Ahmad Daham a Közel-Kelet driftkirálya
Ahmad Daham, a leghosszabb páros driftelés egykori Guinness-világcsúcstartója, tavaly kötelezte el magát a Lexus RC F mellett. 855 lóerős, kompresszoros kupéja a világ első Lexus driftautójaként írt történelmet. Illetve azzal is, hogy az 5,7 literes V8-as motorral szerelt kupé rekord rövid idő, mindössze 70 nap alatt készült el. Ezt kellett felülmúlnia második Lexus versenyautójának. Jelentjük: sikerült.
Jordániában készítettek látványos videót a brutálerős RC F főszereplésével
Először is szénszálas kompozitokból építették újra a versenyautó karosszériáját, ezzel fél tonnát faragtak le a szériamodell tömegéből. A rajtra kész autó 1250 kilót nyom a mérlegen, és erre majdnem ugyanennyi lóerő jut. A helyi Lexus-importőr támogatásával megépített RC F ugyanis 1200 lóerővel koptatja az utakat. A motor azonban nem a legendás 3UR-FE. Az autó orrába beemelték az A80-as Supra soros hathengeres motorját. Az öntöttvas blokkos 2JZ motort a Garrett GTX3584 kódjelű turbójával, GSC Power Divison szelepekkel, valamint a Radium Engineering tripla üzemanyag-szivattyújával szerelték fel. Az eleve elpusztíthatatlannak tartott motor megbízhatóságát a Titan Motorsport száraz olajteknőjével javították, a teljesítményt egy Nitrous Express kéjgáz-befecskendező rendszer is fokozza. Az erőt pedig duplatárcsás versenykuplunggal felszerelt, négyfokozatú szekvenciális sebességváltó továbbítja.
1250 kilóra jut 1200 lóerő
A hátsó differenciálművet a Winters speciális egységére cserélték, amelyben villámgyorsan, akár közvetlenül a futam előtt lehet végáttételt cserélni. A fékek a Wilwood könnyített gyártmányai: a driftsportban mindennél fontosabb a rugózatlan tömeg minimalizálása, hiszen csak így valósíthatók meg a villámgyors irányváltások. A szélsőséges mértékű bekormányzásra alkalmas futómű minden irányban állítható, a kultikus japán Rays felnikre pedig Toyo abroncsokat szereltek.
Az alufelnik a japán Rays termékei, Toyo abroncsokat kaptak
Mivel egy versenyautóról van szó nem is érdemes utastérről beszélni, nevezzük inkább vezetőfülkének. Amelyben a digitális műszeregység egy 5 colos színes TFT kijelzőn jeleníti meg a teljes egészében testre szabható információkat. A leolvashatóságról magas kontraszt és automatikus fényerő-szabályozás gondoskodik, ráadásul elég összedugni a szintén a Link által szállított motorvezérléssel, és azonnal részletes diagnosztikai adatokat kap a pilóta, aki szénszálas vázú Sparco versenyülésben foglalhat helyet. Nézzétek meg mozgás közben is az autót!
A kormányt a Sparco, a hatpontos öveket a Schroth, az állítható pedálsort a Tilton szállította. A műszerfalpanel is szénszálas