11. generációjába lépett a Toyota Corolla – ezt is vezettük
10 ezer forintért 1 cm tengelytáv - ez a Toyota Corolla ajánlata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy kicsit feljebb lép a Toyota Corolla, hátsó lábterével még az Avensist is lepipálja, másban persze nem.
Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4620 x 1775 x 1465 |
Tengelytáv [mm] | 2700 |
Nyomtáv elöl/hátul | 1525-1535/1520-1535 |
Csomagtér [l] | 452 |
Elődjéhez mérten a 11. Corolla jelentősen nőtt, 4,62 méteres hossza is 8 cm-rel nagyobb a kifutó 10. generációsénál, viszont tengelytávja is nagyobb lett 10 cm-rel, mostani, 2,7 méteres hosszával pontosan az Avensisével egyező. Mivel az első ülések háttámlájával is játszottak egy keveset a tervezők, a hátsó lábhely most még az Avensisénél is nagyobb. Nőtt a csomagtér is, kemény 2 literes többlettel 452 literes, kívülről krómcsíkot hordó fedelén a kárpitra lehúzófül is került. Komoly újdonságokat nem mutat a kialakítás, az ajtó továbbra is a térbe harapó zsanéros, igaz, végre kívülről is nyitható.
Műszaki adatok
* automata váltóval
1.33 Dual VVT-i | 1.6 Valvematic | 1.4 D-4D | |
Motor | benzin | benzin | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1329 | 1598 | 1364 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (CVT /7) | kézi/6 (robotizált/6) |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 99 (6000) | 132 (6400) | 90 (3800) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 128 (3800) | 160 (4400) | 205 (1800-2800) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,6 | 10,0 (11,1)* | 12,5 (14,7)* |
Végsebesség [km/h] | 180 | 200 (190)* | 180 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 5,6/4,7/7,2 | 6,0/4,9/8,0 (5,6/4,6/7,3)* |
4,1/3,6/4,9 (4,1/3,7/4,9)* |
CO2-kibocsátás [g/km] | 129 | 139 (130)* | 106 (109)* |
Saját tömeg [kg] | 1225 | 1245 (1290)* | 1280 (1305)* |
Megengedett össztömeg [kg] | 1765 | 1760 (1770)* | 1845 |
* automata váltóval
Az autó persze teljesen új, s padlólemezével, formájával is az Aurisszal rokon, de azért más. Itt a futómű például csakis elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros lehet, a tengelytáv pedig nem csak a korábbihoz, a mostani, akár Touring Sports kombi Auris esetében mérhetőnél is kerek 10 cm-rel nagyobb. Nőtt a szélesség is 1,5 cm-rel, a magasság pedig 0,5-tel szerényebb. A forma szemből sem egyező az Auriséval, inkább csak jól láthatóan azonos családból való. Nem hiába, a Corolla és az Auris nem azonos modell. Előbbi orrán is alapáron szerepel a 4 LED-ből felépülő menetfény, adaptív xenonfény viszont opcióként sincs. Van viszont a minőségi megjelenést hangsúlyozó apasztott lemezhézag az egész, a korábbinál szerényebb, Cd=0,29-ről, Cd=0,27-re apasztott légellenállási együtthatójú karosszérián.
Belül az Aurisból ismerős, de óráival, néhány kapcsolójával azért mégis más a műszerfal. Elvileg a Corolla az olcsóbb, pontosabban inkább értékarányosabb modell, ám a formai összhatás talán itt a jobb. Kedvezőbb vezetési pozíciót ígér, hogy a sofőrülés immár 1,5 cm-rel szélesebb, 6 cm-es tartományban állítható magasságú, s a tengelytáv növelésével hosszirányú állíthatósága is 2 cm-rel nagyobb lett, immár 26 cm-es sínen tologatható az ülés. A komfort érdekében sokat számít az is, hogy a zajszigetelést temérdek új hangnyelő anyag segíti, a második, Active felszereltségi szinttől pedig bézs színű kárpitozás is rendelhető az alap feketén túl.
Hifiből, pontosabban inkább multimédiás rendszerből négy különböző kerülhet a középkonzolra. Már az alap is USB-kapcsolatos, MP3-olvasós, kormányról vezérelhető, egyel felette a Toyota Touch (az Active ellátmánytól) már Bluetooth-kihangosítós, 6,1 colos, 240x400 pixeles érintőképernyős, 7 nyelvet kínáló. A Lounge csúcsverzió Toyota Touch 2 rendszere már 480x800 pixeles felbontást, tolatókamerát, 20 nyelvet (közte magyart is) ad, Bluetooth-rendszere már 3.0-ás és SMS-kezelésre is képes. Természetesen mindkettő kiegészíthető opcióként navigációval, ott nem csak a kezelőfelület, az útbaigazítás is magyar nyelvű. Kár, hogy a külföldi próba szerint a rendszer igencsak lassú, s az elágazások előtt is sokszor későn szól.
Motorból a Corolla kevesebbet kínál, mint az Auris. A két benzines, azaz az 1.33 literes, 99 lóerős és az 1.6-os, 132 lóerős Valvematic azonban itt is megvan. Utóbbi 7 százalékkal erősebb és 8 százalékkal szerényebb fogyasztású, mint a korábbi Dual VVT-i. Dízelből csakis az 1.4-es D-4D érhető el 90 lóerővel, de a paletta legjelentősebb, 205 newtonméteres nyomatékával. Hibrid nincs.
A mallorcai tesztvezetésen a dízelt és az erősebb benzinest próbálhattuk, mindkettőt hatfokozatú kézi váltóval. Amúgy az 1.33-as is olyat kap már, az 1.6-oshoz pedig van 7 programozott fokozattal kézi vezérlést is kínáló Multidrive S fokozatmentes automata, a dízelhez pedig 6 fokozatú robotizált, MultiMode automata váltó is. Visszatérve a próbált verziókra: a dízel egészen halk és egészen jól viszi az autót, érezhetően nyomatékosabb, mint a benzines. Váltója utóbbiéhoz hasonlóan is legfeljebb közepes kapcsolhatóságú, a kar kissé hosszú és nem kellően megvezetett úton jár. A futómű a próbált verziók 16 colos kerekeivel érezhetően lágyabb, jobb úthiba-elnyelő, mint az Auris azonos rendszere a 17 colosakkal. Itt – talán szerencsére – opcióként sincs olyan, a 16 colos a második, Active felszereltségtől jár. Bár a műszerfal széleire tett légbeömlők nem azonosak az Auriséval, azokat lezárva itt is megvan a levegő süvítése. Ez nem jó pont. Reméljük, hogy csak az előszériás példányok sajátossága, de a tesztautók minősége nem volt meggyőző. Leghátul csúnyán vágott csomagtérajtó-borítás, középen lötyögő hátsó könyöklőzsanér, elöl nem méretpontos kartámasz-rekeszbeli szőnyeg késztetett fejingatásra.
Annyira ugyanis nem olcsó autó a Corolla, hogy ezek elnézhetőek legyenek. A takarékos motorokkal kínált sorozat felára elvileg csupán 100 ezer forint a megfelelő, 10 cm-rel szerényebb tengelytávú, hosszban 34,5 cm-rel, csomagtérben 192 literrel szerényebb ötajtós Aurishoz mérten. Itt viszont nem az ottani Start ellátmány a lista alapmodellje, hanem már az ott második Live. Egészen korrekt ellátmánnyal, sok más mellett manuális klímával, elektromos első ablakokkal és tükrökkel, távirányítós központi zárral, 7 légzsákkal és visszagurulásgátlós ESP-vel, hazakísérőfénnyel, valamint 195/65 R15 abroncsokat hordó acélfelnikkel és 4 730 000 forintos alapárral. A nagyobbik benzinmotor még éppen befér 5 millió forint alá, de az 5,3 milliós dízel sem kitermelhetetlen felárú. Sokat autózók számára az lesz a „flottautó”. Számít is a cégek megrendeléseire a Toyota, s így a már 16 colos felnis, ködfényszórós, Bluetooth-kihangosítós, bőrkormányos, kétzónás digitklímás, elöl-hátul elektromos ablakos, óhajra bézs kárpitozású Active verzión felül van egy kifejezetten számukra tartogatott Limited is. Utóbbi tempomatot, tolatókamerás Toyota Touch2 rendszert, első ülésfűtést és elektromosan behajtható külső tükröket vet be.
A paletta csúcsán pedig még egy Lounge ellátmány is szerepel, az említett, Bluetooth 3.0 szabványos Toyota Touch2 rendszerrel és az előbbieken túl 16 colos alufelnikkel, bőr-szövet kárpitozással, az elektromos kormányszervón alapuló volánforgatós parkolórendszerrel, automata ablaktörlővel és fényszóróval, valamint zsebben hordható okoskulcssal és gombos motorindítással. Aki ilyen Corollára vágyik, az 6,2-6,93 millió forintos árral számolhat. Nem szerény, mégis értékarányos.
Váltó | Live | Active | Limited | Lounge | |
1.33 D VVT-i | 6/kézi | 4 730 000 | 5 090 000 | 5 420 000 | 6 200 000 |
1.6 Valvematic | 6/kézi | 4 980 000 | 5 390 000 | 5 670 000 | 6 450 000 |
CVT | - | 5 860 000 | 6 140 000 | 6 920 000 | |
1.4 D-4D | 6/kézi | 5 305 000 | 5 665 000 | - | 6 700 000 |
6/robot | - | 5 895 000 | - | 6 930 000 |
A tulajdonlási költségek minimalizálásához - mint minden modelljéhez - 3+2 éves garanciával társított visszavásárlási garanciát ajánl a Toyota. A hazai piacon 200 olyan privát és céges ügyfélre számít a márka, akit nem zavar, hogy a nagy lábterű szedánhoz semmilyen modern sofőrsegéd sem rendelhető. Az előértékesítés már elkezdődött, de bemutatóautókkal csak szeptemberben veszi majd kezdetét a valódi vevőcsábítás, addig a kifutó, 10. generációs Corolla még – jelentős kedvezményekkel – kapható.
Ébresztő!!! Egy alsó közepes autó ennyibe kerül. 2 millióért is van.
Használt.
Mér? Vót valaha olyan?
Hól van már az a nem túl drága,sokat bíró Corolla?!Nem tudom kinek kell majd 6-7milláért egy Toyota Corolla ?
Erre nem nagyon lehet mit mondani!!
„41 millió eladott példányával a világ legnépszerűbb autójának számít.”
toyota az toyota
ízlések,és pofonok…..nekem kimondottan csúnya,erőltetett forma……hol vannak már a régi szép Corollák!!??……