A cikk írásának pillanatában már a hazai konfigurátorban sem elérhető az Up, de a hírek szerint még készletről hozzá lehet jutni az utolsó legyártott példányokhoz
Mindenki ismeri, lépni sem lehet tőlük a városban, és aki gyakran igénybe veszi az autómegosztó szolgáltatásokat, az valószínűleg találkozott már velük közelről is. A Volkswagen Up mára az utcakép szerves részévé vált, különösen az elektromos kivitele, azonban a márka elérkezettnek látta az időt, hogy nyugdíjazza. 12 évnyi gyártás után nemrég az utolsó példány is legördült a pozsonyi üzem gyártósoráról - írta meg a brit Autocar magazin.
Ma már nehéz elhinni, de anno az e-Up volt a Volkswagen első sorozatgyártott villanyautója
A kisautót még 2011-ben kezdték el forgalmazni a Fox utódjaként, megjelenéskor pedig háromhengeres, egyliteres erőforrással kínálták 58 vagy 73 lóerős kivitelben. A 2016 ráncfelvarrás után a turbós motornak köszönhetően már 88 lóerővel rendelkezett. Villanyautóként 2014-ben debütált e-Up néven, 18,7 kilowattórás akkumulátorral és 133 kilométeres hatótávval, majd később 2019-ben megjelent a nagyobb akkupakkal felszerelt kivitel is, amely már 259 kilométeres hatótávval rendelkezik.
Később egy GTI változatot is kínált a Volkswagen, 113 lóerővel és hatfokozatú manuális váltóval
Az Up nyugdíjazásával a Golf IV méretű, hatodik generációs Polo marad a wolfsburgi székhelyű gyártó legkisebb járműve. A Volkswagen vezérigazgatója, Thomas Schäfer azonban korábban elhintette, hogy az Euro 7-es szabályok miatt könnyen elképzelhető, hogy az ikonikus modellnek is mennie kell, a helyét pedig az ID.2 veheti át.
Az Up nem kap közvetlen utódot, helyette a később bemutatásra kerülő ID. modellek jelenthetnek alternatívát
Érdekes autó volt, bár valószínűleg Magyarországon csak a pocsék bérautós felszereltségi szinten találkoztak vele sokan, pedig amúgy egész közel jutottak vele a Fiat Pandához haszánlhatóságban és úttartásban. A GTi változat valószínűleg elég hamar kult státuszba fog kerülni.