1,2 milliós árkedvezménnyel itt az Opel Insignia Grand Sport
Opel Insignia Grand Sport nemzetközi bemutató és menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nőtt és lefogyott, elődjénél akár 200 kilogrammal könnyebb az új Opel Insignia. Gyártóhelye, Rüsselsheim környékén meggyőző volt.
Kilenc évvel ezelőtt, 2008-ban debütált, 2009-ben Év Autója díjat kapott, továbbá több mint 940 ezer példányban kelt el az Opel Insignia első generációja. Most pedig itt a második, ami ötajtósként első ízben Grand Sport névre hallgat, a kombi maradt Sports Tourer. Az ötajtós elnevezése is árulkodó: elődjénél sportosabb, éles vonalakkal rajzolt, a 2013-as Monza Conceptre emlékeztető, mindössze Cw=0,26 alaktényezőjű karosszériát kapott. Igazából ma is azzal gurít nagyot az Insignia, amivel tette 2008-ban is: elődjéhez mérten formavilágával és minőségével is komoly előrelépés.
Opel Insignia, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Grand Sport | 4897 | 1863 | 1455 | 2829 | 490-1450 |
Sports Tourer | 4986 | 1500 | 560-1665 |
Hosszban 5,5 centivel több az új Grand Sport, mint a korábbi ötajtós, széltében 7 mm-rel nőtt, nagyobbak lettek a nyomtávok is, a magasság viszont 29 mm-rel csökkent. A fejtér ennek ellenére nem lett kevesebb, elöl ugyanis a sofőr ülése is 3 centivel lejjebb került. Hátul 23 mm-rel rakták lejjebb, ott 8 mm-rel nőtt is a fejtér, ami érezhető is, valóban jobban el lehet férni hátul. Utóbbi főként annak köszönhető, hogy a tengelytáv 9,2 centis többletével jelentősen nőhetett a hátsó lábtér. A gyári anyag szerint csak 2,5 centivel lett nagyobb a hátsó sor térdhelye, érzésre azonban többel. Eddig passzentos volt az Insignia második sora, most kifejezetten tágas.
De nem csupán nagyobb és tágasabb lett a második generációs Insignia, hanem könnyebb is elődjénél. Ez persze rá is fért; az ötajtós esetén 175, a Sports Tourernél 200 kilogrammos fogyókúra valóban érezhető is. Pehelysúlyúnak most sem mondható a középkategóriás Opel, de már nem is túlsúlyos. Csak a karosszéria tömege 13%-kal, 59 kilogrammal csökkent a nagyszilárdságú acélok használatával (ezekből ugyebár kevesebbet is elegendő beépíteni), miközben 9%-kal javult a torziós merevség. Pedig technika aztán bőséggel került bele. Az Opelnél első ízben gyalogosgázoláskor automatikusan emelkedő aktív gépházfedél alapáron kerül bele, ahogyan alapáras az Opel Eye kamerarendszer aktív sávtartóval, követési távolság érzékelővel, ráfutásveszélyre figyelmeztetéssel és automata fékrendszerrel, opcióként pedig minden eddiginél több sofőrsegédet és extrát kaphatunk.
A motorpaletta dacol a downsizinggal, a ma divatos rightsizingot hozza inkább. Így a belépő benzinmotor már nem 1,4, hanem 1,5 literes, elődjénél persze takarékosabb. Az új motor a szentgotthárdi kis motorcsalád legújabb és egyben legnagyobb tagja. Soros, négyhengeres, turbós és persze közvetlen befecskendezésű. Kétféle teljesítménnyel, 140 és 165 lóerővel kérhetjük, nyomatéka mindenképp 250 Nm. Az erősebbik 1,5-ös a korábbi 1,6-os 170 lóerőst váltja, opcióként automata váltóval. Igaz, utóbbi csak 6 fokozatú, míg a 2,0 literes, 260 lóerős csúcsverzióé alapból 8 fokozatú Aisin automata. Alapáras a hátsó kerekeknél oldalankénti nyomatékirányítós adaptív öszkerékhajtás is a csúcsgéphez. A dízelek közül a belépő a 110-136 lóerős 1.6 CDTI, a 2,0 literes dízel 170, ikerturbóval 210 lóerős. Ahogyan a benzineseknél, úgy a dízeleknél is mindenképp kézi váltóval szerelt a belépő verzió, de az erősebbik 1,6-os 6 fokozatú automatával is kérhető. A 2,0 literes, 170 lóerős akár már összkerékhajtással és a 8 fokozatú automatával is kérhető, míg a 210 lóerős mindenképp automata és összkerekes.
Opel Insignia, 2017 - benzinmotorok
1.5 Turbo (140 LE) |
1.5 Turbo (165 LE) |
2.0 Turbo 4x4 (260 LE) |
|
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1490 | 1998 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (automata/6) | automata/8 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 140 (5600) | 165 (5600) | 260 (5300) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (2000-4100) | 250 (2000-4500) | 400 (2500-4000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,9 | 8,9 (9,4) | 7,3 |
Végsebesség [km/h] | 210 | 225 (218) | 250 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,9 | 5,7 (6,1) | 8,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 133 | 130 (138) | 197 |
Saját tömeg [kg] | 1440 | 1440 (1472) | 1649 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2015 | 2015 (2040) | 2200 |
A menetpróbában a 165 lóerős 1.5 Turbót és a 2,0 literes, 170 lóerős - az autóra írt felirat szerint Turbo D-t - kézi váltóval vezethettük. Feltűnően hosszú áttételezésűek a váltók, így remek autópályázóvá teszik az Insigniát, de városban, országúton is jól használható. Élhető az 1,5-ös, 165 lóerős benzines is, persze nagyobbat lép a 2,0 literes dízel. A kézi váltók jól kapcsolhatók, de hosszú úton járnak. A kínálat ördöge a 260 lóerős, összkerekes verzió. Autópályán vagy országúti előzéseknél az amúgy szintén nem tohonya testvéreihez képest is messze fölényesebben mozog. Még hozzá sem alapáras a Flex Ride rendszer, ami legújabb generációjával nem csupán a folyamatosan változó elektronikus vezérlésű lengéscsillapítást hangolja át, hanem például a szintén elektromos rásegítésű kormányzást, a gázpedál érzékenységét, ha van, az automata váltó és az összkerékhajtás hangolását, valamint a digitális motorhang-fokozást. Utóbbit a 2,0 literes turbós csúcsgép kapja meg. És azt kell mondjam, hatásosan dolgozik, persze a kipufogóval együtt, ami szintén szép hangokat ad. Szemben a motorral, amit egyébként nemigen lehet hallani - ez persze szintén pozitívum.
Opel Insignia, 2017 - dízelmotorok
1.6 CDTI (110 LE) |
1.6 CDTI (136 LE) |
2.0 CDTI (170 LE) |
2.0 CDTI 4x4 (210 LE) |
|
Emissziós norma | Euro 6 | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1956 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (automata/6) | kézi/6 (automata/8) | automata/8 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 110 (4000) | 136 (3500-4000) | 170 (3750) | 210 (5800) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 300 (2000) | 320 (2000-2250) | 400 (1750-2500) | n. a. |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,6 | 10,5 (10,9) | 8,7 (n. a.) | n. a. |
Végsebesség [km/h] | 205 | 211 (203) | 226 (n. a.) | n. a. |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,0 | 4,3 (5,1) | 5,2 (n. a.) | n. a. |
CO2-kibocsátás [g/km] | 105 | 114 (134) | 136 (n. a.) | n. a. |
Saját tömeg [kg] | 1503 | 1503 (1522) | 1582 (n. a.) | n. a. |
Megengedett össztömeg [kg] | 2035 | 2070 (2095) | 2185 (n. a.) | n. a. |
Pozitívum szép számmal említhető még. A Grand Sport formájával én személy szerint nem tudok betelni,
szemből ütős autópalyatakarító, de minden egyéb irányból elég karakteres, hátulról kecses is.
Oké, a far kapcsán van negatívum is: a hátsó szélvédő feltűnően torzít. Ellenben a légáramlatok olyan jól hangoltak, hogy ablaktörlő nélkül, zuhogó esőben is villámgyorsan lemegy róla a víz, már amennyiben haladunk. Óriási jóság az Astra LED-mátrix fényszórójának LED-számát duplázó, oldalanként 32 LED-es adaptív fényszóró. Természetesen vakításmentes, automata, akár 400 méterre világító reflektorral. Legalább ekkora jóság (a szintén Opel-elsőség) teljes felülnézeti képet adó kamerarendszer és a navigáció mellett akár a fordulatszámmérő megjelenítésére is képes head-up display is. Valamelyest, középső részével konfigurálható a sofőr előtti műszerblokk is, de ez manapság már nem túl nagy szám. hoz újdonságot az Opel opciós OnStar rendszere is: a személyes asszisztens immár szállodát is foglalhat, illetve parkolóhelyet is kereshet számunkra.Németország útjain a 18 colos felnikkel egészen, a 20 colosakkal még éppen kényelmes volt a MacPherson első és ötlengőkaros hátsó futóművel. A hazai utakra vélhetően kiváló lesz az alapáras 16 colos kerék, csak azt nem tudni, azzal miként fog festeni, mert még a 18 colos abroncs is ballonosnak tűnik alatta. A felnikínálat egyébként bőséges, már csak azért is, mert az új Insigniával debütál az Opel Exclusive sorozata: egyéni ízlés szerint keverhető színekkel, kárpitokkal, extra kerekekkel. Ezzel az Opel is tovább lép az Adam által már elindított egyéni kivitelek útján. Nem titkoltan prémium kiszolgálást és a prémium autók vevőkörének csábítására is képes, de bevallottan nem prémium, elérhető árú autót kíván adni. Utóbbi mindenképp igaz, hiszen az új Insignia Grand Sport már hazánkban is előrendelhető, 7,66 millió forintos kezdőárából a minden modellre érvényes 1,2 millió forintos kedvezménnyel kapásból 6,46 millió forint lesz. Mindez annak tükrében elég kedvező, hogy már az alapverzió is kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, elektromos rögzítőfékkel, LED menetfénnyel szerelt - sok más mellett természetesen. A csak néhány hét múlva gyártásba kerülő Sports Tourer felára sem vészes, 200 ezer forint. Ha minden extrával rendeljük a csúcsverziót, egy hasonló német prémiummodell (a márkákat nem kimondva, de A, B és M vetélytárs) 32-42%-kal lenne drágább a gyár kalkulációja szerint. A már sorozatgyártásban készülő ötajtós Grand Sport Insignia első példányai május végén várhatók hazánkba, júniusra a kombik is befutnak. Aki most rendel, az nyaralni már új Insigniájával mehet. Bár a próbált verziók is meggyőzőek voltak, akár a teljesen alap benzinessel vagy dízellel is élhetőnek tűnik a tömegcsökkentett, ellenben növesztett Insignia. Van akkora lépés elődjéhez képest, mint amekkora az volt a Vectrához mérten. Márpedig az sem volt szerény.
Opel Insignia, 2017 - a bevezető kínálat akciós alapárai (Ft)
Insignia | Edition | Dynamic | Innovation | |
1.5 Turbo 140 LE | 6 460 000 | 6 610 000 | 7 010 000 | 7 110 000 |
1.5 Turbo 165 LE | - | 6 910 000 | 7 310 000 | 7 410 000 |
1.5 Turbo 165 LE automata | - | 7 410 000 | 7 810 000 | 7 910 000 |
2.0 Turbo 260 LE 4x4 automata | - | - | 9 610 000 | 9 710 000 |
1.6 CDTI 110 LE | 7 060 000 | 7 210 000 | 7 610 000 | 7 710 000 |
2.0 CDTI 170 LE | 7 560 000 | 7 710 000 | 8 110 000 | 8 210 000 |
2.0 CDTI 170 LE 4x4 | - | 8 460 000 | 8 860 000 | 8 960 000 |
2.0 CDTI 170 LE automata | - | 8 210 000 | 8 610 000 | 8 710 000 |
2.0 CDTI 210 LE 4x4 automata | - | - | 10 110 000 | 10 210 000 |
Maradok a Vectra C GTS 3.2 V6 mellett. 🙂
Kívánatosabb példány mint a Vw Arteon . És szerintem jó 3-5 millióval olcsóbb is mint az Vw, Skoda Rapid 4 ajtós koppintása …
Viszont az ára nem is rossz, új modellre nem szoktak ekkora induló kedvezményt adni. Nagyon sajnálom, hogy most már ez is francia lesz…
Az Opel már megint felkapaszkodott az átlaghoz, de ez sajnos kevés lesz, mint mindig…
azt mondanám, hogy nem rossz. de nem túl egyedi…minden részletet láttunk már és itt inkább ez a baj. hogy van olyan részlet amit már elég régóta 🙂 persze ha az árcédula 40%-kal kevesebb akkor az már egy jó kompromisszum, de annyival el is van maradva.
Első ránézésre itt az új Passat! 🙂