A Mirai a célegyenesben, tankolás nélkül, 1003 kilométer után, további 9 kilométernyi hidrogénnel a tankban
A hidrogénautóknál a hatótáv nem a töltés időtartama és bonyolultsága, sokkal inkább a gyerekcipőben járó kúthálózat miatt fontos tényező. Ha minden jól megy, ez a jövőben megváltozik, de addig még pár naptárat le kell majd cserélnünk. Sőt, addig a verseny is menni fog, hogy melyik modell megy el a legmesszebbre. A mostani rekordkísérlet Orlyból indult, és Párizstól délre jelölték ki az útvonalat. Az 1003 km-es rekordtávolság eléréséhez az autón semmilyen módosítást sem hajtottak végre, a vezetési stíluson kívül tehát minden tekintetben hétköznapi körülményekkel számolhatunk, ráadásul a fedélzeti rendszer szerint még maradt is 9 kilométernyi hatótáv a Miraiban.
Az autót 4 sofőr vezette a világrekordig, név szerint Victorien Erussard, az első Toyota üzemanyagcellás hajó kitalálója és kapitánya, James Olden, a Toyota Motor Europe fejlesztőmérnöke, Maxime le Hir, a Mirai termékmenedzsere, és Marie Gadd, a Toyota franciaországi PR-vezetője.
A tábla hirdeti az eredményt, miszerint a rekordkísérlet sikerrel zárult
“Nagyszerű eredményt értünk el új Mirai modellünkkel. Valójában ez a siker nem más, mint a márka ‘vágj bele a lehetetlenbe’ szlogenjének megtestesülése, hiszen mindezt korlátainkon átlépve értük el. Külön szeretném megköszönni a Toyota France és a Toyota Europe csapatának, csakúgy, mint Victoriennek az Energy Observernél. Csak az ilyen erős együttműködésekkel érhetjük el céljainkat, és csak így teremthetünk igazán környezettudatos társadalmat. A Toyota ‘Beyond Zero’ ambíciója a jövő hírnöke.” – nyilatkozta a rekordról Frank Marotte, a Toyota franciaországi ügyvezetője.
Természetesen mindez leírva szebb, mint ahogy valószínűleg történt: egy ilyen végeredményhez a rengeteg türelem és önmegtartóztatás mellett típusismeret és folyamatos figyelem is szükséges, hogy biztosan minél kevesebbet fogyasszunk az autóval
Különösen fontos adat ez a hatótávrekord hazánkra nézve, hiszen itthon jelenleg még csak egyetlen hidrogén töltőállomás üzemel, az is tesztüzemben, ráadásul a közeljövőben is mindösszesen további kettőt terveznek létesíteni. Ennek ellenére a Toyota Mirai már megérkezett hazánkba, sőt, ki is próbáltuk (amiről bővebben
ide kattintva olvashatsz). Kényelmével biztosan lehetővé teszi a hosszabb távokat, jó tehát tudni, hogy spórolva és odafigyelve lehetséges 1000 kilométer felett autózni vele. Ennek ellenére célszerű B tervvel készülni, ugyanis ha ebből elfogy az üzemanyag, az nem csak egy sétát jelent majd egy kannával. A hidrogén tárolási lehetőségei miatt ugyanis valószínűleg az autót kell majd valahogy a kútra juttatni, ami egy jóval bonyolultabb koncepció.