1000 forintos alapdíj várható a budapesti taxiknál
Májustól nem kicsit emelkedhetnek a taxis tarifák Budapesten
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyezségre jutott a főváros és a taxisok szakszervezete, a Fővárosi Közgyűlés jövő héten dönthet az új tarifákról - mutatjuk a konkrét számokat.
az intézkedés nagyságrendileg 35 százalékos áremelkedést jelent majd a fogyasztóknak.
Bár átlagfizetésből élő ember számára eddig is szinte elérhetetlen volt a taxizás, az áremelés mértékét a főpolgármester-helyettes azzal indokolta, hogy a taxik hatósági árai 2018. július 1-jén változtak utoljára. Ugyanakkor erre az ágazatra is vonatkoznak a közgazdasági szabályok: ha drágább az üzemanyag és az azon kívüli maginflációs adatok is emelkednek, akkor erre reagálni kell - tette hozzá. Ráadásul míg 2020 márciusában - a pandémia kitörése előtt - a taxisok száma 6754 volt a fővárosban, a legutolsó adat szerint már csak 5070 maradt belőlük. Tegyük hozzá, az üzemanyagok ármaximalizálása alighanem jelentős részüket vinné csődbe az áremelés nélkül. A főpolgármester-helyettes felidézte, hogy a taxis szervezetek 2021 novemberében kezdeményezték az ártárgyalások megkezdését. Akkor a fővárosi önkormányzat még úgy látta, nincs hatáskörük az ügyben az ármoratórium miatt. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium azonban idén februárban jelezte, a moratórium erre nem vonatkozik, így van lehetőségük az áremelésre. A tárgyalások ezt követően folytatódtak, a most bejelentett tarifaemelés pedig az egyeztetéseken elért kompromisszumos megoldást tükrözi - tette hozzá Kiss Ambrus. Ugyanakkor jelezte, a munka még nem ért véget, a tárgyalások hatására változtatásokat kezdeményeznek a taxirendeleten. Példaként említette, a taxik ellenőrzési rendszerének erősítését. Úgy vélte a nem minősített személyszállítást végzők száma megnőtt, ezért 190-ről 240-re emelik az átlagos havi ellenőrzések számát, amelyeket továbbra is a BKK végez.Nem csak drágább lesz a taxizás, idősebb autókat is kaphatunk
Jelenleg Budapesten legfeljebb 10 éves autókkal lehet taxizni, de mivel úgy látja a főváros vezetése, hogy a felborult gazdasági környezetben több vállalkozónak gondot fog okozni a gépjármű cseréje, azt is kezdeményezik a kormánynál, hogy a taxik engedélyezett életkorát emeljék 15 évre. A főpolgármester-helyettes közölte, mivel a jelen helyzetben nem tudni, mi lesz az üzemanyag ársapkával vagy milyen változások lesznek az alkatrészpiacon, ezért egy automatizmust akarnak kidolgozni a tarifaemelés ügyében. A kiszámíthatóság az utasok és a vállalkozások számára is fontos - mondta Kiss Ambrus.
Forrás: MTI