Látni benne a Lamborghinit, de nagyon versenyautós a Zyrus szörnyetege
Versenyautóval utcán közlekedni közel lehetetlen, mégis temérdek gyártóról, kisebb műhelyről hallunk, akik mindenáron olyan modellen dolgoznak, amivel versenypályán és utcán is egyaránt lehet közlekedni. A legújabb ilyen a norvég Zyrus műve, az LP1200-as versenyautójuk alapján, mely a Skandináv GT+ Bajnokságban szerepel és a Lamborghini Huracán Super Tofeóra épül, elkészítették annak közúton is használható változatát. Ehhez egy "hétköznapibb" alapot is választottak, az LP1200 Strada a Huracán LP640-4 Performantéból készül.
A teljes karbonszálas aerodinamikai csomag több mint 2 tonna leszorítóerőt képes termelni
A teljes karbonszálas aerodinamikai csomag messze nem csak látszat. 200 km/h-nál több mint 2 tonna leszorítóerőt képesek termelni a sportautó számára, aminek a motorját, a Győrben készülő 5,2 literes szívó V10-est 1200 lóerőre húzták kettő darab turbóval. 157 kilóval nehezebb a dedikált versenyautónál, de 126-tal még így is könnyebb az alapot adó Performanténál. 1427 kilogrammra jut 1200 lóerő teljes gázon, a Zyrus csaknem 600 alkatrészt cserélt le a Huracán Performantén. A teljes tolóerőt csak versenypályán érdemes megpróbálni kihasználni, közúti módban úgyis "csak" 900 lóerő érhető el az elektronikai korlát miatt. A Zyrus fejlesztői több mint 6000 kilométert pakoltak bele a prototípusba alig két év alatt, mindezt csak versenypályán, és közel 215 millió forintnak megfelelő összeget kérnek az elkészült autóért, amiből csupán 12-t építenek.
Motorja 5,2 literes V10-es, de két turbóval és számos új alkatrésszel 1200 lóerőre húzták a teljesítményét