100 tulajdonos véleménye szerint jó autó az első Skoda Superb
Kell-e félni a Skoda Superb első generációjától?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A taxisok kedvencének tekinthető első Skoda Superb 12 évvel ezelőtt jelent meg, 5 éve futott ki. Vajon milyen ma?
Valóban nagyautós méreteket, 4,8 méteres hosszúságot, 2,8 méteres tengelytávot ad a Superb, presztízsben mégsem veszi valódi nagyautónak a piac, ártartásával azonban jó a Skoda csúcsmodellje
Ez a 2006 őszétől készített frissített verzió. Tükörházakba épített, de még nem komfortfunkciós (egy érintésre hármat villantó) irányjelzőkkel, az első lökhárítóban viszont krómbetétes alsó légbeömlővel
El kell ismerni, a Superbnek, illetve általánosságban a Skodának már csaknem volkswagenes értéktartása van, ami persze érthető is, a technika teljes mértékben VW a szárnyas embléma mögött. A Superb pedig különösen Volkswagen, konkrétan egy 10 centiméterrel növelt tengelytávú és 12 cm-rel toldott hosszúságú Passat B5. Nem csoda hát, hogy limuzinosan nagy hátsó teret ad. Mivel azonban kívülről szinte egy átemblémázott Passatnak tűnik, nem lett igazi prémiumautó, a 2008-ban érkezett, már önálló dizájnnal bíró, lépcsős farával hátul négy- és ötajtósként is nyíló, valamint kombiként is elérhető második generáció sokkal elfogadottabb nagyautó. Viszont ez a modell ágyazott meg neki, s Használói Véleményeink vonatkozó része, azaz több mint 100 tulajdonos értékelése szerint a Superb jó autó. Két értékben kapott csupán 4 pont alatti értéket az ötös skálán, az pedig a tetszés és a strapabírás, ugyanakkor megbízhatóságból ugyanúgy 4,5 pontos, mint kényelemből, vezetési élményből, használhatóságból, megjelenésből, illetve használhatóság és költségek szempontjából. [BANNER type="1"]
Hosszúság [mm] | 4803 |
Szélesség [mm] | 1765 |
Magasság [mm] | 1469 |
Tengelytáv [mm] | 2803 |
Csomagtér [l] | 462 |
Automata váltóval, világos kárpitozással, fabetétekkel és 2 DIN-es navigációval is készült, két pohártartó van a kézifék mellett, viszonylag nagy a könyöklő rekesze
A véleményeket olvasva pedig egyértelműen látszik, hogy tulajdonosaik már-már rajonganak autójukért. Azt valódi prémiummodellekhez hasonlítják, legalább E-osztályos Mercedesekhez, 5-ös BMW-khez vagy épp A6-os Audikhoz, nem pedig Passatokhoz, Mondeókhoz. És persze van, aki elismeri, hogy nem azok vetélytársa, hanem azoknál lényegesen olcsóbb autó. Azoknak szól, akik helykínálatot, korrekt műszakiságot, némi nagyautós kényeztetést várnak el, de nem szánnak sokkal többet autóra, mint amibe egy hagyományos középkategóriás kerülne. És ők nem fognak csalódni a Superbben, ami készült ugyan 2,0 literes, 115 lóerős szívó és 1.8-as, 150 lóerős turbós benzinessel, valamint az említett négyhengereseken túl 2,8 literes, 193 lóerős V6-ossal is, ám leginkább dízelként kelt el. Gázolajosból is hiába volt kapható a gyártás végéhez közeledve, 140 lóerős 2,0 literes PD TDI-ként, valamint hiába adták a sorozat 7 éve alatt 163 lóerős, 2,5 literes V6-os gázolajossal is, a Superb legfőbb motorja a 100, 105, 115 és 130 lóerős szintekkel is kínált 1.9 PD TDI. Benzinesből elvétve, az 1.9-esen túli dízelből szintén igen ritkán lehet találni, és talán a sorozatvégi 2,0 literes PD TDI a Superb legritkább motorja.
2.0 | 1.8T | 2.8 V6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1984 | 1781 | 2771 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | 4/20 | 6/30 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 (Aut./5)* |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 115 (5400) | 150 (5700) | 193 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 172 (3500) | 210 (1750) | 280 (3200) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,6 | 9,5 | 8,0 (9,4)* |
Végsebesség [km/h] | 197 | 216 | 237 (232)* |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 11,9/6,4/8,4 | 11,5/6,5/8,3 | 14,0/7,1/9,6 (15,6/7,4/10,4)* |
Hátsó lábterével nem ismer konkurenst
1.9 PD TDI 100 LE | 1.9 PD TDI 105 LE | 1.9 PD TDI 115 LE | 1.9 PD TDI 130 LE | 2.0 PD TDI 140 LE | 2.5 V6 TDI 163 LE | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1896 | 1896 | 1896 | 1896 | 1968 | 2496 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | 4/8 | 4/8 | 4/8 | 4/16 | 6/24 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 (Aut./5)* | kézi/6 | kézi/6 (Aut./5)* |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (4000) | 105 (4000) | 115 (4000) | 130 (4000) | 140 (4000) | 163 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (1900) | 250 (1900) | 250 (1750) | 285 (1750) | 320 (1900) | 350 (1250) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,2 | 12,3 | 11,8 | 10,4 (11,7)* | 9,9 | 9,2 (10,3)* |
Végsebesség [km/h] | 189 | 192 | 198 | 205 (202)* | 215 | 223 (217)* |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 7,1/4,6/5,5 | 7,4/4,9/5,8 | 7,8/4,7/5,8 | 7,6/4,6/5,7 (10,0/5,5/7,1)* | 8,4/5,0/6,3 | 9,9/5,3/6,9 (11,5/5,7/7,8)* |
Hosszában épített orrmotorokkal, fronthajtással készült az első Superb
Bár a Superb alatti futómű audisan zömében alumíniumból épülő, strapabíró, hátul ugyan csatolt lengőkaros, de így is kényelemre hangolt. Tartós az utastér is, viszonylag sok praktikus részlettel, viszont néhány tipikus hibával: az ajtóbehúzók gumiborítása szinte mindegyik autóban hámlani kezd, s típushiba a megkopó fényszóró-kapcsoló is. Amíg azonban ezek a legfőbb fiaskók, addig félni aligha kell a Superbtől, melyet nem csak tulajdonosaik tartanak jó autónak, hanem a megkérdezett szerelő is: Morvai József, a Morvai Autószeriz ügyvezető-tulajdonosa szerint napjaink egyik legjobb konstrukciója, hiszen még nem túlzottan bonyolult, nincs nagyon mi elromoljon benne. Pénteki használttesztünk főszereplője is Superb lesz, egy 5 éves, 172 ezer kilométert futott példányt fogunk kivesézni, hogy kiderüljön valóban olyan jó autó-e, mint amilyennek tulajdonosaik mondják.
Nekem van egy 2004-es, dízel, 105.000km-rel. Első gazdája vagyok szalonból, nagyon-nagyon meg vagyok még mindig vele elégedve. Gyári fény, gyári fékbetétek, gyári akkumulátor.
Igen, elnézést, ott volt egy fölös nulla a végén.
Tapasztalatból mondom (320.000 Km Superb) A kipufogó rezonancia cső volt az első, amit javítani kellett. Utána jött a hátsó fékbetét idő előtti kopása. Alul méretezték a hátsó féket, és jobban eszi a betétet a szokásosnál. Nem árt figyelni folyamatosan, mert a kopásjelzó csak az elsőn van, és későn jelez. A kettőstömegű lendkerék csere 150.000 Km-nél és az eladás előtt vált esedékessé. A csomagtartó „szája” lehetne nagyobb a kényelmesebb pakolás miatt, mert hiába van belül óriási hely, ha nehezen vagy egyáltalan nem lehet a nagyobb bőröndöket egymás mellé rakni. A hámló ajtókilincsek ellenszere a karbonfólia. Mutatós és tartós, ha szépen megcsinálják. Az első futóműhöz 250.000-nél kellett hozzányulni először. Akkor a javító szettel lett felújítva, és nem szabad kihagyni a teleszkóp cserét se, mert újra szétverheti az új gömbcsuklókat!!! Összességében egy jól összerakott Superb autónak tartom, ezért vettem utána a második generációsat :=)
Jó cikk, de egy hibát találtam benn. A 2.8 V6 nyomatéka egy kicsit soknak tűnik nekem.
Nekünk 2004 óta van egy 1.9PD-TDI 130 lovas superb-ünk. Újonnan hoztuk el szalonból. Jelenleg 450.000 km van benne és a legkomolyabb gondja eddig az volt, hogy 400.000 km-nél cserélni kellett a vezérműtengelyt mert elkopott. Ami még hiba volt, hogy az ablakok makacsok. Ez a hiba viszont tudomásom szerint minden hasonló konszernautóban jelen van (Octavia, VW Passat, Audai A4-A6).