Ha cipőkanállal is, de valahogy befért a Fiat orrába a Mitsubishi V6-os erőforrása. Látványnak sem utolsó a motor körül tekergő csőkígyó. A kardántengely ismeretlen fogalom a Fiat Coupe esetében, hiszen a normál változat fronthajtásos
Próbapadon az 1000 lóerős szörnyeteg
A Brüsszeli Autószalonon bemutatott, 1993 és 2000 között gyártott Fiat Coupe volt annyira meghökkentő jelenség, hogy a mai napig annak ellenére emlékszünk rá, hogy fénykorában sem parkolt belőle minden utcasarkon. Na, igen, Chris Bangle már akkor is tudta a csíziót, mielőtt fenekestől felforgatta volna a BMW-t. Az amerikai dizájnguru ugyanis bajorországi vendégeskedése előtt a Centro Stile Fiat, azaz a Fiat formaműhelyének dizájnere volt, és a Coupe bizony az ő munkája. Pontosabban a karosszéria, mert a jellegzetes, színes műszerfali betéttel ékesített utasteret a Pininfarinánál álmodták meg, ahogy azt külön felirattal is nyomatékosították. A sorozat csúcsmodelljének egyértelműen a 2,0 literes, 20 szelepes, turbóval spékelt, öthengeres verzió számított: a 220 lóerő, illetve a 310 Nm nyomaték dinamikusan mozgatta a fronthajtású gépet, de hát tudható, hogy a jót is lehet jobbá tenni. Például az alábbiak szerint.
Lamborghini fékek bújnak meg a könnyűfém felnik mögött
A helyszín Oroszország, ahol egy Fiat Coupe 2.0 20V Turbo tulajdonosa - nevezzük ad hoc Szásának - úgy gondolta, a megnyerő forma egy dolog, a műszaki tartalom pedig egy másik. A képlet fordítva is működik, azaz szürke egér külső alatt is rejtőzhet briliáns technika, és a barkács hajlammal megáldott Szása úgy vélte, megvan az ideális megoldás a Fiat feljavítására. A Mitsubishi 3000GT VR4, turbós, 3,0 literes V6-os motorja, illetve összkerékhajtása pompás párost alkotna az olasz kupéval, és mivel Oroszországban a
gondolatokat általában a flex azonnali kézbevétele és használata jelenti, nincs teketóriázás. Lássunk csodát, hősünk addig fúrt-faragott, míg a lecsupaszított japán nehézbombázó komplett hajtáslánca a Fiat alatt végezte, sőt, közben arra is volt kapacitása, hogy a 6G72 gyári jelzésű motorból 1000 lóerőt varázsoljon elő! Szása voltaképpen ezzel túl van a nehezén, most már csak a finomítások, illetve az esztétikai fogások vannak hátra, a brutális Coupe Turbo járóképes, és ha kell, akkor meg is áll, mert a fékek egy Lamborghinitől származnak.