12 százlékot spórol a Mitsubishi új benzinmotorja
Új 1,8 MIVEC motor a Mitsubishitől
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Start-stoppal és harmadik generációs MIVEC szelepvezérléssel érkezik a Mitsubishi új, négyhengeres benzinmotorja.
Új modellekkel nem nagyon kápráztat mostanában a Mitsubishi, viszont annál aktívabbak a motorok és hajtáslánc-megoldások fejlesztése terén.
Most kiadták az első adatokat legújabb, 1,8 literes, 4J10 kódnevű MIVEC, változó szelepvezérlésű rendszerrel ellátott benzinmotorjukról, és újonnan kifejlesztett Auto Stop & Go (AS&G) rendszerükről.
Az AS&G technikával felszerelt új négyhengeres még ebben a hónapban piacra kerül Japánban a hazai RVR, Galant Fortis és Galant Fortis Sportback típusokban, majd megjelenik a nemzetközileg forgalmazott ASX/Outlander Sport, Lancer és Lancer Sportback testvérmodellekben is. A gyártó állítása szerint az új motorral a japán mérési ciklusban számolva 12 százalékkal javul az említett modellek fogyasztása.
Az 4J10 motor legfontosabb újítása a MIVEC rendszer harmadik geberciója, melyben folyamatosan változik a szívószelep nyitásának mértéke, nyitva tartásának időtartama és maga a nyitás időpontja is, és ezzel a Mitsubishi a korábbi két változat összes előnyét sikeresen sűrítette egyetlen egységbe. A motor japán változata hatezres fordulaton 139 lóerőt ad le, legnagyobb, 4200 1/percnél jelentkező nyomatéka pedig 172 Nm.
Az új start-stop rendszer különlegessége, hogy míg a cég előző megoldása kézi váltóval volt használható, ezt kifejezetten fokozatmentes CVT váltóval felszerelt autókhoz fejlesztették ki.
Jól hangzik ez a technikai megoldás ,csak az a kérdés hosszú távon mennyire lesz megbízható.Az elektronika öregedésével sok kellemetlenség jelenik meg.De ,mivel tisztában vagyok azzal ,hogy a mai autók 5évre készülnek ,sok sikert kívánok.Nekem nem telik új „vasra”,így marad a szopás a régi fantazmagórikus megoldásokkal,5 év után. A Mitsubishi jó autó ,csak horror áron mérik a gyári alkatrészt,és ha mégis kell ,akkor egy alkatrész árán vehetsz egy másik autót is.Így mostanság azt az autót választom melyhez a gyári alkatrész ,ami esetlegesen nincs utángyártottba ,a legjobb áron van.PL:Nekem carismához kellett fojtószelepház:300ezer! a légtömegmérő205ezer?!mi ez zsebmetszés—–hajrá mitsubshi!Csak megjegyzem a bmw-hez 60ezer a légtömegmérő.Ezen ha nem változtat a mitsu akkor nem lesz igazán tömegautó,de nem is az a cél,hanem mi?Csak lenni a 26..akárhányadik helyen?Pedig jó megoldásai vannak ,de valahol „elkúrták”,hol is???Tisztelettel :Somogyi László!
Érdekes színfolt egy új szívómotor,amikor szinte mindenki turbósat fejleszt.Nincs turbó,nincs probléma:-).