Vad, mégis letisztult a formavilág (kép: Motor1.com)
Szinte minden hónapban feltűnik egy vadonatúj autómárka, ami kolosszális teljesítményt, ütős dizájnt és egyediséget ígér, természetesen csillagászati árért. Aztán megszületnek a szokásos hírek az autós médiumokban, utána pedig soha senki nem hall róluk. Az autóipari start-upok helyzete nem könnyű, elég csak a küszködő hagyományos, régóta működő gigászokra gondolni: szigorú szabályozások, hatalmas fejlesztési költségek, széleskörű infrastruktúra stb. Ilyen körülmények között nem meglepő, ha a kezdők elvéreznek olykor, bár ha autónként több százmillió forintnyi bevételről van szó, egyeseknek már csak egy kamu hír után beszedhető előlegekkel való felszívódás is megéri.
Ekkora szárnyat ritkán tesznek olyan autóra, amiben (elvileg) 4 személy is helyet foglalhat (kép: Motor1.com)
Most, hogy ilyen pozitívan bevezettük a kezdő hiperautó-gyártókat, próbáljunk meg azért elvonatkoztatni az elbukott vállalkozásoktól, és adjuk meg a Naran Automotive-nak is a tiszta lappal való kezdés lehetőségét. Több szempontból is kitűnni látszik a kezdő egzotikumok mezőnyéből, elsősorban azért, mert négyszemélyes. Ez ritkaság ebben a kategóriában, a Koenigsegg Gemerán kívül nem tudunk sok négyüléses hipersportautót mondani. Nem mellékes a teljesítmény sem: 1048 lóerő és 1036 Nm tombol az első tengely mögött, amivel alig több, mint 2,3 mp-ig tart a 0-100 km/h-s sprint, a végsebesség 370 km/h körüli. A több százmilliós autóknál persze gyakran dobálóznak hasonló számokkal, az viszont ritka, hogy egy négyüléses autó tudja ezt.
Hatalmas, 22 colos felniken gurul a Naran (kép: Motor1.com)
Szintén figyelemreméltó a hatalmas, GT3 osztályú versenyautókból ihletet merítő hátsó szárny, ami feltehetően nagy szerepet játszik az összesen 1377 kg-nyi leszorítóerő előállításában. A főbb alkatrészek egyébként mind a versenysportból származnak, Öhlins lengéscsillapítókkal, karbon-kerámia féktárcsákkal, és egy újfajta szénszálas műanyagból készült karosszériával érkezik a hiperautó. Már persze ha érkezik, ami, mint már tudjuk a szomorú sorsú versenytársaktól, egyáltalán nem biztos. Ugyanakkor jó alapokkal indul a Naran, a dizájnért Jowyn Wong, az Apollo IE és a DeTomaso 72 tervezője volt a felelős, a luxusminőségű utasteret egy korábbi Aston Martin dizájner álmodta meg, az 5 literes (!), duplaturbós V8-as motort pedig, amit ráadásul nem egészít ki villanymotor sem (!), a Racing Dynamics szállítja. A menettulajdonságokat a Nürburgring villanyautó-rekorderének, a NIO EP9-nek az egyik mérnöke hangolta finomra, és persze maga az alapító, Ameerh Naran sem ismeretlen a sportkocsik világában, régebben ugyanis saját maga is versenyzett. Mindössze 49 darab készül majd a Naranból - azaz a Naran "valamiből", a modell egyik különlegessége ugyanis, hogy minden ügyfél maga nevezheti el saját autóját, és persze a színekben és az anyaghasználatban is szinte teljesen szabad kezet kapnak majd. Ha minden jól megy, jövő év elején már be is mutatkozhatnak az első darabok.