt, ez pedig fokozta iránta a keresletet is.
Azért egy Kiát vagy Hyundait ne hasonlítsunk már egy Daewoo-hoz… nem véletlenül árazza be a piac az autókat olyanra amilyen…
“…nem véletlenül árazza be a piac az autókat olyanra amilyen…”
Érdekes, hogy ezzel dobálózol francia autó rajongóként 🙂 Ha valami nem a bombajó értéktartásról híres, akkor az a francia autó. Vagy csak addig igaz ez az állítás, amíg képbe nem kerülnek Lütyőék autói? 🙂
Ha rosszul tartja az árát egy autó, akkor valami olyat kínál, vagy valami olyasmi terjedt el róla, ami negatívan befolyásolja a használtpiaci keresletet. A Renault-nál és a PSA-nál ez a gyenge minőség volt sokáig, és kb. jó egy évtizede már hiába fújnak más szelek(ugrásszerű javulás mindkét konszernnél), a használtpiac ezt nem tudta még lekövetni. Az előítéletek még munkálnak az emberekben. A Daewoo-nál inkább az a fő ok, hogy nem ismerik, nagy az étvágyuk(még a Ticóé, Matizé is), meg autósújságírói szempontból nem igazán jó autók – ha végignézzük a kormányzást, váltót, futóművet, belső teret, stb., viszont az opeles szintet strapabírásban hozza, vagy némileg felül is múlja.
A Kiák meg a Hyundai-ok is azóta jó értéktartók, amióta kijött a Cee’d/i30 páros. És a Cee’d-nél ebben nagy szerepe volt az extrém hosszú garinak, ami az i30-nál nem volt meg, de a Cee’d azt is “vitte magával”. Kiderült idővel, hogy a hosszú gari nem marketingfogás volt, hanem egy jó autó bújik meg mögötte, és ez le is követte a használtpiac. Az Accent, a Shuma vagy a Cerato finoman szólva sem volt az ártartás bajnoka, ami azért is érdekes, mert pl. a Cee’d egy az egyben örökölte a Cerato technikáját. A megbízhatóság önmagában nem eredményez jó értéktartást – az csak egy aspektusa az autózásnak, bár itthon az alacsonyabb életszínvonal miatt nagyobb hangsúlyt kap.
A Suzuki Lianával anno én is szemeztem, de mivel itthon alig van belőle, igy az alkatrészek árai (elsősorban a kasztni elemek) igencsak drágák. Szóval hiába Suzuki, nem az a kategória, amihez 10 ropiért túrunk egy lökháritót a bontóban.
Hát ezek közül talán egy ignis kéne, de biztos találnák toyotát vagy hondát is amin kicsi rozsda van kívül , alul legyen jobb. Francia autókkal ebben az árban de még drágábban megvéve sem mernék messze menni. Német autót is biztos találni még elfogadhatót. Nekem is volt előtte ebben az árban több márkájú autóm és tapasztaltam vagy japánt vagy németet ez van.
Véleményem szerint negatív értelemben egy kissé “elvakult a világ ” a francia autókkal kapcsolatosan. Természetesen van egy régi negatív sztereotípia a francia autókról, de ez mind egy felületes és valahonnan felkapott, és azóta is fennmaradóban lévő emlék foszlány! A családban és baráti társaságban ma is vannak és voltak vegyesen francia, német és japán autók! Nem akarom felmagasztalni a francia kocsikat, de az eddigi ~30 év alatt valahogy javarészt, mindig a német autókkal voltak problémák! Nem akarom sorolni és részletezni, de sajnos sokat vontattam!
~ 10 éve vettem 154.000Km-el egy Renault Espace III 2.0 16V szelepet, ami megvétel után gázosítva lett! ~10 év alatt ~290.000km-t mentünk vele 30% autópálya, 35% főút, 35% város! Amennyire féltem tőle, annyira “megszerettem”! Az ára akkor 450.000Ft volt!:)
Ha valaki körül tekintően választ autót és azt megpróbálja megbecsülni, időben elvégzi a kötelező szervizeléseket, én véleményem szerint egyikkel sem jár rosszul! Bár ebben az ár szegmensben jól meg kell nézni, hogy mit veszünk!
Sok sikert!
Chevrolet aveom volt sokáig , eladtam mert vettem egy vitarát semmi gond nem volt vele. Most pedig lett egy c corsa . /horgászni/. Vegyétek csak a 20 -éves prémiumokat . Aztán jön a provident, meg apuci ,meg a minden autószerelő kö..ög.