Egyedi frontrészt kapott a Lancia, így könnexén felismerhető lesz
A Stellantis méltatlanul elfeledett márkája végre megtörte a csendet, és hivatalosan is bemutatta az Ypsilont, amely első ránézésre már akár ismerősnek is tűnhet, hiszen a testvérmodellek sziluettjét örökölte, de a formatervezők tudtak belevinni annyi egyediséget, hogy jól elkülöníthető legyen a többi kisautótól a konszernen belül. A nevéhez hűen több ponton is megjelenik rajta az Y motívum, kezdve az frontrésszel, de a felniken is fellelhető a mintázat, csakúgy mint a hátsó lámpák megjelenésében. A többi Stellantisos kisautóhoz képest továbbá jelentős különbség, hogy a hátsó ajtó kilincsei a C-oszlop mellé kerültek.
4,08 méter hosszú, 1,76 méter széles és 1,44 méter magas
Elöl és hátul is feltűnik az Y motívum
A rejtett hátsó kilincs mellett helyet kapott a megújult embléma is
Az utastérben már a kör motívumok is hangsúlyosak, viszont a műszerfalat egyértelműen a két kijelző uralja, amelyek átmérője 10,25 col. Néhány fizikai gomb azért megmaradt, illetve adott a telefontöltőpad is, az irányváltó pedig a középkonzolon tipikus Stellantis megoldás.
Két 10,25 colos kijelző kapott helyet a műszerfalon
Töltőpad is van, amellett egy plakett, ami a piacra kerüléskor bemutatkozó limitált szériát jelöli. Ebből csupán 1906 készül, ez pedig egy nem is olyan bújtatott utalás az alapítás évére
A CMP / eCMP platformra épülő Ypsilon a piacra vezetéskor kizárólag elektromos hajtáslánccal elérhető, amely 156 lóerőnyi teljesítményre és 260 newtonméterre képes. Az energiát egy 51 kilowattórás akkumulátorban tárolja, amely a WLTP ciklus szerint 403 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az így is csupán 1584 kilogrammot nyomó autót 24 perc alatt lehet DC gyorstöltővel 20-ról 80 százalékra feltölteni. A Lancia az elmúlt években csak az olasz piacon értékesített, viszont az Ypsilonnal megpróbálnak visszatérni a nemzetközi vérkeringésbe is, és több mint 70 európai kereskedésben lesz fellelhető a modell. Az idei év későbbi szakaszaiban a nagyobb piacokon már biztosan elérhető lesz, de Magyarországon valószínűleg csak jövőre, hiszen Németországban is csak 2025-ben kezdődik az értékesítés.
Később lágy hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz az Ypsilon
Nem az a legnagyobb baj hogy 13 év után mutatott be új modellt, hanem hogy addig is egy olyan autót árultak ami eleve egy picit átrajzolt Fiat Grande Punto volt, és nagyon rossz véleményeket kapott. Ja és kapott két ősöreg Chryslert ami minden volt csak nem presztízs.
Mindeközben ahogy a márka eltűnt az Európai szalonokból, sorra jelent meg az elit odltimer-rendezvényeken, így egy kis pihentetés után simán újra lehetett volna indítani a márkát egy rendes műszaki platformmal.
Sajnos a PURA tanulmány rémes, többször is kiállították élőben (pl Le Mans Classic 2023 https://egzostive.com/impressions-from-le-mans-classic-the-greatest-classic-car-race-ever/ , Retromobile 2024), a formai elemei kifejezetten rosszak még átvenni is.
Ez pedig egy sima Puegeot 208 a PURA orrával. Persze jobb mint a búcsúzú ősöreg Ypsilon, de kb ennyi…