Látványos, hogy Mustang, de még látványosabb, hogy versenygép
A megszokott formai elemek a valaha volt legvadabb köntösben
Máris bemutatták a rejtélyes Mustangot, amiről a kiszivárgott képek alapján azt pletykálták, hogy akár még középmotoros is lehet. Az igazság sajnos távol áll ettől, a Mustang GTD valójában a típusból készült GT3 versenyautó limitált szériás utcai változata, amely a versenypályán az IMSA GTD kategóriába tartozik, innen a neve.
A motor természetesen V8, ám a pletykákkal ellentétben nem középre került
Az 5,2 literes erőforrás tehát továbbra is a Mustang hosszú orrában található, ám ez nem veszi el a valódi szuperautó jelleget. Az akár 7500-as percenkénti fordulatszámra tervezett V8-as motor ugyanis 800 lóerővel érkezik majd, aktív szelepekkel a titánium kipufogórendszerében. Az adaptív futómű is különleges, hiszen a versenypályára szánt üzemmódja 4 teljes centivel engedi közelebb a karosszériát az aszfalthoz.
Ha a motor nem is, a váltó azért a hátsó tengely felett kapott helyet, így közel 50-50 százalékos a Mustang GTD súlyelosztása
Egyéb érdekességek is akadnak bőven, például hogy nincs csomagtartó, hiszen itt az aktív futómű egyes részei és a hátra került váltó hűtőrendszere kapott helyet, ez utóbbit a hátsó kerekek elé helyezett légbeömlők látják el friss levegővel. Az érdekes technika és a komoly szélesítés ráadásul a szériaváltozattól teljesen eltérő karosszériaelemekkel is együtt jár, felárért aktív lökhárító és első légterelő is kérhető. A Mustang GTD külső elemei szinte kizárólag szénszálas műanyagból készültek, így tudták a mérnökök kellően alacsonyan tartani a tömeget.
Érthető, miért gondolhatja valaki középmotorosnak
A hatalmas légterelő felárért aktív is lehet
A beltérben már jobban érvényesül majd a luxus is: a gyártó állítása szerint úgy lesz valódi sportautó, hogy közben azért minőségi anyagokkal dolgoznak. Személyre szabhatóság terén szabad kezet adnak a vásárlóknak, a Mustang GTD akármilyen színben kérhető lesz, akár a vásárló által behozott színmintát is megvalósítják. Természetesen az árazása is ehhez lesz mérhető a Mustang különkiadásnak: a tervek szerint 2024 végétől vagy 2025 elejétől kerülhet forgalomba, 300 ezer dolláros, tehát jelenlegi árfolyam szerint nagyjából 106 millió forintnak megfelelő árcédulával. Hab a tortán, hogy a korábbi Ford GT modellhez hasonlóan itt sem kaphat majd bárki a márka csúcs-sportautójából, most is egy hosszabb jelentkezési procedúra során választják ki a leendő tulajokat.