130 ezerért egy új Superb elég jó ajánlat?
Gondoskodás nevű tartósbérlet programot indít a Skoda, 65 ezerért új Fabiába ülhetünk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akár nulla forintért vadonatúj Skodába ülhetünk, a fix havidíjért pedig teljeskörű szolgáltatást kapunk az autó mellé, néhány év múlva pedig egyszerűen visszaadjuk a kulcsot.
A Gondoskodás nevű új programnak már csak a neve is jól hangzik. Sikerült belecsempészni a márkanevet amellett, hogy teljes egészében tökéletesen definiálja a csomagot. Valójában ez tényleg egy csomag, amiben van első körben egy vadonatúj autó és mellé az összes szükséges hozzávaló biztosítással, adókkal, szervizzel egybekötve, és fix összegű havidíjba foglalva. A Skoda a Porsche Lízinggel együtt dolgozta ki a megoldást, hogyan lehetne magánszemélyekhez is fix havi díjú autóhasználatot juttatni, ráadásul rengeteg terhet levenni az új Skoda-tulajdonosok válláról.
Olyan ez, mint a hosszútávú autóbérlés, ami a kölcsönzőknél már évtizedek óta megy. Lényegében ezt a rendszert ültették át a Skoda márkakereskedéseibe, csak itt nem többéves használtautókról, hanem nulla kilométeres, akár személyre szabott vadonatúj Skodákról van szó. Az ügyfél ugyanúgy válogathatja össze az extrákat és a színeket, mintha egy új autót vásárolna, csak a Gondoskodás tartósbérletű Skodája sosem lesz az övé. Illetve, akár az is lehet, ha a bérlet lejártával ki kívánja fizetni az autó becsült értékét. Alapvetően viszont a 36, vagy 48 hónapos futamidő lejártával egyszerűen visszaadja az autót, és akár egyből egy újba ülhet, hasonló feltételekkel.
Skoda Gondoskodás elérhető modelljeinek alapárai*
Fabia 1.2 TSI | Rapid 1.2 TSI | Octavia 1.4 TSI | Superb 2.0 TDI | |
Nettó havidíj (Ft) | 65 106 | 78 086 | 88 417 | 129 249 |
Bruttó havidíj (Ft) | 82 685 | 99 170 | 112 290 | 164 146 |
Egyelőre négy modell, Fabia, a Rapid, az Octavia és a Superb érhető el; kombi karosszériával is. Később akár bővülhet a kínálat és az új Kodiaq is bekerülhet a programba. A fix havi díj – autónként lebontva a táblázatban - 15 ezer éves futásteljesítményt, autó- és utasbiztosítást, az általános szervizköltségeket, illetve kopó, forgó alkatrészek cseréjét tartalmazza, valamint egy szett Barum téli abroncsot a gyári szerelésű nyárik mellé, továbbá azok szerelését, tárolását. A bérlőt a fix bérleti díjon kívül egyedül a tankolás terheli, amihez MOL üzemanyagkártyát is biztosít a Skoda, persze a rajta lévő keretösszegről már a bérlőnek kell gondoskodnia. Ezeken kívül természetesen a bérlő által okozott károk őt terhelik, mintha csak saját autója lenne, viszont csak és kizárólag Skoda márkaszervizben történhet a javítás.
A bérleti díj alapvetően fix, a választott autóra kapott ajánlat összege csak akkor változik, ha a kötelező biztosítás törvénybe foglalt összege növekszik, vagy csökken. Egyébként ugyanazzal az összeggel kell számolni a futamidő alatt, ami akár nulla forintos első hónappal is indítható. Fontos kiemelni, hogy a Gondoskodás csomag nem egyenlő a lízinggel. Mivel nem részletfizetésről van szó, hanem szolgáltatásról, aminek futamideje végén nincsen kötelezettség, és az autót vissza kell adni, a Skoda pedig használtautóként értékesíti, a bérlőnek azzal már nincs dolga. A bérletből lehetséges a kiszállás, illetve akár át is ruházható másra a megfelelő papírok kitöltésével.
Az új programmal a Skoda elsősorban a magánszemélyeket, a bővülő családosokat célozza, akiknek nagyobb autóra van szükségük, de birtokolni nem tudnák, vagy egyszerűen nem szeretnék, ugyanezekért a fiatalokat is érdekelheti. A vállalkozóknak itt is megvan a lehetőségük a költség elszámolására és az adó visszaigénylésére, így ők akár havi 65 106 forintért már vadonatúj Fabiát használhatnak. Alapvetően nem új találmány, Magyarországon viszont még nem találkoztunk hasonlóval, de tőlünk nyugatabbra és főleg Amerikában ez már bevett szokás. A Skodánál remélik, hogy a magyar vásárlók is élhetőnek találják majd az új rendszert, bár nálunk még nagy százalékban él az autó iránti birtoklási vágy. Akik viszont eddig is tartósbérletű autóval jártak, méltányos összegért ülhetnek vadonatúj Skodákba a sokszor komoly futásteljesítménnyel bíró kölcsönzős autók helyett.
Utana jartam es szerintem meg megeri mint,hogy egy hasznaltba ujra beleugrani ! Maganszemelyeknek is de nem minimal ber fizetest keresoknek! !De nem fabiat hanem oktaviat neztem ki es kombit! Azt senki nem kommentalta ,hogy uj autoba ul es nyugodt lehet ha barmilyen hirtelen gond tortenik az autoval !Olyannnyira megy a program,hogy nem tudnak csak hetek mulva adni autot keszletrol! Nem tudom ki vezeti az auto szervizkonyvet de en vezettem mindet eddig ! Elfelejtjuk,hogy a casco biztositas is egy vagyon nalunk nem ugy mint mas nyugati orszagokban! Jo autoba 15.000 euro alatt nem lehet beleulni kozep-felso kategoriaban! A skoda oktavia az uj a szogletes mercedes lampas mar veri a vetelytarsak szinvonalat!Az autot fel lehet cserelni ha mas modellt szeretnenk !Igaz az uj superb a magas embereknek mint nekem is kenyelmesebb de nem kisebb a belsoter mint a regebbi a 6 -osnak! De valoszinu,hogy inkabb az osztrak ajanlatot fogadom el mert hiaba magasabb a havi dij az automat is jobban szamoljak be! 4 ev utan ha letelik a tartoslizing vagy szep neven a gondoskodasi program meg jobb feltetelekkel is eladjak!Ja igen skoda kerekpart is kedvezmennyel adnak az autohoz! Mindeninek ajanlom skoda.at havi 231 euro! Bar nagyon sajnalom az automat ami lassan 10.eve van a tulajdonomban de kombi autora van mar szuiksegem es ezert valok meg tole! A hasznaltauto.hu-n nem volt ra egy komoly szemely aki megvette volna pedig nem zsakba macska mint a legtobb superb ! Bevizsgaltatas nelkul senki ne vegye semmit nem,hogy autot ! Szep napot mindenkinek!
GONDOskodás=önsz.patás 🙂
Nem tudom, hogy-hogy nem sikerült még senkinek sem kiszámolnia, de ez magánszemélynek rohadtul nem éri meg. Csak és kizárólag vállalkozónak vagy cégnek, aki az ÁFÁ-t vissza tudja igényleni, a bérleti díjat meg le tudja írni költségként. De még ebben sem vagyok biztos, mert a lízing ott is jobb lehet.
Számoljunk! Nézzünk egy Octaviat. Havidíj: 112.290 Ft, ez 48 hónap alatt: 5.389.920 Ft. Egy új Octavia ára 5,15 milliótól indul. Tehát kifizeted az egész autót (sőt még többet is) 4 év alatt, amit visszavesznek tőled és eladják kb. 3 millióért, mert ennyi körül van egy 4 éves Octavia, de amelyikben 60 eze km. van az akár százezrekkel több is lehet.
Akinek van annyi pénze, hogy kifizessen havi 112 ezret, az valószínűleg elő tud venni 1-1,5 millió Ft-ot, amivel már beszállhat egy új autóba (még akkor is jobban jár, ha esetleg ez is hitelből van). A kamat jelenleg majdnem 0% (a Renaultnál pl. jelenleg 0% a THM). Vagyis befizet 20%-ot, mondjuk 1 millió Ft-ot. Marad 4,15 milliós hitele. Ennek havi díja kb. 90 ezer Ft. A kötelező, casco, szervíz, súlyadó legyen évi 120 ezer Ft, akkor is havi 100 ezer Ft-ból megvagyunk. Persze itt még hozzájön a kezdeti 1 millió költsége. Cofidis Fapadossal 1 millió 48 hónapra havi 29 ezer Ft (de ennél vannak jobbak is, de ezt találtam meg gyorsan). Tehát legyen havi 129 ezer Ft az összes költség. Így ha az enyém a kocsi, akkor mindennel együtt kb. 6,2 millióban van. Vagyis itt vesztek a bérlethez képest kb. 800 ezret, de ott nem marad semmi, itt meg van egy kocsim, ami kb. 3,3 milliót ér. Tehát 2,5 millióval jobban jártam.
Egy korábbi főnököm mindig azt mondta, amikor bérelni akartunk valamilyen drága eszközt, hogy „A bérlet a jövő elzálogosítása!”. Milyen igaza volt!
Nem tudom, hogy-hogy nem sikerült még senkinek sem kiszámolnia, de ez magánszemélynek rohadtul nem éri meg. Csak és kizárólag vállalkozónak vagy cégnek, aki az ÁFÁ-t vissza tudja igényleni, a bérleti díjat meg le tudja írni költségként. De még ebben sem vagyok biztos, mert a lízing ott is jobb lehet.
Számoljunk! Nézzünk egy Octaviat. Havidíj: 112.290 Ft, ez 48 hónap alatt: 5.389.920 Ft. Egy új Octavia ára 5,15 milliótól indul. Tehát kifizeted az egész autót (sőt még többet is) 4 év alatt, amit visszavesznek tőled és eladják kb. 3 millióért, mert ennyi körül van egy 4 éves Octavia, de amelyikben 60 eze km. van az akár százezrekkel több is lehet.
Akinek van annyi pénze, hogy kifizessen havi 112 ezret, az valószínűleg elő tud venni 1-1,5 millió Ft-ot, amivel már beszállhat egy új autóba (még akkor is jobban jár, ha esetleg ez is hitelből van). A kamat jelenleg majdnem 0% (a Renaultnál pl. jelenleg 0% a THM). Vagyis befizet 20%-ot, mondjuk 1 millió Ft-ot. Marad 4,15 milliós hitele. Ennek havi díja kb. 90 ezer Ft. A kötelező, casco, szervíz, súlyadó legyen évi 120 ezer Ft, akkor is havi 100 ezer Ft-ból megvagyunk. Persze itt még hozzájön a kezdeti 1 millió költsége. Cofidis Fapadossal 1 millió 48 hónapra havi 29 ezer Ft (de ennél vannak jobbak is, de ezt találtam meg gyorsan). Tehát legyen havi 129 ezer Ft az összes költség. Így ha az enyém a kocsi, akkor mindennel együtt kb. 6,2 millióban van. Vagyis itt vesztek a bérlethez képest kb. 800 ezret, de ott nem marad semmi, itt meg van egy kocsim, ami kb. 3,3 milliót ér. Tehát 2,5 millióval jobban jártam.
Egy korábbi főnököm mindig azt mondta, amikor bérelni akartunk valamilyen drága eszközt, hogy „A bérlet a jövő elzálogosítása!”. Milyen igaza volt!
Már megint fordítva ülünk a lovon efektus … Az autó hitel és a liesing , tartós bérlet nem azoknak jó akiknek nincs pénzük új autóra és így beleülhetnek …. hanem azoknak akinek megvan az autó ára készpénzben csak éppen befektetik ” vállalkozás, részvény , stb” . Eredetileg ezeket a konstrukciókat erre találták ki csak hát a kékcsillagos népnek semmi nem elég és behülyített sok olyan embert a reklámokkal … ” akkor leszel több ha ezt veszed vagy azt ” és hát agyarló ember ugye könnyen manipulálható … ezáltal nem azt veszed meg amire pénzed van hanem azt béreled amire nincs … A bérleti díj meg mint tudjuk egy valakinek jó a bérbe adónak. Senki ne higyje el azt hogy majd egy profit orientált vállalkozás jófejségből ad nekünk egy új autót és ő bukni fog az üzleten … Ezt a konstrukciót azért találták ki mert az állam szankcionálta a hitel kihelyezést ” jövedelemhez kötötte a hitel felvételének a maximumát és megszüntette a 0% os beugrót” mikor a bankok tudjuk mennyi pénzt loptak el az emberektől.. viszont a tratós bérletre nem vonatkoznak a szankciók !!! Ez a konstrukció kikerüli az állam által hozott jogszabályokat .
Cikkben szerepel hogy fel lehet mondani a bérleti szerződést .. nos igen valóban viszont azt nem írják hogy mennyi pénzért cserébe .. ugyan is a bérbe adó 4 évig kalkulált azzal az összeggel amit ha valaki felmondja szerződést elesik tőle .
És megint ott tartunk , hogy fizetett hirdetést látunk olvasunk ami az emberek behülyítésére szolgál pont mint pár héttel ezelőtt ugyanitt ugyan ezen az oldalon … Hát had gratuláljak ismét ehhez a remek oldalhoz .
Már megint fordítva ülünk a lovon efektus … Az autó hitel és a liesing , tartós bérlet nem azoknak jó akiknek nincs pénzük új autóra és így beleülhetnek …. hanem azoknak akinek megvan az autó ára készpénzben csak éppen befektetik ” vállalkozás, részvény , stb” . Eredetileg ezeket a konstrukciókat erre találták ki csak hát a kékcsillagos népnek semmi nem elég és behülyített sok olyan embert a reklámokkal … ” akkor leszel több ha ezt veszed vagy azt ” és hát agyarló ember ugye könnyen manipulálható … ezáltal nem azt veszed meg amire pénzed van hanem azt béreled amire nincs … A bérleti díj meg mint tudjuk egy valakinek jó a bérbe adónak. Senki ne higyje el azt hogy majd egy profit orientált vállalkozás jófejségből ad nekünk egy új autót és ő bukni fog az üzleten … Ezt a konstrukciót azért találták ki mert az állam szankcionálta a hitel kihelyezést ” jövedelemhez kötötte a hitel felvételének a maximumát és megszüntette a 0% os beugrót” mikor a bankok tudjuk mennyi pénzt loptak el az emberektől.. viszont a tratós bérletre nem vonatkoznak a szankciók !!! Ez a konstrukció kikerüli az állam által hozott jogszabályokat .
Cikkben szerepel hogy fel lehet mondani a bérleti szerződést .. nos igen valóban viszont azt nem írják hogy mennyi pénzért cserébe .. ugyan is a bérbe adó 4 évig kalkulált azzal az összeggel amit ha valaki felmondja szerződést elesik tőle .
És megint ott tartunk , hogy fizetett hirdetést látunk olvasunk ami az emberek behülyítésére szolgál pont mint pár héttel ezelőtt ugyanitt ugyan ezen az oldalon … Hát had gratuláljak ismét ehhez a remek oldalhoz .
Megjöttél görény és veled a mocsko skodás
tudatlan műveletlen eszetlen tisztára mint a kempelen
Kp-ra csak akkor veszünk, ha van „felelsleges” kp-nk. Neked, nekem, meg mér párnak volt/van. Van, akinek meg nincs, és pont tetszik neki egy új Fabia… 😉
Szerintem az a rész már inkább a vállalkozókat érintheti (a nettó árral).
Azt nem tudom megítélni, hogy nekik jó-e a konstrukció, de mindenesetre lehetőség.
Ez érthető és vállalható is, amennyiben van annyi tőkéd, amivel bele tudsz ülni egy új autóba. Itt nem kell.
Megint csak leírom, én sem ezt tettem, és most sem tenném, de nem ítélem el, aki ilyet választ.
A Fabia, amit te hoztál példának, havi 83.000, nem pedig 150.000.
Te legyen most igazad, vegyük a havi 150-et, ha 4milliós Fabiáról beszélünk, akkor kicsit több, mint 2 évig kell csak erre gyűjtenie. És addig rohadhat buszon-biciklin-gyalog, de autója nem lesz.
Ha csak 83.000-et tud havonta spórolni, akkor mindjárt 4 évbe telik a spórolás, aki az autóra adja ki, az ekkorra már a második Fabiát használja egy éve…
Én is kp-t adtam az autómért (használt), de ez csak nálunk ilyen megszokott dolog, ugyanúgy, mint a legtöbben lakást is birtokolni akarnak, nem bérelni. Nyugatabbra ez másképp megy. (És valószínűleg ezért vannak nekik mindig fiatalabb autóik, mint nekünk…)
Még talán a fabia elgondolkodtató, ha valakinek nincs pénze… De ki az a hülye aki havi 164 ezret kifizet egy új superbre? Inkább vegyen egy használt octaviat hitelre… azzal jobban fog járni
hiteltől jobb, kp-ra vett kocsitol nem jobb….meglatjuk lesz-e piaca. a car sharingtol megint nem feltetlen jobb, de ahhoz is kell egy hozzaallas, akkor mar inkabb ez.
Ezt a sok f.ságot kár volt leírnod.
Van a zsebedben annyi lé, hogy bemenj a szalonba és kicsengess egy ilyen autót? Nincs. Összegyűjtöd? Nem, nem gyűjtöd össze. Van rendes fizud és azonnal autót akarsz? Igen. Újat? Igen. Akkor ez a megoldás.
A többi hülyeség, amit leírtál teljesen fölösleges betűpazarlás.
Neked meg marad az „okoskodás”. Ostoba szerencsétlen tanulatlan encore.
0 km-res kora óta az enyém. Lehet peches vagyok, de szerelő szerint korban és futásban ott tartunk h csereérettek lettek. Engem zavart, hogy 160felett közlekedve kezdett szitálni a hátulja, vagy nagyobb ívű kanyarban tempósabban haladva mozgott a kormány a kezemben. Ha 130nál többel nem mennék és normál autós stílusban közlekednék, akkor ezek még elő se jöttek volna. A vezérműláncot sem muszáj cserélni, van akinél nem szakad el, nálam mint kiderült már meg volt nyúlva, ha meg elszakad, jöhet az új motor, ami 5szörös kiadás ha bontott! Akkumulátor is bírta volna, ismerősnek 12 év után jött elő probléma a gyárival, én inkább nem szórakoztam már vele. Kettőstömegű is csak annyiból problémás, hogy mikor 5.-ben kigyorsítok mondjuk 3.-4. alkalommal egymás után, akkor túlpörög a fordulatszám egy picit, ill. mikor leállítom a motort, akkor beremeg a kocsi. Ezek mind-mind élhető problémák, ha így nézem, akkor 1,5mFt-tal több lenne a zsebemben. A termosztát is nyitva maradt, és 73 fok volt az üzemi hőfok, most mi az a fix +0,5 liter fogyasztás, kb. annyi különbség, mikor a 255ös nyárik helyett a 225ös téliket teszem fel.
Te kivétel leszel, jó kocsit fogtál ki 🙂
Már volt olyan új autónk, amitől 100ezer km alatt szabadultunk, annyira gáz volt, szerintem 1,5 éves korában ment is.
Amúgy is mi itt ez a butás kodás, felvágós kodás?
Ha pedig még megjön a görénymentes akkor Malac kodás is lesz.
Én a Gondos kodás helyett a Gondol kodást ajánlom mert Csúnyás kodás és Vias kodás lesz a Kot kodás vége.
Nem tudom kinek jó ez a konstrukció (de, tudom), mi inkább úgy gondolkodtunk, hogy veszünk egy új Focus-t, 12-14 évig megtartom, majd eladom bármennyiért. Mivel az előző autómat is 13,5 évesen adtam el szerintem kifejezetten szép állapotban, ha nem zúzom le, akkor nem számítok semmi komoly bajra évi 14ekm futás mellett.
Ha így nézem, akkor havi 30e egy autó, ehhez hozzátartozik a casco, kötelező, súlyadó, gumizás, üzemanyag, karbantartás, szóval ezzel együtt szerintem simán 50e forint körül járunk/hó. Ez bruttó, nem pedig nettó, ahogy a szponzorált tartalomban szerepel 🙂
Aki nem tud havi 150.000 ezret félretenni az itt a legolcsóbb Fabiat sem tudja megvenni. Aki meg félretudta ezt tenni annak nem Fabiája van. Ez a konstrukció sok meggondolatlan buta embert fog a nyomorba dönteni. Ez a 2016-2017-es esztendő ‘svájcifarnkhitele’, amiből menekülni sem lehet egykönnyen.
mert 200ezertől jönnek a nagy kiadások.
Ha tekert órás autót vettél.
Nekem a Mercimben 268.000 km van és egyetlen javítása volt ami 290.000 Ft volt és nem karbantartás jellegű, az elektronikus gyújtáskapcsoló (ICE modul)
A BMWmben 161.000 van 10 éves és 50.000 Ft-nál drágább javítás nem jött.
Az tény hogy egy 60.000 km-t futott autóval semmi baj nem lehet, ráadásul addig garanciális is.
…ja és az ‘X’ már megint lemaradt.
„130 ezerért egy új Superb elég jó ajánlat?”
164.146 te ostoba majom. Egy magánszemély sehogy sem fog ÁFÁt visszakapni.
Senkiháziak kezében van az autós ájságírüó szakma.
„65 ezerért új Fabiába ülhetünk”
Nem, 65+Áfáért ülhetünk új Fábiába, mivel magánszemélyek soha nem tudják az ÁFÁt visszaigényelni. 65e-el szépek lennének a számok, 65+Áfa már rohadtul nem az.
Az okfejtésed annak jó, akinek lapul 4millió a mellényzsebében, és azt pont egy ilyen autóra akarja költeni. A havidíj meg azoknak jó, akik nem látják reálisnak ennyi összekuporgatását (azt most hagyjuk figyelmen kívül, hogy mire összeszedik, nem ennyibe fog kerülni egy új), de azért beleülnének egy fingmentes kocsiba.
Mindenki gondolja meg, mi a fontos a számára. Lehet bármelyik, meg lehet használtat is venni, de nem neveznék butának valakit, ha ilyen konstrukcióba belemegy.
Skoda Fabia 1.2TSI Ambition mire metál fényt kap és névre írják és pár pici extra belemegy, addigra a kb. 4,1milliós ár-ból a 400ezer Ft-os árkedvezménnyel újra 4,1mFt-nál vagyunk. Ha ezt a pénzt infláción felüli legalább 2%-ot hozó állampapírba tudjuk helyezni, akkor 4 év múlva kb. 4,5millió Ft lenne belőle, tehát ténylegesen ennyibe kerülhet a kocsi (elesünk 400ezer Ft kamatnyereségtől).
4,5 éves 69 lóerős fabiát 32ezer km-rel 1,9mFt-ért árulnak. Számoljunk kereken 2mFt-tal a mi új fabiánkra, hiszen elviekben max. 60ezer km-res lehet majd a 4 évig évi 15ezer km-rel számolva.
Tehát legyen az értékvesztésünk 4 év alatt 2,5mFt, ez havi 52ezer Ft. Nem tudom, hogy a gépjárműadó, kötelező mennyibe kerülhet éves szinten, de hasraütés alapján legyen 15 és 10ezer Ft, tehát évi 25ezer, azaz havi 2ezernél picit több, tehát már felfele kerekítve havi 55ezerbe kerül a kocsi.
A márkaszervízben az olajcsere meg kéne álljon 30ezer Ft-ból, és ha ezt évi szinten meg is teszik, akkor az havi 2,5ezer.
A téli/nyári gumi csere és tárolás jó kérdés, főleg h márkaszervíz esetén mennyi, legyen évi 20ezer Ft-os költség a 2 gumicsere + tárolás ára a márkaszervízben. amit kerekítsünk havi 2ezer Ft-ra.
Összességében tehát havi 59,5ezer Ft-ba kerülhet egy magánszemélynek az, hogy évi 15ezer km-t megy, új kocsit vett, amit elad 4 évesen, közben a kötelező olajcserék, ill téli/nyárigumicserék, kötelezőfizetés és gépjárműadófizetés megy. Itt viszont talán casco is van, azt tényleg passzolom mennyi lehet havi bontásban, de én mint új tulaj azt nem kötnék, de ez egyéni prerefencia kérdése.
Tehát magánszemélyként évi kb. 60ezer Ft-ba kerülne egy ilyen kocsinak a fenntartása úgy, hogy az üzemanyag nincsen beleszámolva. A skoda lehetősége évi 83ezer Ft (vagy gondolom ez az alap kocsi extrák nélkül, mi meg picit extrázottat számoltunk, és még ki tudja milyen kezelési költségek merülnek fel belépéskor és kiszálláskor).
Tehát felmerül a kérdés, hogy kell-e havi +23ezer Ft-ért nekem a zsír új autó 3-4 évre 828ezer Ft – 1,104m Ft többletkiadás-ért azért (tehát mintha 4,1 helyett, ami kamatveszteséggel 4,5, de ez most mindegy, tehát 4,1 helyett 4,9-5,2mFt-ért vettem volna a kocsit), mert épp aktuálisan nincsen pénzem az új autóra, csak nagyon akarom és ezért legalább ennyivel szegényítem meg magam 3-4 év alatt.
7 literes fogyasztással számolva az évi 15ezer km 350Ft-os benzinár mellett évi 368ezer Ft-os költség, tehát felfele kerekítve havi 31ezer Ft-ról beszélhetünk. Kérdés, hogy baj-e ha túllépjük. Ha mienk a kocsi, akkor nem baj.
Tehát saját tulajdonra véve az évi 15ezer km-res használat mindenestül kb. havi 90-91ezer Ft-ra jön ki, az új skoda-programmal élve pedig havi 113-114ezer Ft-ba kerül az, hogy kocsink van és használjuk is.
És igen, ez csak egy városi kisautó kismotorral…
Ha valaki olyan buta, hogy autót hitelre vesz (hiszen sosem fog pénzt termelni, hacsak nem elengedhetetlen a munkához), akkor érdemes lehet megnézni, hogy ezzel a skoda-programmal olcsóbban jönne-e ki, de én eddig bármit is néztem, mindig úgy jártam volna a legjobban, ha saját zsebből fizetem az egészet.
A vállalkozókat se csapják be a számok, csak osszon le mindent 1,27-tel, és ahhoz képest nézze a skoda-program nettó árát.
Remélem ezek a számokat látva inkább gyűjtöget mindenki, vagy inkább megveszi az épp levedlett 4 éves 60ezer km-res ajánlatokat 😉 Persze akkor már felmerülhetnek nem várt költségek, de az én BMW-mbe is szinte csak most 8 évesen 200ezer km-nél kell beleönteni kb. 1,5m Ft-ot úgy, hogy igazából a kocsinak semmi komoly baja, csak megelőzés céljából, hogy az elkövetkező 30-50ezer km-ren tutira ne maradjak az út szélén, egyébként aki igénytelen, annak ezt a 1,5-et sem kellett volna elköltenie rá. (vezérműlánc-csere, kettőstömegű, kuplungszett, lengőkarok, lengéscsillapítók, akkumulátor, gumibakok kb. mindenhol, olajak és szűrők itt-ott, tömítések és még sorolhatnám, de most újabb 8 év és 200ezer km alatt már csak egy turbó felújítás lesz hátra, és max. elektronikai cuccok adhatják meg magukat belül, de ez kb. reális, mert minden használt bmw-be, ami már 8+ éves 200+ezer km-res, szinte kivétel nélkül 1-2 éven belül beleöntenek 1,5mFt-ot, az meg szinte semmit nem változtat az összegen, hogy 2literes v. 3literes kocsiról van szó)
A lényeg, hogy 60ezer km-res 4 éves kocsinak ilyen költségei nem lesznek még jó pár évig, és egy valós 8 éves 120-150ezer km-res kocsinál sem hiszem, hogy fellépnének ilyen költségek, tehát érdemes 3-8 éves max. 150ezer km-res kocsikat választani, mert 200ezertől jönnek a nagy kiadások.
Uraim! Ez etikatlan es nem magan embereknek van kitalalva!Az elso superb tulajdonosa vagyok 2004 ota! Nincs semmi nagyobb kopo forgo alkatresz csere ennyi km -ig !Masodlagosan lassan mercedes arban van a superb ! Nezzetek meg a legujabb ajanlatot! Nem ero meg csak aki letudja irni a koltsegeket es az adot! Amugy meg az autohuse lizing jobb ! Ez az egesz orszag otthon lehuzas! Nemet fizeteshez lett kitalalva nem a szegeny magyaroknak !
https://www.skoda.hu/erdeklodoknek/finanszirozas/privat-berlet/modellek
https://www.autohaus24.de/neuwagen-kaufen/skoda?mode=leasing
es utoljara! 310 euroert vagyis fabia araban mercedes gla t lehet kerni!
https://www.autohaus24.de/neuwagen-kaufen/mercedes-benz/gla/gelaendewagen?mode=leasing&lvkd=P#conditionSwitch
Gute Nacht!