1115 lóerős Koenigsegg a sípályához

Etanollal hozza csúcsteljesítményét a síboksszal szerelt Koenigsegg

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1115 lóerős dupla turbós V8-as, 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltó és síboksz is jár az Agera R-hez.


A Koenigsegg már a Genfi Autószalon előtt bemutatta ott kiállítandó újdonságát, az Agera R-t. Az Az „alap” Ageránál 65 lóerővel erősebb, 1115 lóerős, de azzal egyezően 5,0 literes, dupla turbós V8-assal hajtott R különlegessége, hogy két tető is jár hozzá, mindkettő egyszerűen levehető. A targatetős Agera egyik kalapjának szerves része a Thule tetőcsomagtartó-specialistával közösen készített síboksz, melybe a márka saját, az Agera R rekord alacsony, mindössze 72 kg tömegű karosszériájához hasonlóan karbonszálas műanyag síléce kerül.

A normál Agerához mérten 200 ezer dollár felárért, összesen 1,4 millió dollárért készített Agera R megrendelője állítólag egy norvég síelő, aki nem csupán felszerelésének szállíthatóságát, hanem az Agera R fényezését is előírta a Koenigseggnek és a tervek szerint maga is megjelenik majd a svájci autókiállításon. Biztosan nemigen fogja zavarni, hogy az Agera R csakis E85 üzemanyaggal hozza 1115 lóerős csúcsteljesítményét, hagyományos 95-ös benzinnel pedig „csupán” 885 lóerőt tud, hiszen skandináv szokás szerint zömében bioüzemanyagot tankol majd. Azt már nehezebb elképzelni, hogy vajon melyik sípályához sietve tudja majd kihasználni az Agera R menetképességeit, de abroncsai miatt nem kell aggódnia, a Michelin által kifejezetten e modellhez készített gumik sebességindexe egyedülállóan magas, 420 km/órára kalibrált. Az Agera R végsebességét még nem publikálta a Koenigsegg, de csúcstempója 400 km/óra körül várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?