120 tonnás szerelvényt vontattak egy Discoveryvel
A Land Rover újabb házi rekordja: 120 tonnát húzott a Discovery
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Land Rover legújabb kísérletében ismét nagyon sok tonnát húzattak el egyik legújabb autójukkal. A Discovery most egy ausztrál közúti szerelvényt vontatott.
Évtizedek óta bizonygatja autói szívósságát és erejét azzal a Land Rover, hogy mindenféle elképzelhetetlen helyzetekben vontatnak velük nagyon sok tonnát. Legutóbb egy Discovery Sport mögé kötöttek három vagont, az autót pedig úgy alakították át, hogy sínen is tudjon közlekedni. A mostani helyzet valamivel hétköznapibb, hiszen itt különösebb átalakítás nélkül állították a szerelvény elé a Discoveryt. Hogy mi is ez a szerelvény? Ausztrália tele van a szigetet átszelő nyílegyenes utakkal, de mivel vasút annál kevesebb, így közúton oldják meg az áruszállítást kamionokkal. A vontatók mögé több utánfutót is kötnek, jelen esetben hét pótkocsis nyerges robbant le.
A tömeg metrikus számolás szerint 120 tonnányi, a nyerges vontató 529 lóerővel és 2983 Nm nyomatékkal mozgatja a pótkocsikat. ezzel szemben a segítségre érkező V6-os dízellel szerelt Discovery csupán 254 lóerőt és 600 Nm-t teljesít, és hivatalosan 3500 kilót vontathat maximálisan. Ennek most több mint 34 szeresét vontatta 16 kilométeren keresztül. Nagy munka a megmozdítás, a tempó tartása már kisebb feladat, 44 kilométeres átlagsebességgel húzta a szerelvényt. Viszont meg is kellett állítani azt, amihez már vélhetően kevés volt a Discovery fékrendszere, ám ez a részlet a videóból már kimaradt.
A tömeg metrikus számolás szerint 120 tonnányi, a nyerges vontató 529 lóerővel és 2983 Nm nyomatékkal mozgatja a pótkocsikat. ezzel szemben a segítségre érkező V6-os dízellel szerelt Discovery csupán 254 lóerőt és 600 Nm-t teljesít, és hivatalosan 3500 kilót vontathat maximálisan. Ennek most több mint 34 szeresét vontatta 16 kilométeren keresztül. Nagy munka a megmozdítás, a tempó tartása már kisebb feladat, 44 kilométeres átlagsebességgel húzta a szerelvényt. Viszont meg is kellett állítani azt, amihez már vélhetően kevés volt a Discovery fékrendszere, ám ez a részlet a videóból már kimaradt.
A legnehezebb megmozdítani aztán már gurul szinte magától oda már nem kell akkora erő …
Azért ez annyira nem nagy dolog, ha azt vesszük, hogy Nick Árpád 60 tonnát húzott foggal…
Pedig szerintem nincs 254 lóerő és 600 Nm teljesítménye 🙂