1200 kilométer hatótáv, 7 személlyel! – Ford Galaxy Hybrid teszt
Jó, hogy még ilyen is van: igazi családi autó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagybetűs családi autó a Ford Galaxy, pontosabban nagycsaládos autó. Méghozzá nem teherautós alapokon! Tény, hogy érezhető rajta, már 2015 óta piacon van a 3. generáció. Ám most full hybrid hajtáslánccal, akár 1200 kilométeres hatótávval, frissen csábít.
Pont ez a hajtáslánc az apropója a mostani tesztnek, hiszen a Galaxy harmadik generációja már 2015 óta a piacon van, ráncfelvarrást pedig 2019-ben kapott. Arca a Focus harmadik generációját idézi.
Mindenképp sportos a szegmensben, úgyhogy kimondottan látványos a családi autók között. Annak ellenére, hogy igazi egyterűként azért mégiscsak egy nagy téglalapról beszélünk. Ez oldalról látszik leginkább, de itt is oldja az egyhangúságot az ablakkeretek alján végigfutó krómcsík. Hátul pedig a lámpák formája összhangban van az első fényszórókkal, így kiad egy kerek egészet a formaterv, külön izgalmas kis részlet a hátsó ablak két szélén látható fekete légterelő elem. A látvány megspékelhető még 19 colos felnikkel is, bár ezzel csínján kell bánni, mert a Galaxy futóműhangolása is a sportos vonalat követi, tehát a feszes felé hajlik.Viszont öntöltő hibridként ugye nem képes huzamosabb ideig villanyhajtással közlekedni, az 1,1 kWh-s akksi erre nem alkalmas, de arra igen, hogy alacsony fogyasztást érjünk el.
Legalábbis egy ekkora autóhoz mérten alacsony fogyasztást. Vegyes használatban kerek 7 literes átlag jött ki, de városban 4,9 litert is mutatott a kijelző. Értelemszerűen az autópálya a hibridek gyenge pontja, de 8 liternél itt sem kért többet a hibrid Galaxy. Miközben menetkomfortja sem hagy kívánnivalót maga után. Csendesen suhan, a szélzaj sem jelentős, viszont ahogy említettem, a futómű hangolásával feszesebb irányba mentek el. Ezért érzékenyebb a rossz minőségű utakra, cserébe egészen élménydús a kanyarokban. Nagyobb tempóval is stabil, magassága ellenére nem érezni vészesen dülöngélősnek. Ráadásul a kormányzása is a Fordtól megszokottan közvetlen. Összességében pedig akár 1200 kilométert is képes megtenni, persze attól függően, hogy ebből mennyi a városi kilométer.Árak
Tesztmodell alapára
15 060 000 Ft (2022.03.23.)
Tesztautó ára
17 153 000 Ft (2022.03.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2488 cm3
Teljesítmény:
141 kW (192 LE)
Nyomaték:
200 Nm 4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10 s
Végsebesség:
182 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4848 mm
Szélesség:
1916 mm
Magasság:
1747 mm
Saját tömeg:
1903 kg
Össztömeg:
2596 kg
Tengelytáv:
2850 mm
Karosszéria-kivitel:
Egyterű
Csomagtér:
300-1206 l
Belső szélesség elöl:
2600 mm
Belső szélesség hátul:
2640 mm
Belmagasság elöl:
940-1000 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250-350 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1130 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1130 mm
Csomagtér magassága:
960 mm
Csomagtér hossza:
310-1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
1180 mm
Raktérnyílás magassága:
940 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (benzin)
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
2488 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
e-CVT
Nyomaték:
200 Nm 4500 1/min-nél
Teljesítmény:
141 kW (192 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
182 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10 s
CO2-kibocsátás:
148 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km