1000 lóerős az oroszok által tuningolt olasz sportgép

Fiat Coupe Turbo 1000 lóerővel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon hol képesek egy Fiat Coupe alá varázsolni a Mitsubishi 3000GT VR4 hajtásláncát? Hát persze, hogy Oroszországban! Az 1000 lóerős autó már működőképes, igaz, még nincs kész teljesen.


A Brüsszeli Autószalonon bemutatott, 1993 és 2000 között gyártott Fiat Coupe volt annyira meghökkentő jelenség, hogy a mai napig annak ellenére emlékszünk rá, hogy fénykorában sem parkolt belőle minden utcasarkon. Na, igen, Chris Bangle már akkor is tudta a csíziót, mielőtt fenekestől felforgatta volna a BMW-t. Az amerikai dizájnguru ugyanis bajorországi vendégeskedése előtt a Centro Stile Fiat, azaz a Fiat formaműhelyének dizájnere volt, és a Coupe bizony az ő munkája. Pontosabban a karosszéria, mert a jellegzetes, színes műszerfali betéttel ékesített utasteret a Pininfarinánál álmodták meg, ahogy azt külön felirattal is nyomatékosították. A sorozat csúcsmodelljének egyértelműen a 2,0 literes, 20 szelepes, turbóval spékelt, öthengeres verzió számított: a 220 lóerő, illetve a 310 Nm nyomaték dinamikusan mozgatta a fronthajtású gépet, de hát tudható, hogy a jót is lehet jobbá tenni. Például az alábbiak szerint.
Hirdetés

A helyszín Oroszország, ahol egy Fiat Coupe 2.0 20V Turbo tulajdonosa - nevezzük ad hoc Szásának - úgy gondolta, a megnyerő forma egy dolog, a műszaki tartalom pedig egy másik. A képlet fordítva is működik, azaz szürke egér külső alatt is rejtőzhet briliáns technika, és a barkács hajlammal megáldott Szása úgy vélte, megvan az ideális megoldás a Fiat feljavítására. A Mitsubishi 3000GT VR4, turbós, 3,0 literes V6-os motorja, illetve összkerékhajtása pompás párost alkotna az olasz kupéval, és mivel Oroszországban a gondolatokat általában a flex azonnali kézbevétele és használata jelenti, nincs teketóriázás. Lássunk csodát, hősünk addig fúrt-faragott, míg a lecsupaszított japán nehézbombázó komplett hajtáslánca a Fiat alatt végezte, sőt, közben arra is volt kapacitása, hogy a 6G72 gyári jelzésű motorból 1000 lóerőt varázsoljon elő! Szása voltaképpen ezzel túl van a nehezén, most már csak a finomítások, illetve az esztétikai fogások vannak hátra, a brutális Coupe Turbo járóképes, és ha kell, akkor meg is áll, mert a fékek egy Lamborghinitől származnak.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?