Megdöbbentő volt az idejében, nem csak a Stirling Moss, az alap SLR is fölfelé nyíló ajtókat kapott, ráadásul a kabrió változat is
Valami azért hiányzik az AMG GT-ből, ami az SLR-ben megvolt. Az SLR igaz poszterautó, mindenki odavolt érte kicsiktől a legnagyobbakig. Persze lehet oda meg vissza imádni az AMG GT V8-as duplaturbós, akár 510 lóerős motorját, még sincs akkora felhajtás körülötte, mint amekkora az SLR körül volt. Valószínűleg az is közrejátszott, hogy a McLaren együttműködésével készült, és ez a két név együtt nagyon ütős volt akkoriban. Több különleges kiadás is készült az SLR-ből 2003-tól 2011-ig, de a legextrémebb mindenképpen a 2009-es Stirling Moss kiadás volt.
A kiindulási alapra csak a forma emlékeztet, mindent kicseréltek a McLarennél, de a kompresszoros motort is felhúzták 650 lóerősre
Stirling Moss 1955-ben volt a Mercedes F1-es pilótája, de a Mille Miglián is Mercedes színekben indult, ahol rekordidőt futva írta be magát a történelembe. Sajnos a Mercedes még ebben az évben kiszállt a versenysportból egy Le Mans-i tragédia miatt, így Moss a Maseratinál folytatta tovább. Amiatt az egy év miatt viszont neve összefonódott a Mercedesszel, és mivel a Mille Miglián egy 300 SLR volánja mögött ült, tiszteletére az újjászületett SLR-ből készült a nevét viselő verzió. Drasztikusan változtattak a karosszérián, az eredeti SLR-hez hasonlóan teljesen elhagyták a tetőt. Roadstert csináltak belőle, de még a szélvédőből is csak két kis plexidarab maradt. Szinte minden karosszériaelemet újra, egyedire cseréltek és 75 darabot gyártottak le belőle, de csak az vehetett, akinek már volt egy SLR-je.
Belül sem egyszerű, főleg a középső elválasztással. 10 kilométerrel hirdetik, a fotó szerint viszont csak 5-öt futott
Kompresszoros V8-as motor hajtja, 650 lóerőre húzták fel, így 3,5 másodperc alatt futja a 100-as sprintet, ez még mai szemmel is komoly eredmény. A változtatások ellenére utcán is használható, feltéve, ha valaki kimerészkedik egy ennyit érő autóval. Újkori ára is nagyjából 750 ezer euró volt, néhány éve darabonként 2,5 millióért cserélt gazdát két Stirling Moss is. Ez a példány most közel 4 millió eurós árcédulával feszít a legnépszerűbb német használtautós oldalon. Ne számoljanak, ez több mint 1,2 milliárd forint, amihez mondjuk hozzájárul, hogy összesen 10 kilométert futott az adatai szerint, a műszerfali kijelzőjén viszont csak 5 szerepel. Veszettül megy fölfelé az áruk, ezért még befektetésnek sem utolsó egy ilyen kocsi.