12 fontos részlet az új VW Golfról
A 8-as Golf jóval több annál, mint az előd furcsa hasonmása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Golfot újragondolni legalább akkora kihívás, mint a Porsche 911-et, épp ezért hoz mindig nagyon sok újat, főként technológia terén. A 8-as is temérdek érdekességgel érkezett.
Óriási kihívás generációról-generációra megújítani egy kategória élmezőnyében mozgó modellt. A Porsche 911 úgy tud egyre jobb és jobb lenni, hogy közben közel ugyanúgy néz ki, mint elődje, mégis nagyon más. A Golfnál most egy picit nagyobbat mert lépni a Volkswagen: a külsőt hangyányit extravagánsabbra vették, de a sziluett, a méretek és az arányok maradtak, ahogy az is, hogy első ránézésre megmondjuk; ez egy Golf. A modellidentitás megtartása mellett az innováció a legfontosabb, a Golf mindig is diktált, nem pedig követett, a 8-asra ez határozottan igaz. Oldalakat lehetne írni az új alkatrészekről és megoldásokról, ehelyett viszont összeszedtük azokat, amiket igazán fontos kiemelni.
A technológia maga nem nagy újdonság, ugyanakkor a Volkswagen modellkínálatában először az új Touaregben, majd a frissített Passatban jelent meg. Jellemzően más márkáknál is csak a magasabb kategóriában érhető el, ezzel szemben a Volkswagen már a Golfban is kínálja. Az IQ.LIGHT LED névre keresztelt fényszórókban oldalanként 22 különálló fénydióda világít, melyek blokkonként, külön-külön is képesek működni, 10-féle variációban szórhatják a fényt, és ezt aktívan állítja is menet közben, akár másodpercenként - a forgalmi helyzetek függvényében. Az új fényszórók emellett integrált futófényes irányjelzőket kaptak, melyek a vállalat szerint biztonságosabbak, mivel feltűnőbben jeleznek, mint a hagyományos villogás.
2. Mobilkulcs
Ahogy a legtöbb új modellnél, úgy a Golfnál is az okostelefon integráció, a multimédia és az online kapcsolatok fejlődése a legjelentősebb. A 8-as Golf egyik fontos újítása, hogy akár okostelefonunkat is használhatjuk kulcsnak, vagyis nem szükséges már magunknál tartani az autó eredeti kulcsát. Egyszeri aktiválás után a telefonos applikáción keresztül nyithatjuk ki az autót, majd a telefont a középkonzol megfelelő helyére téve az autó indítható. Pozitívum, hogy az okoskulcs megosztható, így egy család összes tagjának telefonja alkalmazható, vagy akár egy vállalat alkalmazottai között is könnyebb az autómegosztás. Egyetlen hátránya egyelőre, hogy csak Samsung telefonnal fog működni az autó megjelenésekor.
3. Innovision Cockpit
Hét generáció, 45 év és 35 millió eladott autó után elérkezett a pillanat a Golf életében, hogy teljesen megszabaduljon a mutatóktól. Egyre inkább terjed a digitális megoldás, és ahogy például a Peugeot 508/3008/5008 modelleknél, úgy már a Golfnál is alapáron jár a 10,25 colos kijelző a kormány mögé. A prémium kategóriában is találunk rá példát a Mercedes A-osztály személyében, de a kompakt szegmens nem prémium tagjai között a Golf az első, ahol már nincsenek mutatók. A felhasználói élmény az alapáron 8,25 colos multimédiás kijelzővel teljes, ami magasabb felszereltségnél már 10 colos is lehet.
4. Head-up display
Szintén magasabb kategóriákra jellemző a head-up display megoldása. A kompakt szegmensben már egyre gyakoribb extra, sőt, a Mazda3-nál már alapáras, ugyanakkor az olcsóbb, külön plexire vetítő megoldás a bevett alkatrész, főként ára miatt. A Golf ezen a téren már a komolyabb, könnyebben és természetesebben használható megoldást kapta, mely egyenesen a szélvédőre vetít külön plexi nélkül. Ez magasabban mutatja a szükséges információkat és élesebben is, akár navigációs utasítások is rákerülhetnek, de a fontos menetinfókat, mint a sebesség, vagy a táblafelismerő információi, mindenképp mutatja.
5. Travel Assist
A Golf 8 fejlett vezetéstámogatóinak összefűzött, közel önvezetést adó rendszere a frissített Passatban debütált. A radaros tempomat a sávtartó, a holttér-figyelő, ráfutásgátló és egyéb segédrendszerek együttes működése lehetővé teszi, hogy akár 210 km/h-s tempóig a Golf vezessen, természetesen folyamatos emberi jelenlét mellett. A kormánykerékbe épített szenzorok érzékeli, ha egy kézzel sem fogjuk a kormányt, így legfeljebb 15 másodpercig irányít helyettünk, azután megkezdődik a vészleállás. Először csak figyelmeztet, fény és hangjelekkel, majd apró, később nagyobb fékezgetésekkel, ha pedig nem reagálunk, vészvillogóval lehúzódik az út szélére, és megáll.
6. Mild-hibrid technológia
A hatékonyabb és főként tisztább üzem érdekében a Golf 8 már alapáron ad könnyű hibrid technológiát. A háromféle benzinmotoros hajtáslánchoz elérhető rendszer egy szíjhajtású indítógenerátorból, egy 48 Voltos akkumulátorból és fékenergia visszanyerőből áll. Mindenkpp jár majd a háromhengeres turbós benzines 110 lóerős kiviteléhez és az 1,5-ös turbó 130, 150 lóerős verziójához. Mindenképp hétfokozatú DSG váltót kapnak az eTSI motoros Golfok, amik akár menet közben, nagyobb tempónál is le fogják állítani a motort, ha éppen nem szükséges járnia. A szíjjal csatlakoztatott indítógenerátor előnye, hogy a motor berántása észrevétlen, így leállása és újraindítása vélhetően fel sem fog tűnni a sofőrnek menet közben.
7.Igény szerinti felszereltség
Elérkezett az idő, amikor az autó vásárlásakor felmerülő pénzügyi lehetőségeink nem fogják korlátozni az új autónk későbbi tudását. Egyszerűbben megfogalmazva később is okosíthatjuk az új Golfot, ha a vásárláskor nem akartunk vagy épp nem tudtunk költeni bizonyos funkciókra. A VW lehetővé teszi, hogy válogassunk a vásárláskor, de később, új hardver beépítése nélkül kérhessük bele a radaros tempomat aktiválását, a wifi hotspot működését, vagy akár a navigációét, ugyanis ezek fizikailag benne lesznek minden Golfban. Bár a BMW megelőzte a megoldást, mindenképp érdemes hozzátenni, hogy Apple telefonokkal már vezeték nélküli Apple CarPlayt is tud majd az új Golf.
8. Digitális panelek
Egyre kevesebb a fizikai kapcsoló az új autókban, és a Volkswagen csoport csúcs márkáinál már meg is jelentek a digitális panelek. Ahogy több új funkció és megoldás úgy ez is megérkezett a 8-as Golfba. A fényszóró kapcsolópanelje már az új érintőgombos, de nyomható és fizikai visszajelzést adó csinos tábla a jól felismerhető ikonokkal. Ez kontrasztosabb, egyszerűbb, és épp utóbbi miatt magasabbra, jobban látható helyre kerülhetett.
9. Shift-by-wire DSG váltókapcsoló
Fizikai kapcsolókkal ma már egyre kevesebb autóban fogunk találkozni, aminek az egyik legfőbb oka, hogy a digitális kapcsolók kisebb helyet foglalnak, maradhat hely a fontosabb dolgoknak. A Golf DSG váltós verzióinál most száműzték a hagyományos váltókapcsolót, a helyére pedig egy csinos kapcsolópanel került. Látszólag még ez is indokolatlanul nagy helyet foglal, vélhetően a hagyományos használati érzet és a megszokások miatt kerülhetett ugyanoda, mint a klasszikus kapcsoló.
10. Alexa
A Volkswagen virtuális asszisztense, az Amazonnal közösen fejlesztett Alexa. Olyan, akár a Mercedes, vagy a BMW fedélzeti asszisztense, online kapcsolaton keresztül kérhetünk tőle zenét, lekérdezhetjük az időjárást, vagy a híreket, telefonhívást indíttathatunk, mindezt hangvezérléssel. A 8-as Golf korábban említett finanszírozási optimalizációjához visszatérve az Alexa is olyan extra, melyet később, az autó vásárlása után bármikor aktiváltathat az ügyfél saját, online kapcsolatos Golfjában.
11. Car2X
Talán az egyik legfontosabb lépés a valódi önvezetés és a közlekedésbiztonság jelentős javítása felé. A Car2X már az az európai sztenderd megoldás, mely vezeték nélküli kapcsolatot jelent autó és autó között és mivel nem a Volkswagen saját megoldásáról van szó, hanem egy szabványról, így nem csak a Golfok tudnak majd beszélgetni egymással. Az információátadás pillanatok alatt történik, aminek eredményeként más autósok fontos másodpercekkel hamarabb kaphatnak információt egy előttük történt balesetről, torlódásról, úthibáról. A rendszer egyelőre 800 méteres vonzáskörzetben működik, de már ez a távolság is életeket menthet, ha épp egy a kanyar után az úton balesetet jelez a másik autó sofőrjének, aki ezért lassítani fog, vélhetően.
12. Háromzónás klíma
Akárcsak a felsorolt extrák nagy része, a háromzónás klíma is leginkább a magasabb kategóriákra jellemző. Az Air Care Climatronic névre keresztelt extra fontos eleme a Smart Climate funkció, mely előre beállított programok szerint állítja a hőmérsékletet és a befújás erősségét annak megfelelően, hogy épp felfrissülni, vagy mondjuk ellazulni szeretnénk.
számomra csak kettő :
1: k-ronda lett
2: kapott lapos tabletet belülre, mint minden más.
Lehet érdemes lenne elolvasnod a cikket. 🙂
Nagyon sok minden megújult. Először biztos furcsa lesz az érintős világításkapcsoló, de nyilván majd megszokjuk, gondolom később mindenki ezt fogja majd alkalmazni. Ráadásul az elektronika gyártása hosszabb távon olcsóbb, mint a mechanikáé, így nem meglepő a váltás.
A Golf valóban Golf maradt, jó kép, ahol egymás mellé állították mind a 8 szériát. A 6-os, a 7-es és a 8-as között nem sok különbség van, de a (majdnem) tökéletest nehéz még jobbá tenni. A másik pedig az, hogy amikor ifjúkoromban eszmélni kezdtem, még az I-es Golfokat hordták Ausztriából. Nagyon nagy menő volt annak a kocsmárosnak a fia, akinek elsőként volt II-es Golfja a kistelepülésünkön. Most meg itt a 8-as, szóval öregszem 🙂
Az biztos, hogy továbbra is a Golf marad az etalon a kategóriában. Kíváncsi leszek majd a kombira.
Az első képen az eleje kiköpött Auris. A végén még ki derül, hogy az is szép :p az európai szemnek.
Mindenben csúcs innovatív, kedvencem a listából a hud, a prius 2-ben 2003-ban a szélvédőre volt vetítve.. Max a kommunikáció új ezek közül.
A golf azért prémium, mert a vevők felárat vigyorogva kifizetik.
Ha mindent bejelölsz, merci árban lesz…
Attól még kéne 😉
Érdekes, nekem is a Toyota ugrott be az elejéről….. Főleg oldalról az eleje…..
Szokásukhoz híven szinte alig változtattak a külsején.
Semmi extravagáns nincs benne!