A maga korában sikergyárosnak számító DTM konstruktőri-bajnok utcai változata a képen szereplő 190 E (Fotó:RM Sotheby's)
Ahhoz, hogy a szóban forgó Mercedes árazását kontextusba lehessen helyezni, az 1990-es évek túraautós világában kell elmerülni. A Mercedes egy igazi világverő autót tett le az asztalra, amelyre még az ősi rivális BMW-nél is elégedetten csettintettek: egy mérnök például úgy nyilatkozott a hátsó szárnyáról, hogy ha ez működik, akkor nekik újra kell tervezniük a szélcsatornát. Az Evolution II a DTM-ben két konstruktőri világbajnoki címet is bezsebelt gyors egymás utánban 1991-ben és 1992-ben. Természetesen már akkoriban is erősen korlátoztál, hogy milyen autók vehetnek részt a sorozatban, és már akkor is kritérium volt, hogy a rajthoz álló versenyautóknak kell hogy legyen közúti változata. A Mercedes ezt sem vette félvárról, így született meg a 190 E Evolution II, amely a rendszámos kivitele a sikert sikerre halmozó pályaautónak.
Persze nem egy hagyományos közúti Mercedes (Fotó:RM Sotheby's)
Csupán 55 ezer kilométert futott, és olyan kényelmi extrák is fellelhetőek benne, mint az elektromosan állítható napfénytető (Fotó:RM Sotheby's)
Mindössze 55 ezer kilométert futott az elmúlt 30 évben, de az igazi értéke nem is feltétlenül ebben rejlik, hanem a ritkaságában, hiszen mindössze 502 készült belőle, a most szóban forgó példány pedig a 226. a sorban. A motortérben egy 2,5 literes végletekig kihegyezett négyhengeres motor található, amely 235 lóerő teljesítményre képes és egészen 7800-as fordulatszámig forog. A gyárból egy németországi építészhez került, aki mindössze 1500 kilométert ment vele, majd a következő tulajdonos Spanyolországba vitte, majd 2013-ban ismét visszakerült az anyaországba, ahonnan rövidesen az Egyesült Államokba exportálták, ahol jelenleg is tartózkodik. Az autót március 1-jén fogják elárverezni Miamiban az RM Sotheby's aukcióján, ahol akár 118 millió forintnak megfelelő dollárt sem tartanak elképzelhetetlen vételárnak érte.