Az elektromos változat után a lágy hibrid kivitel specifikációját is ismertette a Lancia
Éppen Valentin napon mutatott be 13 év után ismét egy teljesen új modellt a Lancia, méghozzá az Ypsilont. Akkor részletesen írtunk az újdonság külsejéről, amely
ide kattintva olvasható, valamint a villanyos kivitel specifikációját is részleteztük. Kicsivel több mint egy hónapot kellett várni, hogy a márka ismertesse a lágy hibrid verzió részletes felépítését. Az autó dimenziói tökéletesen megegyeznek, ahogy nagyrészt a megjelenése is, persze nyilvánvaló, hogy a lágy hibrid hátulján egy kipufogót is találni.
Elölről a már ismert vonalakat hozza az Ypsilon hibridje is
Hátul viszont szembetűnő különbség a kipufogó
Az utastérben semmi sem változott látszólag, a műszerfalon továbbra is két 10,25 colos kijelző található
A Lancia bevallottan a hatékonyságot tartotta szem előtt, mint a teljesítményt, így az Ypsilon orrába egy 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor kerül 100 lóerő teljesítménnyel, és 48 voltos hibrid rendszerrel, illetve hatfokozatú e-DCT automata váltóval. Végsebessége 190 km/óra, álló helyzetből pedig 9,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Viszont ennél fontosabb, hogy a gyártó szerint 100 kilométeren 4,6 literes fogyasztással is megelégszik, így a 44 literes tank sokáig elég lehet. Papíron az elektromos változathoz képest jóval gyengébb, hiszen az 156 lovas, ellenben majdnem pontosan 300 kilogrammal könnyebb (1282 kg szemben az EV 1584 kilogrammos tömegével).
Még így is drágának tűnik, de a lágy hibrid jóval kedvezőbb árcédulát kapott
Hatékonysága mellett az ára lehet hatalmas fegyverténye az Ypsilonnak MHEV-nek, hiszen az elektromos 40 ezer eurós (16 millió forintos) árához képes jóval kedvezőbben, 28 ezer euróért (kicsivel több mint 11 millió forintért) kínálják majd.
A Lancia az elmúlt években csak hazájában értékesített, viszont az Ypsilonnal változtatnak ezen, és újra Európa számos pontján értékesítik majd